تابناک / محمود شکری نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در شامگاه جمعه ۲۶ آذر، شب میلاد پیامبر اعظم و جشن هفته وحدت در مسجد جامع ریک گفت: ما در هفته وحدت قرار داریم و باید توفیق درک پیامبر، فرمایشات ایشان برای نجات بشر از ظلم، تاریکی، خیانت، برده داری و بت پرستی را داشته باشیم.
کد خبر: ۳۴۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 17 December 2016
تابناک / محمود شکری نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در شامگاه جمعه ۲۶ آذر، شب میلاد پیامبر اعظم و جشن هفته وحدت در مسجد جامع ریک گفت: ما در هفته وحدت قرار داریم و باید توفیق درک پیامبر، فرمایشات ایشان برای نجات بشر از ظلم، تاریکی، خیانت، برده داری و بت پرستی را داشته باشیم.
 
شکری در توصبف وضعیت پیامبر گفت: پیامبر فردی است که ۴۰ سال در بدترین شرایط زمان بدون ارتکاب هیچ گناهی زندگی کرد و در مقابل فشارهای سازندگان بتهای چوبی و سنگی که با این ابزار منافع اقتصادی خود را تامین و مردم را به بردگی گرفتند قیام کرد و با شکستن بتهای دست ساز، به پیروزی رسید. نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر با تاکید بر ضرورت وحدت گفت: اهل تسنن تالش را افرادی محب اهل بیت هستند که در ایام عزاداری محرم بهترین غذاهای خود در طول سال را برای عزاداران خیرات می کنند. وی با مقایسه شرایط حاضر با صدر اسلام گفت: امام خمینی (ره) معمار وحدت مسلمین نیز در شرایطی مشابه قیام نمود و استخوان های استعمار و استکبار را در هم شکست.
 
وی افزود:۳۷ سال از انقلاب اسلامی می گذرد و هنوز تلاش می شود تا استخوان های در هم شکسته جریان استعمار به هم وصل شود. شکری با انتقاد از روند آموزش قرآن در کشور گفت: باید قبل از سایر دروس کودکان خواندن کتاب الهی را بیاموزند تا در دام شیطان گرفتار نشوند.
 
نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر همچنین افزود: شیطان همواره در کمین است و با انواع دسیسه ها سعی می کند تا انسانها را در دام بیافکند و متاسفانه افراد وقتی به مقامی دست پیدا می کنند تابع شیطان می شوند. وی به وظیفه خود به عنوان نماینده مجلس و یک مسلمان اشاره کرد که باید امر به معروف کند.
 
شکری در ادامه گفت: اظهارات بنده در مسجد محمدیه تالش برخی را نگران کرده است در صورتی که باید تذکر دهیم تا در دام شیطان گرفتار نشویم.
 
نیکخو با تمام قدرت و غیرت از تالش دفاع کرد / رسانه ها به اتاق کیوان محمدی بروند
 
نماینده مجلس شورای اسلامی گریزی به مسوولیت مدیران زد و متذکر شد: افرادی که در یک پست مدیریتی قرار می گیرند چنانچه نتوانند خود را کنترل کنند نباید در چنین جایگاهی قرار گیرند. وی با اشاره به سابقه ۳۰ ساله و ۵ ساله خود در کار اداری دولت و نمایندگی مجلس گفت: کسی که در بحث استخدامها بی عدالتی و بی قانونی کرده تحت سیطره آقای نوبخت است.
 
محمود شکری در ادامه گفت: آقای نوبخت نمی تواند جوانان تحصیل کرده تالش ببیند در حالی که آنها با سواد ترین انسانها هستند. وی گفت: یک مدیر باید در مقابل کاخ نشینی، رانت خواری و ویژه خواری، گوسفند خوری و کباب خوری مقاومت کند.
 
نماینده تالش با انتقاد از دکتر نوبخت معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مهندس نیکخو با تمام قدرت و غیرت از تالش دفاع کرد. چرا و به چه دلیل شخصی که قبل از مهندس نیکخو دست به اختلاس زد توسط ایشان مورد بازخواست واقع نشد.
 
شکری خطاب به مسوولین گفت: مگر استان گیلان استاندار ندارد که جاده اسالم به خاطر ۵۰ میلیون تومان متوقف می شود و مردم نمی توانند از یک جاده خوب استفاده کنند. این نماینده مجلس در سخنانی تامل برانگیز، خطاب به رسانه های جمعی استان گیلان گفت: شما وظیفه و رسالتی بر عهده دارید. رسانه های جمعی گیلان به اتاق کیوان محمدی بروید و ببینید که ده ها میلیون تومان برای این اتاق هزینه شده است. کدام یک واجب تر بود؟ مردم ستمدیده اسالم یا کیوان محمدی؟ وی همچنین از اطلاع رییس جمهور از وضعیت اتاق کیوان محمدی رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان خبر داد.
 
حقوق نجومی نداریم بلکه اختلاس و دزدی نجومی داریم شکری با انتقاد شدید از حقوق های نجومی گفت: «افرادی که به مدیران مجوز گرفتن حقوق های کلان را دادند توضیح بدهند که حقوق هایی که نجومی می نامند به چه معناست؟»
 
وی در ادامه گفت: «قانون به صراحت می گوید که چیزی به نام حقوق نجومی وجود ندارد و چیزی که می بینیم اختلاس و دزدی نجومی است». نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در بخش دیگری از سخنانش گفت: «افرادی با گرفتن یک میلیون تومان در ماه به سختی تلاش می کنند ولی گفته می شود مدیرانی با حقوق ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان ذخیره انقلاب هستند».
 
وی با اشاره به کمبود آب شرب در روستاهای تالش از ارایه فهرست این روستاها به سازمان برنامه و بودجه گیلان خبر داد که با گذشت ۹ ماه از سال و ۶ ماه از آغاز سال مالی هنوز مبلغی برای این منظور اختصاص پیدا نکرده است. شکری در سخنانی تامل برانگیز گفت: «کسانی که نمی گذارند آب شرب به مردم تالش برسد چه کسانی هستند؟ آقای رییس جمهور تالش با درصد بالایی به شما رای داده است».
 
نماینده دهمین دوره مجلس در بخش دیگری گفت: « وعده شنیده شدن صدای سوت قطار در گیلان تا پایان سال محقق نخواهد شد و تا ۶ و یا ۱۲ ماه آینده هم نباید انتظار آن را داشته باشیم».
 
وی سوار شدن برخی مدیران به قطار در قزوین و نواختن صدای سوت را به نام قطار رشت را فریبکاری خواند. شکری با بیان برخی شایبه ها در خصوص مخالفت وی با دولت گفت: «بارها گفته ام مخالف دولت ضد انقلاب است در صورتی که من با دزدی، دروغ، اختلاس و فریبکاری مخالفم».
 
انتقاد شدید از فرماندار تالش شکری انتقاداتی در مورد وضعیت شهرستان تالش نیز داشت و اظهار کرد:« کسی حق ندارد به نوامیس مردم در آموزش و پرورش امانت که امانت جامعه هستند نگاه چپ داشته باشد». وی فرماندار تالش را بابت واگذاری طرح ساحلی گیسوم مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: واگذاری تخلف و غیر قانونی است.
 
نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در مورد وضعیت جاده تالش آق اولر به فتح اللهی تذکر جدی داد و گفت:پیمانکار طرح با اخذ مجوزی به نام پیچ بری که بنا به گفته وی برای حفظ جان شهروندان در مقابل سوانح رانندگی انجام گرفت خسارات فروانی را وارد نمود.
 
شکری میزان این خسارت را بنا به اظهارات و بازدید میدانی معاون امور جنگلی منابع طبیعی بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد. وی همچنین از بروز خسارات عبور کامیونهای حامل سنگ از جاده ریک، تخریب کامل آن و مشکل تردد در این مسیر سخن گفت.
 
به فرماندار ماسال تذکر دادم این نماینده مجلس خطاب به افراد حاضر در جلسه گفت:« مردم تالش و جوانان مطالبه گر باشید و حقوق خود را مطالبه کنید و بدانید مسوولی که در منطقه در حال خرید و فروش زمین، مغازه است به مردم خدمت نمی کند». شکری بدون اشاره نام این فرد گفت:« همین مسوول در محافل مختلف از مخالفت نماینده تالش با دولت سخن می گوید».
 
شکری گریزی به شهرستان ماسال و شاندرمن زد و گفت: «به فرماندار ماسال در مورد تعیین فردی که ظرفیت بخشدار شدن را نداشت تذکر دادم و در حالی که وی به عنوان معاون فرماندار معرفی شده بود خبر ساز شد». نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر خواستار همراهی جوانان تالش در مورد اعتراض به استخدام های غیرقانونی در مرکز استان گیلان و مطالبه حقوق آنان شد.
 
وی سهم بیکاران تحت پوشش کمیته امداد ره در تالش را ۱۸٫۵ درصد و برابر با ۳۷۵۰ نفر اعلام کرد که هیچ سهمیه ای در استخدامهای صورت گرفته نداشته اند. به گزارش خبرنگار دیارمیرزا، شکری پیش از این در خطبه های نماز جمعه مسجد محمدیه ( اهل سنت) تالش از استخدام غیرقانونی و پنهانی خواهر زاده، بردارزاده، داماد و سایر نزدیکان خویشاوندی کیوان محمدی رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان در اداره های دولتی و حمایت دکتر محمدرضا نوبخت از وی خبر داده بود. /دیارمیرزا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار