کد خبر: ۳۵۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶ 30 December 2016

تابناک / سید محمد علی ثابت‌قدم پیش از ظهر امروز در جریان همایش بزرگ میدانی پاکسازی حاشیه رودخانه بوستان توحید گلسار رشت در جمع خبرنگاران گفت: مسیر رودخانه‌های زرجوب و گوهررود ۲۷ کیلومتر طول دارد.

شهردار رشت بخشی از آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را ناشی از آلودگی شیرابه سراوان دانست و گفت: در این راستا سلول بهداشتی را در سراوان راه‌اندازی کردیم و به فکر توسعه آن هستیم و احداث تصفیه‌خانه نیز یکی دیگر از اقدام های پیش روی ماست.

او با بیان اینکه حریم رودخانه‌ها و شیب اطراف آن امکان استفاده مردم از فضای سبز را فراهم نمی‌کند،گفت: با آزادسازی حریم رودخانه‌ها توانستیم پارک‌های متعددی را در رشت احداث و دسترسی مردم به فضای سبز را بیشتر کنیم.

او با اشاره به اینکه امسال با آزادسازی حریم رودخانه‌ها ۱۵ تا ۱۶ پارک احداث می‌کنیم گفت: در دو تا سه روز آینده یک پارک دیگر در رشت راه‌اندازی می‌کنیم و تا پایان سال جاری پنج تا ۶ پارک دیگر ایجاد می‌شود.

شهردار رشت به نقش مهم همکاری سمن‌ها تأکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در بودجه سال آینده شهرداری نگاه ویژه‌ای به محیط زیست داشته باشیم و گردشگری آبی در سه مسیر مشخص شده  تا پایان سال جاری یا ابتدای سال آینده راه‌اندازی کنیم.

ثابت‌قدم از احداث سه مسیر تردد گردشگری آبی در رشت خبر داد و یادآور شد: تلاش می‌کنیم آلایندگی آب‌ها را کاهش دهیم و تردد در این مسیرها با آلایندگی کمتر رخ دهد.

پیمان بازدیدی، مدیر عامل موسسه محیط زیستی ایده‌آل ما رشت نیز در این مراسم گفت: تنها کسانی که به فکر محیط زیست هستند، ما هستیم و بقیه تنها حرف می‌زنند و امروز نخستین گام‌های احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را بر می‌داریم ضمن اینکه اقدام امروز ما تنها جمع‌آوری زباله نیست بلکه با این اقدام حساسیت لازم برای مسؤولان در مورد احیای این دو رودخانه رشت ایجاد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار