استاندار اردبیل از احداث بنیاد سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱ 14 December 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از استانداری اردبیل، مجید خدابخش در نشست هم‌اندیشی فرهنگی و اجتماعی اردبیل تصریح کرد: این بنیاد با هدف ارج نهادن به نیم‌قرن تلاش صادقانه استاد سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی در ترویج فرهنگ غنی شیعه و مداحی اهل‌بیت (ع) احداث می‌شود.

وی فعالیت این بنیاد را با اهداف فرهنگی، مذهبی و خیرخواهانه دانست و افزود: این بنیاد به شکل غیردولتی و غیرانتفاعی فعالیت داشته و از محل منابع دولتی نیز حمایت مالی می‌شود.

استاندار اردبیل به وجود دو هزار اثر از مداحی مؤذن‌زاده اردبیلی اشاره کرد و گفت: شهرت این مداح اهل‌بیت جهانی بوده و  مؤذن‌زاده اردبیلی به عنوان یکی از چهره‌های شاخص مداحی در سطح جهان شناخته می‌شود.

خدابخش به ضرورت برگزاری هر چه مطلوب مراسم اربعین این مداح اهل‌بیت تأکید کرد و افزود: با توجه به قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نامگذاری جایزه ملی سلیم مراسم سالانه اعطای این جایزه ملی به مداحان ممتاز در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی همچنین از انجام اقداماتی جهت وقف یا ثبت ملی منزل مسکونی سلیم مؤذن‌زاده اشاره کرد و بیان داشت: طرح‌های دیگر در خصوص نامگذاری یکی از میدان‌ها یا معابر سطح شهر به نام این مداح اهل‌بیت در دست بررسی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار