بابک مجیدی کارگردان این مستندگفت: این مستند 26 دقیقه ای به سفارش شبکه استانی باران در شهرستان آستارا تهیه و تولید می شود.
کد خبر: ۳۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 13 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، بابک مجیدی کارگردان این مستندگفت: این مستند 26 دقیقه ای به سفارش شبکه استانی باران در شهرستان آستارا تهیه و تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین تصویربرداری این این اثر عصر سه شنبه انجام شد، افزود: به همت هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان کوهنوردان و صخره نوردان زیادی از نقاط مختلف ایران در مرتفع ترین آبشار ایران گرد هم آمده و کارگروه ایمنی ، جستجو و نجات را در آن مکان برگزار کردند.

وی با اشاره به حضور کوهنوردان و صخره نوردان زیادی از شهرهای ایلام ، ساوه ، تهران ، رشت و انزلی در این حرکت فرهنگی ورزشی ، اضافه کرد: ورزشکاران با استفاده از وسایل ایمنی از آبشار 105 متری لاتون پایین آمدند تا نخستین تصویربرداری مستند سرریز آسمان با موفقیت انجام شود.

وی اظهار کرد: امید داریم با پیگیری های اداره حفاظت محیط زیست و سازمان های متولی آبشار لاتون آستارا به عنوان اثر طبیعی ملی معرفی و ثبت شود.

آبشار لاتون در 15 کیلومتری جنوب شهرستان آستارا و در روستای کوته کومه شهر لوندویل جای گرفته است.

ارتفاع تقریبی آبشار لاتون 105 متر است که به لحاظ بلندی مرتفع ترین آبشار ایران محسوب می شود. 

علاوه بر آبشار اصلی لاتون، آبشاری دیگر در 10 متری آن قرار دارد که 65 متر ارتفاع دارد و سرریز آب آن نسبت به آبشار اصلی بیشتر و پهن تر است. 

مجیدی از فیلمسازان ملی و برجسته آستارایی یک مستند در سال 1384 از آبشار لاتون ساخته بود که جایزه ویژه هیات داوران را در دومین جشنواره ملی فیلم دانشجویی کسب کرد و اکنون پس از 10 سال در حال ساخت نسخه جدید و کاملی از مستند لاتون است.

وی از سال 83 به صورت جدی و حرفه ای وارد عرصه ساخت فیلم های مستند شده و فیلم های لاتون ، پارازیت ، پروانه سفید ، تاسوعای سلی ، نویز ، نوغانداری ، سرزمین زیتون ، آق اولر و بازمانده تتیس را به کارگردانی خود ساخته است. 

وی همچنین با ساخت مستند کوتاه 'نویز' نامزد سیمرغ بلورین بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و برنده دیپلم افتخار از سومین جشنواره فیلم شهر شده است.

شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار