تابناک / این جلسه که با یک ساعت تاخیر به ریاست مسعود کاظمی برگزار شد محمود باقری بعد از چند هفته غیبت به دلیل اعزام به سوریه در جلسه حاضر شد.
کد خبر: ۳۴۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵ 11 December 2016
تابناک / این جلسه که با یک ساعت تاخیر به ریاست مسعود کاظمی برگزار شد محمود باقری بعد از چند هفته غیبت به دلیل اعزام به سوریه  در جلسه حاضر شد.

در ابتدای جلسه مسعود کاظمی رئیس شورا با گرامیداشت هفته وحدت و  ۲۶ آذر روز ایمنی و تسلیت به مظفر نیکومنش برای درگذشت داماد خود،  بازگشت محمود باقری را تبریک گفت و ابراز داشت: تاریخ باید بداند دلیل از حرم حضرت زینب دلیل نمیخواهد و بیعت حسینیان زمان بیعتی با خون است و به فرموده امام راحل یک ملتی که زن و مردش برای جانفرسایی آماده اند هیچ کس توان مقابله با آن را ندارد.

دوباره برمی گردم سوریه،  جایگاه خودم را پیدا کردم

محمود باقری به عنوان ناطق اول شورا ابراز داشت: به همه کسانی که در این مدت ما نبودیم خوشحال بودند  و یا ناراحت بودند سلام عرض می کنم. وی افزود: بعضی ها میگویند که من چرا برگشتم قول میدهم که در اولین اعزام دوباره برگردم  ، چون جایگاه خودم را پیدا کردم. آن هایی  که میگویند چرا برگشتی قول میدهم که دوباره بروم.

وی در ادامه درباره خاطرات حضور  خود در سوریه گفت:  ما به حلبی رفتیم که فرودگاهش دست دشمن است. ما را به پادگانی در اطراف حلب تقسیم کردند و واحدهای ما مشخص شد.  بعد از یک روز در حلب خط ما مشخص شد. من درجایی خدمت کردم که محل شهادت سیرت نیا و محل مسیر شهید طاهرنیا بود. وقتی به حلب رسیدیم در منطقه ای به نام آکادمی قرار گرفتیم. جنگ آنجا با اینجا فرق می کند. روبروی ما تروریستهای  النصره و پشت سر ما گروه فتح الشام بود. اگر این ها منطقه ما را میرفتند به راحتی به سوریه می رسیدند. آن قدر مقاومت بچه های گیلان در آن منطقه شدت داشت که جلوی آن گرفته شد.


از پرداخت بدهی های دانه درشت مطالبات اقشار آسیب پذیر داده شود / ساختمان شهرداری به درمانگاه تخصصی تبدیل شود

فاطمه شیرزاد ناطق دیگر شورا نیز با گرامیداشت ایام هفته و تبریک بازگشت محود باقری گفت: در حوزه مدیریت شهری افزایش پارک بانوان در رشت امری ضروری است و امیدواریم شاهد افزایش پارک بانوان تا پایان سال باشیم. وی افزود: سرعت بخشیدن به پروژه سامانکده زنان هم باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد. سرعت بخشیدن به بهره برداری سالن باقرآباد و سالن حجاب نیز اهمیت دارد. چون در بودجه ۹۵ نیز بهسازی و نوسازی سالن باقرآباد پیش بینی شده است.

سخنگوی شورا اظهار داشت: امیدوارم بحث جمع آوری آب های سطحی هم به اتمام برسد. تسریع در روند بودجه ۹۶ هم باید مورد توجه قرار بگیرد و باید جلسات تلفیق هرچه زودتر آغاز شود. بحث مصوبه پارک های آبی نیز همچنان کند پیش می رود با توجه به این که مصوبه آن اجرایی شده است.

فاطمه شیرزاد ادامه داد: با توجه به این ساختمان شهرداری از ساختمان فعلی  به  میدان گیل در حال انتقال است، پیشنهاد من این است که  ساختمان شهرداری در سعدی  به محل درمانی تبدیل شود که بتوانیم  در این حوزه  خدمات رسانی بهتری برای کارکنان شهرداری و مردم بهره مند شوند و یک درمانگاه تخصصی در شهر اضافه شود. وی در انتها گفت: با توجه به این که آقای شهردار اعلام کرده اند که ۸ دانه درشت بدهی های خود را پرداخت کردند درخواست داریم که این اعتبارات  برای پرداخت مطابات اقشار آسیب پذیر همچون پاکبانان و کارگران خدماتی پرداخت شود.


دستور جلسه:

یک فوریت لغو شیوه نامه تقسیط بدهی در مناطق پنج گانه تصویب شد.

لایحه خرید امتیاز سپیدرود نامشخص ماند/ تصویب کمک ۸۴۰ میلیون تومانی به سپیدرود

لایحه خرید سهام  تیم سپیدرود در دستور کار شورا قرار گرفت.

لایحه خرید تیم سپیدرود به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال بدهی سال های گذشته، سی میلیارد و دویست میلیون ریال مبلغ قرارداد بازیکنان، ۴ میلیارد ریال تقویت تیم در نیم فصل و هزینه بازسازی و نوسازی ساختمان شهرداری و پرداخت انشعابات آب و برق و گاز ، مهمانسرا جهت اسکان بازیکنان غیربومی و تیم مهمان در بودجه پیش بینی شده است.

کمیسیون برنامه و بودجه  با این لایحه موافقت کرده است و آورده است: تا ۴۸ ساعت آینده آنالیز دقیق مالی  و شیوه نامه مدیریتی باشگاه به شورا ارائه شود.

توضیحات علوی در مورد نامه مدیرکل ورزش جوانان به شهردار

امیرحسین علوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در رابطه با این لایحه گفت: هیچ کس جز اعضای شورا دغدغه مندتر از اعضای شورا برای این تیم نیست و قاطبه همکاران موافق هستند.  وی خاطرنشان کرد: نامه ای از  مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان  خطاب به شهردار آمده است که نوشته است  طبق نظر کارشناسی هیات فوتبال استان گیلان عرف خریداری تیم های لیگ دسته اول مبلغ سه و نیم تا چهار میلیارد است که مبلغ سپیدرود به دلیل خوشنامی بالاتر است. چون این تیم در بالای جدول قرا دارد  و به کسب سهمیه لیگ برتر امیدوار است ارزش آن در صورت صعود بالای ۱۵ میلیارد تومان است. همچنین  اداره کل ورزش و جوانان به صورت «تضامنی» بدهی های سپیدرود را تقبل کرده  و هیچ گونه بدهی مربوط  به گذشته برای  شهرداری نخواهد بود.

علوی ادامه داد: پیرو ادعای آقای پورمحسن بر مالکیت باشگاه سپیدرود هم نامه هایی به دست ما رسیده است که از سوی ایشان به وزیر ورزش و جوانان داده شده است که مخالفت خود را با  لایحه خرید تیم توسط شهرداری اعلام کرده است. وی افزود: با توجه به این که کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون فرهنگی لایحه خرید سپیدرود را تصویب کرده است نیازمند رای اعضای شورا در صحن شورا است.

مسعود کاظمی: در تیتر  لایحه خرید سهام و در بخشی از متن بحث خرید باشگاه اعلام شده که باید این ها بررسی شود.


جزئیات بدهی ها  مشخص نیست

موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز در این رابطه گفت: امیدوار هستیم حمایت ها بتواند سپیدرود را به لیگ برتر سوق دهد. حمایت های مسئولین برای کمک به این تیم میتواند کمک کننده باشد. در بسیاری از شهرها تیمها از کمک های شهرداری بهره مند می شوند و اگر این حمایت ها نبود سپیدرود در چنین جایگاهی قرار نداشت.  اگر فکر کنیم که سپیدرود به شهرداری هم منتقل نشود شورا نباید حمایت های خودش را از این دریغ کند. قبول داریم که وضعیت اقتصادی شهرداری خوب نیست و خیلی از مشکلات باقی مانده است. ولی سرمایه گذاری برای سپیدرود برای این تیم هزینه نیست، یک سرمایه گذاری برای آینده است. بنده به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی شورا میگویم ما سیصد رشته ورزشی داریم ولی فوتبال بخش مهمی از زندگی  مردم است، من از همه همکاران می خواهم که به این مصوبه رای دهند، هرچند به نظر من میزان بدهی های این تیم مشخص نیست و باید مشخص شود. ارقام  اعلام شده کلی  است و باید با جزئیات بیشتری اعلام شود.

آیا ما میتوانیم تیمی را که مال دیگری است را از یک شخص ثالثی بخریم؟


محمد علی رفیعی نوده به عنوان مخالف لایحه گفت: در حالی  تیمی که  را که می خواهند ۱۵ میلیارد تومان بخواهند بخرید چگونه با ۳ میلیارد هم نمیخرند. مساله دیگر این است دادخواستی مطرح شده در دیوان عدالت اداری مبنی بر مالکیت سپیدرود ، در این صورت  آیا ما میتوانیم تیمی را که مال دیگری است  از یک شخص ثالثی بخریم؟ اگر این آقای مالک رای مالکیت را گرفت همه این پول ها از بین می رود. شهرداری تاکنون هرپولی که داده سپیدرود برای آن تبلیغ کرده و اسپانسر شهرداری شده است  و تاکنون پولی رایگان نداده است. پیشنهاد من این است  که فعلا  بحث یک درصد سهم بودجه را اختصاص دهیم تا موضوع مالکیت مشخص شود.

ابهامات لایحه به زعم عباس صابر

عباس صابر: آقای موسوی روزان گفته است که هنوز بدهی تیم مشخص نشده است،  پس یک ابهام اینجا است. همچنین گفتند آنالیز منابع باید مشخص شود و بحث دیگر  شکایت یک فرد ثالث بود که نشان می دهد   تصمیم ما در هاله ای از ابهام قرار دارد و باید این ها مشخص شود. مضافا  ما قبلا لایحه برای خرید سپیدرود داده بودیم که  شهرداری اعلام کرد نامه ای  از سوی وزارت کشور آمده است که حق چنین کاری را نداریم. چرا وقتی که ما چنین درخواستی را داشتیم چنین نامه ای را به ما اعلام کردند و حال خودشان نامه برای آن تنظیم می کنند. پیشنهاد مشخص ما این است که مقدار قابل توجهی برای سپیدرود پرداخت شود تا تکلیف موضوعات مشخص شود.


نوشداروی بعد از مرگ سهراب نشویم

اسماعیل حاجی پور موافق لایحه گفت:  من بیش از ۴۰ سال در ورزش هستم، از آن موقع که سپیدرود بوجود آمد شعارهایی هواداران می دادند که سپیدرود بخشکد ماهی ها میمیرند.هوادارا باشگاه خیلی خوب هستند و دلخوشی های این تیم است که در ورزشگاه تیمشان را تشویق کنند. جز دو سه تیم در کشور بقیه در حال دست و پا زدن هستند که سپیدرود و داماش هم چنین است. شجاعت می خواهد این تیم را بگیرند . وی افزد:  زمانی آمدند گفتند شهرداری نمی تواند تیمداری کند که تیم های شهرداریهای دیگر در حال تیمداری بودند و آن را گسترش هم دادند. سپیدرود تیمی است که اگر الان به آن کمک نکنیم دیگر نوشداروی بعد از مرگ خواهد بود. همه چیز  را اکنون به انتخابات وصل میکنیم. مگر همه ما در  انتخابات گذشته  به خاطر سپیدرود  امدیم که به آن خودمان را وصل می کنند؟

حاجی پور ادامه داد: بیرونی ها اجازه نمیدهند  و میخواهند در تصمیمات ما مشارکت داشته باشند. اشکال ندارد نظرشان را بگویندولی  این اقلیت هایی که در بیرون حرف می زنند جزو آن ها نیستند که از آن ها رای گرفتیم . امروز سپیدرود به دنبال دستان پرتوان شما است.  یک روز ما آمدیم استقلال شهرداری را کمک کردیم و تیم را نگه داشتیم و روزی به دلیل مشکلات مالی به تیمی قویتر از ما داد. ما به موقع پگاه را واگذار کردیم  و با ۸۰۰ میلیون تومان تیم را بست و خیلی قوی وارد شد.  وی افزود: امروز  دغدغه  همه شما را احساس میکنم اما دغدغه بزرگتر از آن این است که اگر اکنون به تیم کمک نشود تیم نابود می شود. اگر قرار است به تیم کمک کنیم فردا دیر است. تیمی که در لیگ یک است که میخواهد به لیگ برتر برود هر بازی برای صعود تیم مهم است. اکنون کمک کنیم که فردا ممکن است دیر باشد.


موافقت باقری با خرید سپیدرود با چاشنی انتقاد از مربیان  سپیدرود

محمود باقری: هیچ کدام از اعضای این تیم مخالف سپیدرود نیستند و به این تیم کمک کردند. سپیدرود قلب من است و من این  گفته آقای علوی که گفتند من نوشتمه سپیدرود را بخرید  را تایید می کنم. البته همانطور که  آقای روزان گفت تیم کارشناسی برای مدیریت بدهی ها پرداخت شود. تمام ۱۵ عضو شورا طرفدار سپیدرود هستند و از مربیان سپیدرود هم میخواهم که کار مربیگری خودشان را انجام دهند و  نگویند که اعضای شورا برای ضربه زدن به سپیدرود شب نشینی دارند.  اعضای شورا دوستدار بازیکنان هستند و ما دوست داریم به تیم کمک کنیم.

بحث های حقوقی را می توان به مرور زمان انجام داد

رضا رسولی هم در ادامه ابراز داشت: اگر کسی حقی در این روند دارد غیر قابل انکار است و کسی راضی نیست که حقی از کسی ضایع شود. . وی افزود: در مورد این بحث اگر نخواهیم درگیر حواشیش نکنیم. یک مرجع مشخصی به نام اداره کل ورزش و جوانان است که  یک نامه بدون ابهام برای سپیدرود زده است و به طور مشخص و واضح قید کرده است که ما بقیه مسئولیت ها را از گرده شهرداری بر می داریم این که بعضی ادعاهای  حقوقی دیگر هست در جاهای دیگر مثل همین تالاب ها ورودخانه ها ها هم  هست. وی ادامه داد:  امروز وضعیت سپیدرود بسیار حساس است  و یک ساعت کوتاهی ضربه بزرگی به تیم خواهد زد. با توجه به جایگاهی که سپیدرود دارد  باید کاری کرد. بحث های حقوقیش می تواند به مرور زمان مطرح شود. این که گفته شود یک میلیارد تومان بدهیم نمیتوان به همین راحتی چنین کاری کرد.

کاری نکنیم که مثل چاله چوله های شهر ما را نفرین کنند


مجید رجبی: در سطح شهر رشت چاله چوله های بسیار متفاوتی وجود دارد و هر سه ماه به سه ماه شهردار این چاله چوله های شهر را مرتفع می کند که بدون زیرسازی انجام می گیرد. شهرداری اینجا هم چیزی به نام شیوه نامه مدیریتی ارائه نکرده  است. ما میگوئیم تیم را به شرطی میخریم که ساخمان گلسار را تهاتر کنیم که اگر تهاتر نشود ما پولی نداریم که این کار را انجام دهیم. صاحب امتیاز تیم مشخص است ولی ما از چه کسی امتیاز تیم را خریداری کرده ایم؟ چون این تیم هیات مدیره مشخص نخواهد داشت یک عضو شورا میخواهد مربی عوض کند و برای همین هرج و مرج اتفاق می افتد.

رجبی ادامه داد: کد اعتباری تیم از خدمات شهری خواهد بود. با فرض اینکه تیم خریداری شود در کدامین سازمان شهرداری خواهد بود. برای همین میخواهیم که شیوه مدیریتی آن مشخص شود. ما در جلساتی که در کمیسیون ها گذاشته شده بود گفتیم اگر قرار است تیم خریداری شود زیرمجموعه سازمان فرهنگی شود  و هیات مدیره آن مشخص باشد و هر نهادی مسئولیتی را بر عهده بگیرد ولی حال مشخص است  که متاسفانه بعضها نمیخواهند به هر دلیلی شفاف سازی صورت گیرد. باید شیوه نامه مدیریتی برای تیم تعیین شود تا بتوانیم کمک کنیم. احساسات را قبول نداریم که تیم را بخریم و تیم به دسته  دوم برود و مردم مثل چاله  و چوله های شهر  لعنت کنند.

نباید وارد شکایت آقای پورمحسن شویم

نیکومنش نیز در این رابطه گفت: مکاتبات شهرداری با افراد حقوقی  است و اداره کل ورزش و جوانان هم به نمایندگی  از دولت وارد کار شده است و حتما آن ها بررسی های لازم را انجام دادند. مردم از ما انتظار دارند و باید تصمیم عقلایی گرفته شود . ما نباید وارد شکایت آقای پورمحسن شویم و خود اداره کل ورزش و جوانان باید وارد آن شود. یکی از مسائلی که تیم های ما ضعف دارند ضعف مدیریت است ، متاسفانه در رشت پسروی تیم های خودمان را می بینیم  و باید برای آن فکری شود.


مسعود کاظمی برای ایجاد دغدغه بهتر است که کمک ۸۴۰ میلیون تومانی به سپیدرود  که قبلا درباره آن صحبت شد  رای گیری شود که اگر سپیدرود خریداری  شد نسبت به آن بررسی شود.

کارگرنیا: با توجه به فرمایشات آقای حاجی پور باید گفت که زمان در حال حاضر بسیار مهم است، ما زمان را در حال از دست دادن هستیم. تیم نتایج خوبی میگیرد و نباید با فرصت سوزی انگیزه را از تیم بگیرند . کارهای اداری انجام شده و نامه آقا و لایحه نیز مشخصی رهنما هم مشخص است خواهش من این است که رای گیری انجام شود. اگر بدهی ها بیشتر بود طبق لایحه شهرداری بیشتر نمیتواند پرداخت کند.

اداره حقوقی شورا: بحث پرداخت بدهی تضامنی توسط اداره کل ورزش و جوانان متفاوت با درخواست بدهی تضمینی بود که از سوی شهرداری خواسته  شده بود.

رفیعی نوده نیز در واکنش گفت: تضامنی یعنی هرکس طلبی داشت به مالک رجوع میکند.

سرانجام به دنبال بحث های فراوان مسعود کاظمی پیشنهاد کرد لایحه کمک ۸۴۰ میلیون تومانی به سپیدرود مورد بررسی قرار بگیرد که توسط ۸ نفر تصویب شد.

بعضی از اعضای شورا به عدم نتیجه گیری لایحه خرید سهام سپیدرود معترض بودند و معتقد بودند رئیس شورا نمی تواند لایحه را بدون نتیجه گیری از دستور کار خارج کند.

سرانجام در حالی که شهردار رشت برای پاسخگوئی به سوالات بعضی اعضای شورا وارد صحن شده بود بعضی اعضای شورا جلسه را به اعتراض به رای گیری و آغاز وقت نماز ترک تا جلسه از رسمیت خارج شود. /گیل خبر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار