تابناک / حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا امام جمعه شهرستان بندر مرزی آستارا با صدور بیانیه ای خطاب به مسئولین این شهرستان ضمن ابراز نگرانی از وجود مشکلات؛ بر اعلام نارضایتی خود برای اجرای کنسرت ها در این شهرستان تأکید کرد.
کد خبر: ۳۴۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 21 December 2016
تابناک / حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا امام جمعه شهرستان بندر مرزی آستارا با صدور بیانیه ای خطاب به مسئولین این شهرستان ضمن ابراز نگرانی از وجود مشکلات؛ بر اعلام نارضایتی خود برای اجرای کنسرت ها در این شهرستان تأکید کرد.

متن کامل بیانیه:

بسم الله الرحمن الرحیم
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «لِیَنْصَحْ الرَّجُلُ مِنْکُمْ اَخاهُ کَنَصِیحَتِهِ لِنَفْسِهِ؛ باید مردی [و انسانی] از شما خیرخواه برادرش باشد؛ آن گونه که خیرخواه خویش است.»
با سلام به پیامبر خاتم حضرت محمد(ص) و آرزوی تعجیل در فرج آخرین حجت خدا بر روی زمین و سلام بر روح امام راحل و شهدای اسلام و آرزوی سلامتی برای ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای (مدظله).
مردم ما مشکلات فراوانی دارند . مشکلاتی که همه روزه با آنها دست و پنجه نرم می کنند ، از بیکاری جوانانشان تا بالا رفتن سن ازدواج فرزندانشان ، از فشارهای روانی بالایی که زیاده خواهانی همچون آنهایی که حقوقهای نجومی می گیرند تا افرادی که بدهی معوق هشت هزار میلیاردی دارند ، از پرپر شدن جوانان رشید ایران اسلامی در جنگ نرم دشمن تا پر کشیدن هر روز پرستوهای مدافع حریم اهل بیت و رزمندگان جبهه مقاومت و دهها مورد دیگر که در عرصه های ملی و بین المللی برای مردم ما دل مشغولی های فراوانی ایجاد کرده . اما همین مردم با عزمی راسخ اثبات کرده اند که با مقاومت در مقابل همه دردها و آلام هیچگاه کمر خم نخواهند کرد . اما این همت و صبر مردم نمی تواند دلیلی بر بی تدبیری مسئولین باشد . مسئولین باید همچون امام راحل به این اعتقاد داشته باشند که مردم ولی نعمتشان هستند و وظیفه تمام و کمال آنها خدمت به مردم است و بس . اما به تازه گی مسایل حاشیه ای به پوششی برای کم کاری ها و برخی نقیصه های اجرایی مبدل گشته است . یکی از موارد حاشیه ای کنسرت و برگزاری کنسرت می باشد . که متاسفانه مسئولین زمانی را که برای حل و فصل مشکلات مردم باید صرف کنند ، صرف حمایت از این قبیل حواشی می نمایند.
دلیل این کارشان را هم اینطور بیان می کنند که مردم نیاز به شادی دارند. که در پاسخ به آنها بخشی از بیانات حضرت امام خامنه ای (مدظله) در دیدار دانشجویان در مورخه ۲۰/۴/۹۴ بیان داشتند را متذکر می شویم که می فرمایند:
برخی از مراکز آماری مغرض خارجی اعلام می کنند: جوان ایرانی افسرده است، پس بایستی برایش محیط نشاط درست کنیم؛ چه‌جوری؟ با کنسرت موسیقی، با جلسات و اردوهای مختلط جنسی، و آزادی‌هایی از این قبیل؛ این دنباله‌ی آن حرف است. نخیر، بعکس، جوان ایرانی امروز جزو بانشاط‌ترین و فعّال‌ترین و سرزنده‌ترین جوانها است. شما نگاه کنید در دنیای غرب، جوان اروپایی افسرده است؛ این‌قدر آمار خودکشی‌ها در آنجا بالا است. افسردگی آنجایی است که یک جوانی بر اثر فشارهای روحی، تفنگ دست میگیرد، میرود در یک ساحل امن و بظاهر آرام و حدود هشتاد کودک را با رگبار میکشد؛ جوان ایرانی که روز بیست‌وسوّم ماه رمضان که شب قبل را با احیاء گذرانده، با دهان روزه، در گرمای شدید تابستان، می‌آید در خیابان راه‌پیمایی میکند، بعد می‌نشیند زیر آفتاب و نمازجمعه را برگزار میکند، او فرسنگها از افسردگی دور است، او سرزنده است، او بانشاط است.
اما در همین جا اعلام می داریم که آنچه امروز نیاز جامعه ماست ایجاد و افزایش فضای معنوی جامعه می باشد و از همه کسانی که همایش بزرگ یادواره شهدای شهرستان آستارا را برگزار کردند کمال تشکر را داشته و با دلی آکنده از خیرخواهی به همه مسئولین توصیه می کنم که به جای حاشیه پردازی و سرپوش گذاشتن بر مشکلات شهروندان، درد مردم را بشنوند، امروز بازار آستارا مشکلات فراوانی دارد، امروز جوانان آستارا از بیکاری در رنج و عذاب هستند، امروز آمار طلاق رو به افزایش است و میل به ازدواج کم شده است و دهها معظل اجتماعی دیگر که با کمی تدبیر می توان آنها را با بهره گیری از نعمتها خدادادی منطقه و همدلی و همزبانی مسئولین و مردم مرتفع نمود.

حال با توجه به این مسائل، یقین داریم که کنسرت و حمایت از آن هیچ کدام از این مشکلات را حل نخواهد کرد و ما همچنان در نظر خودمان مبنی بر مخالفت با اجرای کنسرت در شهرستان تاکید داریم و اگر بعضیها به استناد قانون اصرار بر برگزاری آن را دارند ما ضمن ابراز ناراحتی قلبی خودمان بخاطر مصلحتهای شهرستان این مساله را تحمل میکنیم.

اما اعلام میکنیم کنسرت برای مردم نان و آب نمیشود اگر مشکلات اقتصادی مردم حل بشود نشاط هم در جامعه ایجاد خواهد شد.
والسلام علی من اتبع الهدی
کاظم حافظ نیا-امام جمعه شهرستان بندر مرزی آستارا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار