تابناک / در ابتدای هفته جاری در خبری با عنوان " اقدام تبعیض آمیز در دانشگاه علوم پزشکی گیلان" از جذب بحث برانگیز یکی از متخصصین قلب به عنوان عضو هیئت علمی طرحی در این دانشگاه خبر داده شد.
کد خبر: ۳۳۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۴ 06 December 2016
تابناک / در ابتدای هفته جاری در خبری با عنوان " اقدام تبعیض آمیز در دانشگاه علوم پزشکی گیلان" از جذب بحث برانگیز یکی از متخصصین قلب به عنوان عضو هیئت علمی طرحی در این دانشگاه خبر داده شد.
 
این پزشک زن علیرغم اینکه در اولین امتحان بورد تخصصی موفق به قبولی نشده بود، با کمک یکی از مسئولان با نفوذ دانشگاه و برخلاف ضوابط موجود، دوره طرح خدمات نیروی انسانی را به عنوان عضو هیئت علمی در گروه قلب دانشگاه طی خواهد کرد.

با توجه به اینکه در خصوص گذراندن دوره طرح به عنوان عضو هیئت علمی، اولویت با کسانی است که در امتحان اول بورد قبول شده باشند و از سویی یکی از هم دوره ای های این پزشک نورچشمی سال گذشته و در اولین امتحان بورد با نمره بسیار خوب موفق به قبولی شده بود، اما با گذراندن دوره طرح وی به عنوان عضو هیئت علمی مخالفت شد،  انتظار است که مسئولان ذی ربط به علت رعایت عدالت و با هدف مبارزه با حاکم شدن روابط بر ضوابط، عضویت فرد مذکور در گروه قلب بیمارستان حشمت را ملغی نمایند. چه اینکه تاکنون یکی از شعارهای همیشگی دکتر یوسف زاده ریاست دانشگاه علوم پزشکی عدالت محوری بوده است.

اما در این بین خبر تاسف باری از گروه قلب این دانشگاه به تحریریه گیلان آنلاین رسیده که بر اساس آن مقدمات عضویت دو نورچشمی در هیئت علمی گروه قلب برخلاف ضوابط و نیازهای موجود در حال انجام است.

در حالی که گروه قلب در حال حاضر دارای چهار کاردیولوژیست جنرال و چهار فلوشیپ اینترونشن و ... بوده و در بسیاری از فلوشیپ ها فاقد عضو هیئت علمی رسمی است،  با این حال و برخلاف نیازهای موجود، از سال گذشته مقدمات عضویت دو متخصص قلب (کاردیولوژیست جنرال) فراهم شده است. این دو پزشک از بانوان بوده و هر دو از فارغ التحصیلان چند سال اخیر همین دانشگاه هستند. یکی از اینها سهمیه قلب استان اردبیل بوده و متعهد به 8 سال خدمت در اردبیل است اما پس از فارغ التحصیلی با کمک آن مسئول با نفوذ و از نزدیکان رییس دانشگاه، در بیمارستان حشمت مشغول به کار شده و به سرعت مسئولیت های مختلفی از جمله مسئولیت 4 بخش مهم و اصلی این بیمارستان یعنی سی سی یوی مردان و سی سی یوی زنان و بخش قلب مردان و بخش قلب زنان را به وی سپرده اند! این پزشک در حالی که هنوز حتی نیمی از مدت تعهد 8 ساله خود را طی نکرده، در عین ناباوری همگان، در حال عضویت در هیئت علمی دانشگاه است!

از سویی این دو پزشک نورچشمی سال گذشته جهت شرکت در آزمون فلوشیپ از گروه قلب مجور لازم را اخذ کردند که اعزام به دوره فلوشیپی همزمان با فرآیند جذب هیئت علمی خلاف صریح قانون است و در این زمینه طبق آخرین اطلاعات دریافتی هنوز از انصراف رسمی این دو از دوره فلوشیپی خبری نیست.

به نظر می رسد اقدامات تبعیض آمیز در گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی گیلان وارد مرحله تازه ای شده و این روند قطعاً تاثیر بسیار منفی در روحیه پزشکان نخبه جوان بر جای می نهد. از این جهت و به ویژه با توجه به نقش حیاتی گروه قلب این دانشگاه به عنوان اتاق فرمان مرکز قلب بخش دولتی استان گیلان در حفظ جان و درمان بیماران مختلف قلبی، ورود مسئولین ذی ربط استان و وزارت بهداشت به این موضوع و متوقف کردن این فرآیند جذب که روابط خاص بیش از ضوابط بر آن حاکم شده، ضرورتی انکار ناپذیر است. /گیلان انلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار