تابناک / کمتر از پنج ماه به انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری باقی است و جریان اصلاحات در لباس «اعتدال» در تب و تاب یارگیری انتخاباتی از بین بانوان تحصیل کرده برای حضور در شورای شهر هستند تا هم برخی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر فعلی را دور بزنند و همه شهردار آینده لاهیجان را بین خودشان بگمارند.
کد خبر: ۳۴۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 25 December 2016
تابناک / کمتر از پنج ماه به انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری باقی است و جریان اصلاحات در لباس «اعتدال» در تب و تاب یارگیری انتخاباتی از بین بانوان تحصیل کرده برای حضور در شورای شهر هستند تا هم برخی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر فعلی را دور بزنند و همه شهردار آینده لاهیجان را بین خودشان بگمارند.

با نزدیک شدن به انتخابات دوره پنجم شورای شهر که با انتخابات ریاست جمهوری نیز همزمان شده است زمزمه های فعالیت های انتخاباتی و گمانه زنی های بسیار، جهت حضور در انتخابات شورای شهر آینده در لاهیجان قوت گرفته است.

اصولا شورای شهر، کارکردی اجتماعی و فرهنگی و البته غیرسیاسی و تخصصی دارد و در این میان باید افرادی آشنا به حوزه شهری و اجتماعی و فرهنگی به شورا راه یابند تا بتوانند هم ایده دهند و هم بخوبی نظارت کنند. اما شنیده شده که این روزها شاهد یارگیری های جریان اصلاحات در لباس اعتدال برای انتخابات شورای شهر لاهیجان از میان جوانان و بانوان تحصیل کرده و  جویای کار است.

کمتر شدن اعضای شورای شهر لاهیجان از ۹ نفر به ۷ نفر قطعا تب و تاب انتخابات را بالا خواهد برد و بر حساسیت آن خواهد افزود.از همین رو شنیده شده که در شهر لاهیجان جریان اصلاحات با برگزاری جلسات با جمعی از جوانان تحصیل کرده و با دادن وعده های سرخرمن، آنها را مجاب به حضور در انتخابات شورای شهر در قالب لیست «شبه امید» کرده است.

یکی از این بانوان تحصیل کرده که دارای مدرک کارشناسی ارشد نیز می باشد در گفتگو با خبرنگار «لاهیجان»، با بیان اینکه در جلسات متعدد سعی بر این موضوع دارند که به بانوان دهه شصتی که از قضا جویای کار هم هستند بقبولانند که شما برای انتخابات شورای شهر انتخاب شده هستید افزود: این ارتباطات از طریق یکی از افراد نزدیک به دولت در شهرستان صورت می گیرد و موضوع حضور در انتخابات نیز برای اولین بار از طرف وی عنوان شد.

این بانوی تحصیل کرده که تمایلی به افشای نام و نشان خود برای مخاطبان نداشت با بیان اینکه گویا برنامه ریزی های سیاسی خاصی به صورت هدفمند برای شورای شهر دوره پنجم در لاهیجان صورت گرفته و شورای دوره بعدی بسیار سیاسی تر از شورای دوره چهارم عمل خواهد کرد افزود: جوان رابط جریان اصلاحات، بعضی از بانوان را با اسم «شورای شهر اختصاصی من» خطاب می کند و گویا سعی در حفظ این ارتباطات از طریق یک نرم افزار پیام رسان تحت موبایل دارد.

این بانوی اصلاح طلب دهه شصتی با بیان اینکه به نظر میرسد جریان اصلاحات در لاهیجان که در انتخابات نمایندگی مجلس نیز دچار یاس و ناامیدی شدیدی شده به دنبال جبران این خسارت برای حضوری مقتدرانه و پدرقدرت خواهد بود افزود: برنامه هایی برای کسب ۴ کرسی شورای شهر لاهیجان برای بانوان وجود دارد و اخبار موثقی از این جریان به گوش میرسد که گویا طبق برنامه ریزی های پیش بینی شده، شهردار آینده لاهیجان نیز برای اولین بار یک زن خواهد بود.

کمتر از پنج ماه به انتخابات شورای شهر لاهیجان باقی مانده و قطار پر تب و تاب انتخابات شورای شهر لاهیجان روشن شده و به صورت چراغ خاموش در حال حرکت است و یقینا کاهش اعضای شورای شهر از ۹ به ۷ نفر و انصراف چندتن دیگر از اعضای کنونی شورای شهر لاهیجان فضا را برای حضور چهره های جدید باز خواهد کرد. چهره های جوان و جویای نامی که شبکه های اجتماعی و مجالس پرجمعیت را مکان مناسبی برای تبلیغ غیرمستقیم خود جهت حضور در انتخابات ۲۹ اردیبهشت خواهند کرد. / لاهیجان
 
 
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار