اشتباه فاحش معاون فنی عمرانی ؛
تابناک / معاون فنی و عمرانی شهرداری رشت در تاریخ ۱۸ آذر در بازدید اعضای شورای شهر رشت، معاون فرماندار و معاون خدمات شهری شهرداری رشت به منظور اطلاع از روند پیشرفت فیزیکی پروژه زیر گذر شهید رجایی گفت: این پروژه ۸ میلیارد ریال هزینه در بر خواهد داشت.
کد خبر: ۳۴۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷ 14 December 2016
تابناک / معاون فنی و عمرانی شهرداری رشت در تاریخ ۱۸ آذر در بازدید اعضای شورای شهر رشت، معاون فرماندار و معاون خدمات شهری شهرداری رشت به منظور اطلاع از روند پیشرفت فیزیکی پروژه زیر گذر شهید رجایی گفت: این پروژه ۸ میلیارد ریال هزینه در بر خواهد داشت.
 
جمشید پور با بیان اینکه پروژه هیچ گونه مشکلی ندارد و آماده افتتاح است، افزود: برای پروژه شهید رجایی ۶ میلیارد اعتبار هزینه شده که با تخصیص ۲۵ درصد این مبلغ به ۸ میلیارد ریال خواهد رسید.
 
ضمن اینکه وی اعلام کرد که این پروژه فقط چند نازک کاری و مشکلات بسیار جزیی داشت که با استفاده از تمام امکانات موجود و نیروی انسانی در تلاش هستیم تا پروژه‌ها را با اولویت بندی به سرانجام برسانیم که البته این مسله را هم در چند روز آینده برطرف خواهیم کرد.
 
در همین زمینه باید خدمت با سعادت ایشان عرض شود که حتما استحضار داریدکه محمد حسین واثق کارگر نیا، عضو شورای اسلامی شهر رشت چندی پیش (۲۶ اردیبهشت) درباره وضعیت پروژه زیر گذر اعلام کرد : عدم دقت کارشناسان شهرداری رشت تاخیر پروژه زیرگذر شهید رجایی را رقم زد!
 
این یعنی مسبب واقعی تاخیر افتتاح پروژه شهید رجایی کارشناسان فنی شهرداری هستند نه مردم و یا هر عوامل دیگر! و صرفنظر از اینکه شهردار رشت بر اساس همین اطلاعات ناقص عوامل تحت امر وعده افتتاح زیر گذر شهید رجایی را برای ۱۷ آذر ماه داد که متاسفانه عملی نشد؛ البته نمی توان از حق این سوال گذشت که وقتی عوامل فنی شهرداری باعث تاخیر اجرای پروژه هستند چرا افزایش فهرست بها که نتیجه عدم دقت کارشناسان شهرداری است، باید از محل درآمد شهرداری که از جیب شهروندان دانه درشت و خرده پا (!) تامین می شود ، پرداخت شود ؟
 
تصور نمی فرمایید مسببین اصلی تاخیر باید خسارت مترتبه را پرداخت نمایند تا برای بار دوم و سوم و …مرتکب اشتباه محاسباتی نشوند تا هزینه های غیر قابل جبرانی به شهروندان وارد ننمایند؟
 
بفرمایید بر چه اساسی ۲۵ درصد ۶ میلیارد را ۲ میلیارد محاسبه کردید که حالا می خواهید به جای ۶ میلیارد، ۸ میلیارد به پیمانکار بپردازید؟ حتی اگر طبق گفته کارگرنیا در ۱۱ اسفند ۹۳ هزینه این پل ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هم باشد و یا اگر حتی به ۷ میلیارد تومان هم رسیده باشد باز کل رقم ۲۵ درصدی اعلامی به ۲ میلیارد نمی رسد!
 
با این اوصاف وقتی معاون فنی عمرانی مرتکب چنین اشتباه فاحش می شود علی القاعده باید اشتباه محاسباتی عوامل فنی شهرداری امری عادی باشد که تکرار این قبیل اشتباهات نمی تواند در خور عوامل فنی یک کلانشهر باشد .
 
امید است که معاونت فنی و عمرانی شهرداری پاسخی برای این اشتباهات مکرر داشته باشد و ضمنا اعلام بفرماید تا کنون چقدر از این اشتباهات در سطح شهر رشت مثل از قلم افتادن فضای سبز در پیاده راه فرهنگی و غیره رخ است؟!
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار