کد خبر: ۳۴۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 13 December 2016
تابناک / هدایت بیماران از مراکز درمانی دولتی به مراکز خصوصی یکی از مجرمانه ترین تخلفات در مراکز درمانی محسوب می گردد. در حالت عادی بخشی از بیماران، مراکز خصوصی و بخشی نیز مراکز دولتی را جهت تشخیص و درمان بیماری خود انتخاب می کنند و در هر صورت بیماران با انتخاب آگاهانه خود جهت مراجعه به یکی از این دو بخش تصمیم می گیرند.
 
اما وقتی بیمار دردمند و همراهان مضطرب او در مراکز دولتی حضور می یابند، زمینه ی اینکه با تحریک برخی از عوامل و پرسنل متخلف دچار تردید شده و قید بستری و یا ادامه درمان در آن مراکز را بزنند و به مراکز خصوصی مراجعه نمایند، بسیار فراهم است.

هزینه درمان و به تبع آن حق الزحمه کادر درمانی در بخش خصوصی ده ها برابر بیشتر از بخش دولتی است و همین امر موجب شده تا یکی از مهمترین وظایف نهادهای نظارتی، نظارت دقیق و جدی بر عملکرد مسئولان ذی ربط در مرکز دولتی، در جهت جلوگیری از هدایت بیماران به بخش خصوصی باشد.

هر چند اکثریت کادر درمانی و پرسنل اداری و خدماتی مراکز دولتی را انسان های شریف و مومن تشکیل می دهند، اما وجود تعداد انگشت شمار متخلفین در بیمارستان ها، معضلات بسیاری را به وجود خواهد آورد.

دکتر نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی پنجشنبه شب در گفت و گوی ویژه خبری شبکه باران حضور یافت و به بیان مسایلی در خصوص استان پرداخت.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس در این برنامه گفت: «در حال جذب دو کاردیولوژیست جنرال هستند در حالی که چند فلوشیپ و فوق تخصص برای جذب در هیئت علمی آمادگی دارند».

این پزشک عمومی در ادامه در اظهاراتی بی سابقه و تکان دهنده در خصوص بیمارستان حشمت مدعی شد: « برخی بیماران را از این بیمارستان به بیرون هدایت می کنند.»

این ادعای نیکفر در شرایطی صورت گرفته که بیمارستان حشمت به عنوان مرکز قلب استان، یکی از بزرگترین بیمارستان های دولتی استان محسوب می گردد و اقدامات جراحی و دیگر اقدامات مختلف تشخیصی و درمانی آن از اقدامات پر هزینه محسوب می گردد. به عنوان مثال خدماتی که در بخش قلب بیمارستان حشمت با بیست هزار تومان انجام می گردد، همان اقدام در بخش خصوصی با سیصدهزار تومان انجام می شود، یا خدماتی که در بیمارستان حشمت با یک میلیون تومان انجام می شود در بخش خصوصی با بیست میلیون تومان انجام می شود./گیلان آنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار