با نمایندگان گیلان ؛
تابناک گیلان / رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با بیان اینکه برخی شوراهای شهر به وظایف قانونی خود درست عمل نمی‌کنند، از دخالت شوراها در امور اجرایی شهرداری‌ها انتقاد کرد.
کد خبر: ۳۴۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 10 December 2016

ضرورت انتخاب شهردار ازسوی مردم
 

تابناک گیلان / رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با بیان اینکه برخی شوراهای شهر به وظایف قانونی خود درست عمل نمی‌کنند، از دخالت شوراها در امور اجرایی شهرداری‌ها انتقاد کرد.

مهرداد بائوج لاهوتی، درخصوص ضرورت نظارت برعملکردشوراهای اسلامی شهر و روستا برای جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی، گفت: در زمینه نظارت بر عملکرد شوراها هیچ ضعف قانونی در کشور وجود ندارد.

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه شوراهای شهر سیاستگذاری است، از دخالت شوراها در امور اجرایی شهرداری‌ها انتقاد کرد وافزود: این موضوع متاسفانه درحال حاضر به محل اختلاف میان اعضای شورای شهر و شهرداری‌ها تبدیل شده اما باید تاکید کرد که شوراها نباید در اجرای وظایف شهرداری دخالت کنند.

وی با بیان اینکه انتخاب اعضای شوراهای شهر با رای مردم انجام می‌شود، تصریح کرد: وظیفه اعضای شورای شهر در حال حاضر توجه به نظرات و نگاه مردم در مدیریت شهری است همان طور که درهمه نقاط دنیا برای اتخاذ تصمیمات بزرگ همه‌پرسی برگزار می شود.

این نماینده مردم درمجلس دهم با تاکید بر ایفای صحیح نقش شوراها و شهردار در کلانشهرها، گفت: متاسفانه برخی اعضای شوراهای شهر به وظایف قانونی خود درست عمل نمی‌کنند این در حالی است که رسیدگی به مشکلات شهری ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه ضعف و خلاء قانونی در نظارت بر عملکرد شوراها وجود ندارد، ادامه داد: در حال حاضر هیات تطبیق مصوبات باید موارد خلاف قانون در شوراها را مورد بررسی قرار داده و گزارش کند.

لاهوتی با بیان اینکه در صورت وجود ضعف در عملکرد شوراها هیات تطبیق مصوبات باید پاسخگو باشد، افزود: وقتی این هیات به حوزه وظیفه ای خود به درستی عمل نمی کند، تمامی تخلفات شوراها یکی پس از دیگری برهم انباشته شده و در دوره ای نمود پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه قانون درخصوص رسیدگی به تخلفات شوراهای شهر و روستا کامل است، تصریح کرد: متاسفانه در زمان بروز تخلفات دستگاه های ذیربط مماشات کرده و به مشکلات رسیدگی نمی شود، واقعیت آن است که برای جلوگیری از تخلفات در شوراها باید از راهکارهای کشورهای پیشرفته دنیا استفاده کرد به طوری که دراین کشورها همزمان با انتخاب شورای شهر شهردار به صورت مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند.

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، گفت: انتخاب شهردار توسط مردم استقلال شهردار را افزایش می دهد.
 
 
 
راهکار برخورد با بروز حوادثی همچون تصادف دوقطار سمنان برکناری وزیر نیست

 
تابناک / عضوکمیسیون عمران مجلس،با بیان اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در شرایط فعلی کشور به صلاح نیست، گفت: در چنین شرایطی باید با حمایت از دولت از بروز دوباره چنین حوادثی جلوگیری کنیم.

محمدمهدی افتخاری، با اشاره به مطرح شدن طرح استیضاح وزیرراه و شهرسازی از سوی برخی نمایندگان در مجلس،گفت: استیضاح وزیر در شرایط فعلی کشور به صلاح نیست.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه شکی در بروز لغزش از حیث مدیریت در بدنه وزارت راه و شهرسازی نیست،افزود:راهکار برخورد با بروز حوادث ناگواری همچون تصادف دوقطار سمنان برکناری وزیر نیست.

سانحه دلخراش برخورد دو قطار فراموش نمی شود/در پایان عمر دولت یازدهم استیضاح آخوندی به صلاح نیست

وی با بیان اینکه فراموشی این سانحه دلخراش ممکن نیست و مقصران آن به اشد مجازات خواهند رسید،تصریح کرد:در شرایطی که چند ما دیگر عمر دولت یازدهم به پایان خواهد رسید، استیضاح آخوندی به صلاح نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم،با تاکید بر اینکه نباید عجولانه درخصوص استیضاح وزیر راه و شهرسازی تصمیم گرفت،افزود:در چنین شرایطی باید با حمایت از دولت از بروز دوباره چنین حوادثی جلوگیری کنیم.

افتخاری ادامه داد:وزیر راه و شهرسازی باید درخصوص اهمال در مدیریت پاسخگو باشد؛اما استیضاح وی پاسخگو نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:انجام بحث های کارشناسی درخصوص چرایی بروز چنین حوادثی و جلوگیری از بروز آن بهتر از برکناری یک باره وزیر است.

 
 
جلوی استخدام فرزندان مسوولان ارشد کشور که بدون ضابطه صورت می گیرد، گرفته شود
 
 
تابناک / ولی داداشی، تنها راه برون رفت از بحران بیکاری را حساس بودن به پول های بیت المال دانست و اظهار داشت: باید جلوی ریخت و پاش های بی اساس در کشور گرفته شود.


وی با بیان اینکه نظام استخدامی کشور باید مبتنی بر قانون باشد، افزود: باید جلوی استخدام فرزندان مسوولان ارشد کشور که بدون ضابطه صورت می گیرد، گرفته شود.


نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فرزندان دهک های پایین جامعه نیز نیاز به خدمت در دستگاه های دولتی و استخدامی کشور دارند، گفت: باید راهی در مقابل با استخدام های نامتعارف باز شود تا همه ی فرزندان این کشور بتوانند از خدمات استخدامی کشور بهره مند شوند.


عضو کمیسیون اصل نود مجلس با هشدار به اینکه باید جلوی رانت بازی و ویژه خواری ها برای حل بحران بیکاری گرفته شود، اظهار کرد: باید بحث رانت و ویژه خواری از بیت المال بسته شود تا جوانان تحصیلکرده کشور بتوانند در جامعه نفس بکشند.


داداشی به لزوم محیا ساختن شرایط از سوی دولت برای ورود بخش خصوصی به بازار کار تاکید کرد و گفت: باید بستر های لازم جهت استقرار بخش های خصوصی در فراهم شود تا فعالیت های خود را آغاز کنند.


این نماینده مجلس بخش خصوصی را عامل مهم برای ایجاد کسب و کار دانست و گفت: اگر بخش های خصوصی را فعال نکنیم اشتغال زایی در جامعه به هیچ وجه صورت نخواهد گرفت.


نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی راه دیگر برون رفت از بحران بیکاری در کشور را آغاز بکار فعالیت بخش های خصوصی برشمرد و تاکید نمود: کشور در موقعیتی قرار گرفته است که بدون فعال کردن بخش های خصوصی نمی توان بحران اشتغال و بیکاری را سامان بخشید.

 
 
دست های پشت پرده مانع رشد کیفیت خودرو سازی
 

تابناک / رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: برخی دست های پشت پرده اجازه نمی دهند تا کیفیت خودروهای داخلی افزایش پیدا کند.

اسدالله عباسی، از بی برنامگی مسئولان در صنعت خودرو سازی انتقاد کرد و اظهار داشت: در گذشته ما از مدیران بر اساس توانایی فکری و استعدادهایی که داشتند استفاده می کردیم  اما امروزه چنین نیست.

وی با بیان اینکه اکنون صنعت خودرو سازی به حالت سکون و ایستا درآمده است، افزود: صنایع خودرویی ما و فناوری های بکار رفته در آن مربوط به چند دهه پیش است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید شکوفایی در صنعت خودروسازی اتفاق بیافتد، گفت: در حال حاضر پراید و ۴۰۵ فناوری های بکار رفته در آنها مربوط به دهه قبل است و ما کماکان در حال تولید این محصول هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام اینکه صنعت خودرو سازی ظرفیت نمو و رشد را دارد، اظهار کرد: با توجه به نبوغ و استعدادهایی که در کشور وجود دارد می توان صنعت خودروسازی را به مراحل رشد مطلوب رساند.

عباسی با اشاره به اینکه تولید خودرو سمند تاکنون رشد خوبی را داشته، گفت: این خودرو توانسته با بروز کردن سیستم تولید جدید جایگاه خود را در بازار بدست آورد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اعلام اینکه سمند اکنون از سایر کشور های جهان طالب و خریدار دارد، افزود: بسیاری از کشورهای جهان تقاضا دارند تا از خودرو ملی کشورمان استفاده کنند اما باید گفت ما هنوز نتوانستیم سطح کیفی این خودرو را به نقطه مطلوبش برسانیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه تولید خودرو سمند در حد متوسط باقی مانده است، ادامه داد: برخی ها اجازه نمی دهند تا کیفیت خودروهای داخلی افزایش پیدا کند.

عباسی جلوگیری مسوولان برای حضور محصول سمند در بازار رقابت را از دیگر موانع رشد در صنعت خودرو سازی برشمرد و افزود: برخی از شرکت ها به دلیل مطلوب نبودن کیفیت محصول شان از حضور در بازار جهانی خودداری می کنند و برخی از شرکت ها هم اجازه ورود به بازار را ندارند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اعلام اینکه بسیاری از صنایع وابسته به خودرو سازی یا تعطیل شده و یا اینکه به حالت نیمه بسته درآمده، گفت: دلیل تعطیلی بسیاری از شرکت ها این است که سفارش محصولات را می گیرند و به چین می فرستند و فقط نقش دلال را بازی می کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه اکنون هم درب گمرگ ها برای ورود خودروهای لوکس نیز باز شده است، بیان داشت: مردم هم ناچارند به دلیل عدم کیفیت خودروهای داخلی از خودروهای گران قیمت و لوکس خارجی استفاده کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس به خطرات جاده ای و نقش آفرینی خودروهای داخلی در این مسئله اشاره کرد و تصریح کرد: خودروهای داخلی وسط رانندگی آتش می گیرند و در خطرات جاده ای با کوچکترین برخورد از رده خارج می شوند و تنها به درد رانندگی در داخل شهر می خورند.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار