کد خبر: ۳۴۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵ 11 December 2016
تابناک - بدنبال درخواست استاندار، رئیس جمعیت هلال احمر کشور دستور داد که بالگرد امداد هوایی در گیلان به صورت ثابت استقرار یابد.

محمدعلی نجفی پس از دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر کشور که در تهران انجام شد، با اعلام این مطلب گفت: سید امیر ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در این نشست با استقرار دائمی بالگرد امداد هوایی در گیلان موافقت و دستور لازم را صادر کرد.
 
استاندار پنجشنبه گذشته نیز در مراسم تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان و راه اندازی رسمی خانه های هلال ، استقرار دائمی بالگرد را باتوجه به حادثه خیز بودن گیلان از مطالبات استان عنوان کرده بود.
 
وی در این مراسم با بیان این که حادثه زمان نمی شناسد و نمی توانیم بگوییم زمانی که بالگرد در استان مستقر است ، حادثه بروز کند، گفت: با توجه به حادثه خیز بودن گیلان ، استقرار دائمی بالگرد در استان جزو مطالبات ماست.
 
ساخت نخستین پایگاه هوایی امدادی نیز ماه گذشته با اعتباری بالغ بر 85 میلیارد ریال در فضایی به مساحت 15 هزار و 500 مترمربع در مرکز آموزش های تخصصی هلال احمر واقع در چاف لنگرود با حضور استاندار گیلان و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور آغاز شد.
 
همچنین در آن مراسم یک بالگرد پیشرفته امداد هوایی به استان گیلان اختصاص یافت که ماهانه دو هفته در استان مستقر است. این بالگرد 15 نفره با تجهیز به امکانات روز، دو موتوره بوده و توانایی پرواز در شب و پرواز کور(ifr) ، روی آب ، حمل مصدوم و بار را دارد و در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.
 
گیلان جزو استان های حادثه خیز کشور است؛ وزش باد گرمی که اخیرا استان را گرفت ، موجب آتش سوزی در بیش از 40 هکتار از جنگل های گیلان شد.
 
گیلان 564 هزار هکتار جنگل و حدود 224 هزار هکتار مرتع دارد و هرساله در فصل وزش بادهای موسمی در پاییز، بخش هایی از جنگل های استان دچار حریق می شود.
از اول آذرماه امسال، گیلان بطور مستمر شاهد بارش برف و نیز وزش باد گرم شدید بوده که گاهی هر دو این پدیده ها، خساراتی را نیز در استان بر جا گذاشته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار