بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«.تعویق جلسه بررسی استعفای مهدی کروبی»،«شکایت کریمی قدوسی از شاکیان خود»،« حمله دوباره کیهان به اصغر فرهادی»،«نامزد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اصولگرایان یک روحانی است؟»... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۵۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶ 30 December 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ناگفته های کدخدایی از وقایع سال ۸۸

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مدعیان تقلب مدعی بودند که ما به صلاحیت شورای نگهبان و همچنین صلاحیت کاندیدای پیروز شده در انتخابات ایراد داریم! مدعیان تقلب در آن زمان خواهان تشکیل یک کمیته‌ای در خارج از شورای نگهبان با حضور قضات و نمایندگان برخی علما شدند که چنین کمیته‌ای شأن قانونی نداشت. فردی نمی‌تواند مدعی شود چون مرجع رسیدگی را قبول ندارم شیشه آن را نیز خواهم شکست! مدعیان تقلب هیچ‌گاه هیچ مستند محکمه پسندی مبنی بر اثبات ادعای خود به ما ارائه نکردند. معرضین انتخابات 88 می‌خواستند به شرط چاقو نتیجه بگیرند و گفتند اگر شورای نگهبان به نفع ما رأی دهد به شورا خواهیم آمد و ما نیز چنین مسئله‌ای را نمی‌توانستیم تضمین کنیم. باشگاه‌خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.


تعویق جلسه بررسی استعفای مهدی کروبی

اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتمادملی گفت: با نظرسنجی که از اعضای شورای مرکزی حزب اعتمادملی انجام شد، تصمیم بر این شد که جلسه بررسی استعفای حجت‌الاسلام مهدی کروبی از دبیرکلی حزب اعتماد ملی که قرار بود، عصر فردا برگزار شود، به تعویق افتاد. زمان جلسه شورای مرکزی برای بررسی استعفا و انتخاب دبیرکل این تشکل سیاسی اصلاح‌طلب متعاقبا اعلام می‌شود. فرارو این خبر را منتشر کرد.


اظهارات تند وزیر بهداشت کابینه موسوی علیه ابتکار

وزیر بهداشت کابینه موسوی گفت: موسوی بدون حضور من بودجه وزارتخانه را تصویب می‌کرد. یکسری انتقادها آن زمان از طرف شهید آیت و شهید دیالمه به تفکرات موسوی و همسرش می‌شد. بخصوص در مجلس دکتر آیت علیه موسوی نطق کرد ولی اینها آن زمان دیده نشد. یک انقلابی شد و همه چیز از هم پاشیده بود. منافی گفت: موسوی و همسرش که گفتند من زن آمریکایی دارم خودشان سالها در آمریکا بودند. پدر خانم ابتکار یکی از خرابکارهای سازمان محیط زیست بود. نظارتش این بود که بیاید محیط زیست را از بین ببرد. خانم ابتکار هم خودش همینطور است. الان هم بچه‌اش را فرستاده آمریکا درس بخواند. شوهرش هم خرابکاری‌های زیادی داشته است. تسنيم این خبر را منتشر کرد.


نامزد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اصولگرایان یک روحانی است؟

اعتماد نوشت: حسين كنعاني مقد‌‌‌‌‌‌‌‌‌م عضو جبهه ایستادگی می گوید: سعي د‌‌‌‌‌‌‌‌‌اريم براي انتخابات يك گزينه روحاني بياوريم و از همان اول نيز بنا بر اين بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كه اعضايي كه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر كاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر رهبري شوراي اصولگرايي هستند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌شان نبايد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كاند‌‌‌‌‌‌‌‌‌يد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا شوند‌‌‌‌‌‌‌‌‌، به همين د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ليل اسامي بسياري از افراد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كه امروزه مطرح هستند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ممكن است منتفي شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌.


تهدید اروپا به انفجار در آستانه سال نو میلادی

گروه تروریستی داعش در پیامی اروپا را به حمله تروریستی تهدید کرد. در این پیام آمده است که داعش آتش بازیهای سال نو اروپایی ها را به کمربندهای انفجاری و مواد منفجره و شادی و دست زدن آنها را به گریه و زاری تبدیل خواهد کرد. این تهدیدات در حالی صورت می گیرد که مسئولان اروپایی اقدامات امنیتی خود را بعد از حمله تروریستی به یک بازار در برلین و کشته شدن 12 تن افزایش داده‌اند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


شکایت کریمی قدوسی از شاکیان خود

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از افرادی که به اتهام افشای اسرار نظام و همدستی با بیگانگان از او شکایت کرده بودند، شکایت کرده است. به گفته حسن بیکی به خاطر شخصی بودن تهمت برخی از نمایندگان، شکایت قدوسی در دادگاه مطرح شده و وی در مورد نکاتی که به بیرون درز کرده نیز می تواند اعاده حیثیت کند. ابوالفضل حسن بیکی نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح شکایت نماینده مردم مشهد، تصریح کرد: شکایت کریمی قدوسی ابتدا به کمیسیون تخلفات مجلس رفته و بعد از آن هم به دلیل شخصی بودن شکایت به دادگاه می رود. به گفته حسن بیکی اتهامات دیگری از قبیل انحراف در مباحث سیاسی و به خطر انداختن منافع ملی توسط برخی از نمایندگان به کریمی قدوسی نسبت داده شده است. میزان این خبر را منتشر کرد.


جریان‌های لائیک وعده رفع حصر خانگی می‌دهند

علم‌الهدی گفت: در کدام دادگاه اینها عفو می‌شوند؟ در کدام دادگاه برای اینها کمتر از اعدام قائل می‌شوند؟ حصر خانگی برای اینها یک مصونیت بود وگرنه باید اعدام شوند. آدم کشی و بیانیه ضد نظام دادن اعدام ندارد؟ اینها حرکات هنجارشکن ضد انقلاب است. وی بیان کرد: جریان‌های لائیک وعده رفع حصر خانگی می‌دهند و عده‌ای ضد انقلاب نیز پشت سر آنها راه می‌افتند، آنچه در 9 دی سال 88 اتفاق افتاد، اظهار برائت از دشمنان خدا و رسول خدا بود. برادران و خواهران ما اندیشه سیاسی‌مان مبتنی بر نظریات سیاسی سلیقه‌ای نیست بلکه مبتنی بر عقاید و باورهای دینی ما است. مقام معظم رهبری به عنوان حجت امام زمان مطاع ما هستند. تسنیم این خبر را منتشر کرد.


چرا رهبر انقلاب بر مردم ایران «درود» فرستادند؟

کانال تلگرامی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری بخشی از بیانات رهبری انقلاب پیرامون راهپیمایی ملت ایران در روز نهم دی ماه سال ۸۸ را در یک فایل تصویری منتشر کرده است.بخشی از سخنان رهبر انقلاب در تاریخ 14 خرداد سال 900 درباره حماسه مردم ایران در روز 9 دی و بعد از آن را در زیر بخوانید:مردم در روز نهم دی، بعد هم بلافاصله  در بیست و دوی بهمن آمدند توی میدان، غائله را ختم کردند. این، هنر مردم است. درود به مردم ایران.


حمله دوباره کیهان به اصغر فرهادی

روزنامه کیهان به بهانه نامه اصغر فرهادی به رییس جمهور در ارتباط با گورخواب‌ها، باردیگر به این کارگردان سینما حمله کرد.در بخشی از یادداشت منتشر شده در کیهان آمده است: «... گویا فیلمساز جشنواره زده ما، تازه این‌گونه واقعیات به گوشش خورده و به همان دلیل نگاه مورچه‌وار شبه روشنفکری فکر می‌کند چون خودش نمی‌دانسته و ندیده پس هیچ کس دیگر هم نمی‌بیند و نمی‌داند! غافل از آنکه وقتی ایشان در ضیافت‌های اسکاری و جشنواره‌ای خود در لس آنجلس و برلین و کن و ... و سر میزهای شام میهمانی‌های امثال الرمیحی قطری (نماینده امیر قطر) و الکساندر مالت گای اروپایی (رئیس کمپانی ممنتو) لبخندهای آنچنانی می‌زد و دستخوش‌های میلیون دلاری تحت عنوان حمایت و فاند دریافت می‌کرد، در همان زمان، ده‌ها کمیته و موسسه و انجمن خیریه و امداد و صدها نفر از مومنین خیر و نیکوکار، روزانه بار فقر از دوش هزاران انسان درمانده برمی‌داشتند اما متاسفانه روح این به اصطلاح هنرمند هم از آنها خبر نداشته و ندارد و هنوز هم به شعر و شعار دادن بسنده می‌کند و تازه از مسئولین درخواست می‌کند که به این جور مکان‌ها سر بزنند! کافی بود این استاد سینمای اجتماعی! یک سری از فیلم‌های جشنواره عمار را می‌دید یا فقط بعضی شب‌ها، همین اخبار 20/30 را از تلویزیون تماشا می‌کرد تا به بخشی از نابسامانی‌های اجتماعی میدان ونک به پایین آشنا شده و این گونه متوهم نباشد که همه معضلات این جامعه در دو سه گروه مرفه بی‌درد پیرامون ایشان و مسائلی از قبیل خیانت و مهاجرت و عشق‌های ضربدری و مثلثی و مربعی و ذوزنقه‌ای و بخشش متجاوز به زن و خانه و زندگی و ... خلاصه شده و می‌شود

نویسنده در پایان یادداشت نوشته است: «جناب آقای اسکاری! شما بهتر است سری به خودتان بزنید! و از دروغ و بی‌رحمی و از یاد بردن هموطنان و ... هم دم نزنید! ادعای سراسر وجودم شرم است (اگر واقعا صادقانه باشد) تنها بخش ناچیزی از عدم توجه به این مردم و سرزمین خود و مشغولیت با بازی‌های اسکاری است که متاسفانه آن هم نیمه کاره و با فرافکنی و متهم کردن دیگرانی همراه شده که (علیرغم همه معضلات موجود) در بحبوحه غفلت‌ها و خودباختگی ها و بازی‌های شبه روشنفکرانی مانند شما، در حد وسع خود و امکانات موجود، به وظایف‌شان عمل کرده‌اند.شما را به ایران و ایرانی چه کار!؟ به همان بنیادهای قطری و جشنواره‌های غربی رسیدگی کنید


معرفی نامزد نهایی موتلفه برای انتخابات ۹۶

دبیرکل موتلفه اسلامی سید مصطفی میرسلیم را به‌عنوان کاندیدای نهایی حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ۹۶ معرفی کرد.محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در اجلاس سراسری حزب موتلفه اسلامی در مشهد سید مصطفی میرسلیم را به‌عنوان کاندیدای نهایی حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات 96 معرفی کرد.


امام جمعه اصفهان: لات‌بازی که سران فتنه کردند در تاریخ سابقه ندارد

آیت الله طباطبائی‌نژاد با اشاره به آیات سوره آل عمران خاطرنشان کرد: مسلمانان نباید اسرار خود را به دشمنان بگویند و پای آن‌ها را به نظام و خانه خود باز کنند، دشمنان هیچ‌گاه با شما نیستند و نمی‌گذارند به شما خیری برسد، دشمنان را اگر دوست هم داشته باشید شما را دوست ندارند و از هر راهی برای آسیب‌رسانی به شما استفاده می‌کنند.وی با اشاره به روز 9 دی تصریح کرد: برای برخی سئوال می‌شود که چرا سران فتنه محاکمه نمی‌شوند، بنده به عنوان قاضی دیوان عالی کشور می‌گویم اگر این افراد محاکمه شوند حکمشان بدون شک اعدام است، کسانی که سعی در براندازی نظام ما و پایمال کردن خون شهدا را داشتند مفسد در زمین هستند.امام جمعه اصفهان بیان کرد: لات بازی که این افراد انجام دادند در تاریخ سابقه ندارد، اینکه چرا حکم این افراد اعدام اعلام نشد برای وجود برخی مسائل است که بزرگان به آن‌ها تخفیف داده‌اند، برخی بی‌خود برای آزادی آن‌ها دست و پا می‌‌زنند به این دلیل که تکلیف این افراد مشخص است.


رهامی: کل هزینه‌های ما از یک کاند‌‌ید‌‌ای اصولگرا کمتر بود

اعتماد به نقل از محسن رهامی نوشت:با تغییرات ایجاد‌‌ شد‌‌ه د‌‌ر شورای عالی اصلاح طلبان تلاش می‌کنیم به لیستی واحد‌‌ برای انتخابات شوراها برسیم.وي تاكيد‌‌ كرد‌‌: د‌‌ر خصوص رياست‌جمهوري تقريبا به وحد‌‌ت نظر رسيد‌‌ه‌ايم و اصلاح‌طلبان از آقاي روحاني حمايت خواهند‌‌ كرد‌‌، البته انتقاد‌‌اتي نسبت به نوع عملكرد‌‌ د‌‌ولت د‌‌ر ابعاد‌‌ اقتصاد‌‌ي د‌‌اريم و معتقد‌‌يم كه د‌‌ولت بايد‌‌ اقد‌‌امات لازم را د‌‌راين مد‌‌ت كوتاه انجام د‌‌هد‌‌.وي د‌‌رباره انتخابات شوراهاي شهر و روستا و رقابت با اصولگرايان هم گفت: اصولگرايان د‌‌ر تهران توانستند‌‌ سنگر شهرد‌‌اري را به كمك شورا حفظ كنند‌‌. د‌‌ر د‌‌وره‌هاي اخير هم بسيار برايش تلاش كرد‌‌ند‌‌، شهرد‌‌اري براي جناح راست بسيار اهميت د‌‌ارد‌‌، به هيچ قيمتي حاضر نيستند‌‌ آن را از د‌‌ست د‌‌هند‌‌.وي افزود‌:مجموع هزينه‌هاي ما د‌‌ر انتخابات شوراي چهارم كمتر از هزينه تبليغات يك كاند‌‌يد‌‌اي اصولگرايان بود‌‌. ممكن است كه با تبليغات وسيع وارد‌‌ انتخابات بشوند‌‌ و با تخريب چهره د‌‌ولت و حاميان آن بتوانند‌‌ د‌‌وباره شهرد‌‌اري را به د‌‌ست بياورند‌‌.رهامي همچنين د‌‌رباره اينكه اصولگرايان به وحد‌‌ت مي‌رسند‌‌ يا خير، اظهار د‌‌اشت: به هر حال اصولگرايان بسيار تلاش مي‌كنند‌‌ و جلسات شبانه د‌‌ارند‌‌. با اين وجود‌‌ بعيد‌‌ مي‌د‌‌انم به وحد‌‌ت كامل برسند‌‌، احتمالا آنها با د‌‌و يا سه كاند‌‌يد‌‌ا وارد‌‌ انتخابات مي‌شوند‌‌.


فتنه یعنی توجه به کنسرت، جایگزین حقایق کرسنت شود

جلیلی با بیان اینکه امروز فتنه در اقتصاد یعنی تردید در توانایی های داخلی برای حل مشکلات اقتصادی، اظهار داشت: فتنه این است که اگر دشمن در سطح جهان اسلام هراسی و در سطح منطقه ایران هراسی می کند، عده ای نیز در داخل با کمک رسانه های بیگانه مردم را از تفکر انقلاب اسلامی و حاملان تفکر انقلابی می ترسانند و می گویند اگر اینها روی کار بیایند جنگ می شود! در حالی که همین تفکر کشور را از جنگ دور کرده و چنان امنیتی ایجاد کرده که دشمن بعد ۲۸ سال جرات نزدیک شدن به مرزهای ما را در یک منطه نا امن ندارد و این امنیتی است که ما برای آن نگران بدعهدی دشمن نیستیم و روی کاغذ انجام  نشده است، بلکه واقعی و ملموس است.وی خاطرنشان کرد: فتنه این است که موضوعات فرعی به جای موضوعات اصلی بنشیند، غبارآلودکردن یعنی موضوعات اصلی با موضوعات موهوم پوشانده شود و توجه به کنسرت، جایگزین حقایق کرسنت شود و فیلترینگ جایگزین ارائه گزارش درباره میزان استفاده از فضای مجازی برای تولید ثروت و ایجاد اشتغال و افزایش صادرات شود.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: هند سالی ۸۰ میلیارد دلار از فضای مجازی کسب درآمد می‌کند ولی سهم ما فقط ۱۰۰میلیون دلار است، یعنی تقریبا هیچ!


واکنش به ادعای متخلف بودن برادر رئیس جمهور

خبرگزاری قوه قضاییه پاسخ حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در باره برادر رئیس جهمور را در جمع طلاب مدرسه معصومیه قم منتشر کرد.میزان نوشت:در ادامه جلسه سخنرانیِ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در مدرسه معصومیه قم، برخی طلاب سوالات خود را با معاون اول دستگاه قضا مطرح کردند.یکی از سوال ها به پیگیری پرونده برادر رئیس جمهور و اینکه یکی از مسئولان ذیربط از تخلف او خبر داده بود، اختصاص داشت.معاون اول قوه قضائیه در پاسخ گفت: البته من نمی دانم آن مسئول ذیربط که می گویید چه فردی است؛ اما اگر منظورتان آقای سراج است، باید بگویم که وی در جلسه ای اعلام کرد که یک مدیر متخلف با سفارش برادر رئیس جمهور در یک پست مدیریتی قرار گرفته است و اظهارات آقای سراج ناظر بر تخلف یا جرم برادر رئیس جمهور نبود.


مگر مملکت بی صاحب است!

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در نشستی که طرفداران فتنه با مقام معظم رهبری داشتند از ایشان درخواست کردند که دادگاهی برای سران فتنه تشکیل شود که مقام معظم رهبری به آنان می‌فرمایند اگر اینان محاکمه شوند و دادگاهی برایشان تشکیل شود شما از امروز ناراحت‌تر خواهید شد.وی با بیان اینکه یک عده راه افتاده‌اند و می‌گویند ما وعده می‌دهیم رفع حصر صورت گیرد، گفت: مگر این مملکت بی‌صاحب است، مگر دادگاه ندارد، مگر ما مسئول خون‌های ریخته شده نیستیم و مگر دستگاه قضا و عدل این کشور می‌تواند آرام بنشیند.علم‌الهدی با تاکید بر اینکه اندیشه سیاسی ما مبتنی بر نظرات و سلیقه‌های سیاسی نیست بلکه مبتنی بر باورهای دینی ماست، افزود: امام زمان (عج) امام همه ما هستند و ایشان ما را به مجتهد جامع‌الشرایط در زمان غیبتشان رجوع دادند و او را حجت خود معرفی کردند. مقام معظم رهبری به عنوان حجت امام زمان (عج) هستند.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.


داعش؛ قطع سر یک نفر به دلیل سحر و جادو

داعش در سوریه سر یک نفر را در ملاء عام قطع کرد.روزنامه انگلیسی دیلی میرور نوشت: داعش این فرد را به سحر و جادوگری متهم کرده بود.این قطع سر در منطقه ای در شمال دمشق روی داده است. در این مراسم، یکی از اعضای داعش با استفاده از بلندگو حکم قربانی را اعلام می کند.چشمان قربانی بسته شده است و قبل از سر بریدن، را خم کرده بودند. افرادی هم با صورت ها پوشیده بسته هم کمک می کردند تا قربانی گردنش را بر روی تخته چوب قرار دادند.تصاویر منتشر شده از این اعدام در ملاء علنی نشان می دهد تعداد زیادی از مردان و کودکان در صحنه حضور دارند و این قطع سر را مشاهده می کنند.داعش انجام سحر و جادو را یک جرم بزرگ اعلام کرده و مجازات آن اعدام است.این مطلب در عصر ایران منتشر شده است.


باید از هاشمی فاصله بگیریم

محمد جواد لاریجانی بیان کرد: فتنه 88 یک فصل از فتنه های کفار است. باید فتنه را درست درک کرد و آن را فهمید و نباید بر اساس انتقام گیری باشد. دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: نسل ما عمدتا کارآموزی سیاسی خود را در زمان امام خمینی ( ره) و عمدتا در زمان مقام معظم رهبری و آقای هاشمی گذرانده است. ما حالا به خاطر مواضع زاویه دار آقای هاشمی باید از وی فاصله بگیریم که کار خیلی سختی است، چون با هم دوست بوده ایم و با هم انس داشته ایم و ساعتها در کنار هم بحث های علمی و دینی می کردیم. وی افزود: ما شخصا دوستش داریم اما باید از او کناره گرفت، چون اعتقادات او با نظام و رهبری زاویه دار است. این دوری کردن سخت است اما باید بشود.این مطلب در میزان منتشر شده است.


۳۰ درصد مدارس کشور خشتی و گلی و کپری است

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در سراوان گفته که ۳۰ درصد مدارس موجود آموزش و پروش، خشتی و گلی و کپری است و جنوب کرمان بیشترین مدارس کپری را دارد.به گفته علی زرافشان برای حل این معضل به ۶۰۰ میلیارد  تومان اعتبار نیاز است. او همچنین گفته سه تا چهار درصد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به احتمال زیاد دسترسی به آموزش ندارند.


ادعای دعوت عربستان از ایران برای بررسی مسائل حج سال آینده

وزیر حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرده که این کشور از هیأت سازمان حج و زیارت ایران دعوت کرده در نشست‌های هماهنگی برگزاری مراسم حج حضور پیدا کند.محمد بنتن مدعی شده که عربستان از حضور همه حجاج در مراسم حج و عمره بدون در نظر گرفتن ملیت و مذهبشان استقبال می‌کند.ریاض اعلام کرده با هدف مقدمه چینی حضور حجاج ایرانی در سال آتی و خدماتی که ریاض آماده ‌است به حجاج بدهد از مسئولان ایرانی دعوت کرده در این نشست‌ها حضور پیدا کنند.


پیشنهاد رهبر انقلاب به میرحسین موسوی چه بود؟

کانال تگرامی رهبر انقلاب به مناسبت ٩دی و برای اولین بار درباره سال 88 یک خبر منتشر کرد. ؛آقا قبول کردند هیاتی برای بررسی اعتراضات موسوی تشکیل شود؛ اما...آیت الله هاشمی شاهرودی میگوید: آقای موسوی و آقای هاشمی را به قوه‌ی قضائیه دعوت کردیم. آقای موسوی برای تظاهرات اعلامیه داده بود. گفتم آقا! اینکار را نکنید و از این کار دست بکشید. گفتم اگر به نتایج انتخابات اعتراضی دارید، آقا قبول دارند و هیئتی را برای بررسی معین می‌کنند.گفت شرط لغو بیانیه این است که به من اجازه بدهند در صداوسیما صحبت کنم. گفتم می‌شود این کار را کرد. به دفتر آقا زنگ زدم. به دبیر وقت شورای امنیت هم زنگ زدم و گفتم آقای موسوی چنین شرطی دارد. گفتند ما ترتیب کار را می‌دهیم.گفتم باید به صداوسیما بگویید که زمان بگذارند تا ایشان صحبت کند. بعد گفتم آقایان با شرط شما موافقند، شما هم تظاهرات را لغو کنید.آنجا پیش ما قول داد این کار را بکند و آنها هم واقعاً حاضر بودند که به ایشان برای صحبت در تلویزیون وقت بدهند، اما از پیش ما که رفت، نمی‌دانم کدام خنّاسان ذهنش را عوض کردند و کار خودشان را کردند...


واکنش علی مطهری به نه دی

علی مطهری نماینده مردم تهران و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود با اشاره به سالروز حماسه نهم دی ماه تصریح کرد که نهم دی مردم ایران برای حفظ اساس انقلاب اسلامی88 به میدان‌ آمدند

متن کامل این پیام به شرح زیر است:9 دی روزی است که مردم ایران قطع نظر از خطاهای دو طرف حوادث سال 88 برای حفظ اساس انقلاب اسلامی به میدان آمدند.


بیش از یک میلیون سیم‌کارت یک طرفه شد

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات با تاکید بر اینکه در اجرای طرح احراز هویت به دنبال ایجاد مشکل‌برای مردم نیستیم، گفت:برای جلوگیری از قطع ارتباطات مشترکان این احتمال وجود دارد که مهلت در نظر گرفته شده برای اعلام اطلاعات مشترکان تمدید شود.حسین فلاح جوشقانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح احراز هویت سیم کارت‌های مجهول‌الهویه و ضرب‌الاجعلی که برای اجرای این طرح تا نهم دی ماه در نظر گرفته شده، اظهار کرد: از حدود دو سال قبل بحث ساماندهی سیم کارت‌های بدون هویت آغاز شده و برای این کار یک سامانه نیز ایجاد شد.


شرط افزایش مبلغ یارانه نقدی چیست؟

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوانگفت: ماهانه ۳هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه به حساب هموطنان واریز می شود.وی در پاسخ به این سوال که مابه التفاوت رقم حاصل از افزایش قیمت ها ویارانه دریافتی مردم به چه حسابی واریز می شود، گفت: سایر درآمدهای دولت و مابه التفاوت هدفمندی یارانه به حساب دستگاه های خدماتی و ذی نفع به سبب مدیریت واحد و متمرکز، واریز می شود و از این حیث جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.بائوج لاهوتی ادامه داد: درآمد هدفمندی یارانه ها باید تحت نظارت و کنترل دقیقی باشد تا تخلفات احتمالی به حداقل برسد.عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به سوال دیگری که چرا بر خلاف افزایش قیمت حامل های انرژی، میزان یارانه تغییر نکرده است، بیان داشت: تا زمانی که دولت نسبت به حذف یارانه دهک های پردرآمد اقدام نکند امکان افزایش یارانه نقدی وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار