تابناک / یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای شهر رشت درحالی برگزار شد که با ادامه انتقاد از عملکرد شهردار این شهر از سوی برخی اعضای شورا مواجه و درخواست کتبی طرح سوال از شهردار مطرح و اعلام وصول شد.
کد خبر: ۳۴۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲ 26 December 2016
تابناک / یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای شهر رشت درحالی برگزار شد که با ادامه انتقاد از عملکرد شهردار این شهر از سوی برخی اعضای شورا مواجه و درخواست کتبی طرح سوال از شهردار مطرح و اعلام وصول شد.

یکصدو شصت و نهمین جلسه شورای شهر رشت، پیش از ظهر یکشنبه در حالی برگزار شد که تالار شورای شهر شاهد انتقادهای تند محمود باقری یکی از اعضای شورا نسبت به عملکرد شهردار در حوزه های مختلف بود.

این عضو منتقد با انتقاد خود از عملکرد شهردار، سایر اعضای شورا را متهم به اهمال کاری در نظارت بر روند کارهای غیرقانونی شهردار کرد.

وی با اشاره به لایحه خرید تیم سپیدرود رشت افزود: این تیم بالای هشت میلیارد تومان بدهی دارد، ضمن اینکه طبق دستور العمل وزارت کشور، شهرداری ها از تیم داری منع شده اند.

عضو شورای شهر رشت همچنین با بیان اینکه شهرداری از نظر وضعیت مالی در رکود به سر می برد، تاکید کرد: در چنین شرایطی خرید سپید رود با وجود موانع قانونی صحیح نیست.

وی برنامه های پیشنهادی شهرداری برای بزرگداشت روز رشت را هم بسیار پرهزینه عنوان کرد و گفت: با وجود مطالبات کلان پیمانکاران و معوقات حقوق کارگران خدمات شهری  نیازی به برگزاری چنین مراسمی وجود ندارد.

باقری همچنین نسبت به بکارگیری پیمانکاران غیر بومی و خرید مصالح پروژه های عمرانی از دیگر استان ها نیز به شدت انتقاد کرد.

لزوم رعایت اخلاق در صحن شورا

در ادامه جلسه انتقادهای تند باقری از سوی رئیس سنی شورا بدون پاسخ نماند و اسماعیل حاجی پور بر رعایت اخلاق و احترام در صحن شورا تاکید کرد.

وی به اظهارات جنجالی باقری اشاره کرد و افزود: ایشان با انتقادهای تند و گزنده صحن شورا را متشنج کرده ولی اجازه دفاع به دیگران نمی دهد.

عضو شورای شهر رشت در ادامه خاطرنشان کرد: حق نداریم از تریبونی که مال مردم است، اینگونه صحبت کنیم و باید اخلاق، شرافت و حرمت یکدیگر را رعایت کنیم.

حاجی پور همچنین خواستار تعیین تکلیف لایحه خرید تیم سپید رود شد و افزود: هیچ کس مخالف حمایت از این تیم نیست اما به لحاظ قانونی لایحه ای که هنوز تعیین تکلیف نشده نباید کنار گذاشته شده و درخواست لایحه دیگری داده شود.

در ادامه یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای شهر رشت نیز یکی دیگر از اعضای شورا بر پرهیز از اختلاف افکنی بین اعضا تاکید و اظهار کرد: با توجه به ماه های پایانی فعالیت شورای چهارم لازم است به سمت خدمات رسانی بهتر پیش برویم.

فاطمه شیرزاد به قابلیت های رشت برای توسعه گردشگری اشاره و خواستار برگزاری نخستین همایش سرمایه گذاری از سوی شهرداری رشت شد تا این شهر نیز مورد توجه سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گیرد.

درخواست طرح سوال از شهردار رشت

یکی از دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز با انتقاد از عملکرد شهردار، همچنان طرح سوال از شهردار را پیگیری کرد.

درخواست کتبی فرهاد شوقی که دو هفته پیش اعلام وصول شده بود، به دلیل تشکیل نشدن جسله قبلی شورا مسکوت باقی ماند و مهلت قانونی آن سپری شد.

وی با این حال با تأکید بر نبود تلاش از سوی شهردار برای رفع معضلات، خواستار طرح سوال و تذکر کتبی به شهردار است.

شوقی همچنین به تصویر چک هایی که در پاسخ کتبی شهردار به شورا ضمیمه شده اشاره و تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد چک های بی محلی در وجه طلبکاران شهرداری کشیده شده و تصویر آن برای نبود پیگیری به شورا ارسال شده است.

 وی افزود: با توجه به اتفاقات اخیر در شهرداری و رفع نشدن موارد تذکر داده شده از سوی شهردار، لازم است تا ضمن ارائه تذکر جدید به شهردار، در جلسه آتی از وی برای پاسخگویی به صحن شورا دعوت به عمل آید.

چک های بلامحل شهرداری و پاسخ هایی که اعضای شورا را گمراه کرد

عضو شورا شهر رشت در ادامه با اشاره به بدهی های کلان شهرداری و تحقق نیافتن درآمدهای پیش بینی شده، گفت: شهردار بخشی از تذکرات قبلی را مکتوب پاسخ داده اند، ولی این پاسخ ها تنها گمراه کردن اعضای شورا را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال ضمیمه نامه ها تصویر چک های پرداخت شده به بدهکاران به شهرداری پیوست شده، ولی بررسی ها و اذعان مدیران شهرداری نشان می دهد این چک ها بلامحل کشیده شده و شهرداری توان پرداخت آن ها را ندارد.

شوقی همچنین تاکید کرد: با وجود تذکرات شورای شهر رشت، همچنان شاهد پرداخت نشدن حقوق کارگران خدمات شهری شهرداری و بازرسان تاکسیرانی هستیم.

وی برچیده شدن دستگاه های خودپرداز بانک شهر را از عمده ترین سئوالات اعضای شورا مطرح کرد و یادآور شد: با وجود درخواست های مکرر چرا هنوز این باجه ها تعیین تکلیف نشده است؟

شوقی، از وضعیت غیر فنی اجرای آسفالت هم انتقاد کرد و گفت: بنده شاهد بودم آسفالت سرد در هوای بارانی در معابر رشت ریخته و بوسیله پا  و نه با غلتک توسط کارگران سفتکاری می شد که نتیجه ای جز عوام فریبی و هدر رفت بیت المال ندارد.

در ادامه جلسه درخواست کتبی طرح سوال از شهردار از سوی شوقی تقدیم ریاست شورا و اعلام وصول شد.

نامگذاری خیابانی به نام «۸ دی»

همچنین در این جلسه با لایحه پیشنهادی کمیسیون فرهنگی شورا مبنی بر نامگذاری خیابانی به نام ۸ دی موافقت شد.

این خیابان در دست احداث که هنوز چند ملک آن برای بازگشایی نهایی تملک نشده است؛ محور رشتیان را به میدان معلم متصل می کند.

لازم به ذکر است نامگذاری خیابان به نام شهدای دانش آموز در کمیسیون فرهنگی اولین سال شورای چهارم انجام شده و این محور از سمت معلم نیز سالها پیش به نام شهید بیژن آرمیده نامگذاری شده بود.

حالا شورای شهر محوری را با سه نام مصوب کرده است بدون اینکه طبق قانون بخواهد نام های قبلی را با مصوبه رسمی  شورا تغییر دهد.

گفتنی است این سومین باری است که محورهایی که قبلا با مصوبه رسمی شورای شهر نامگذاری شده است، تغییر می یابند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار