بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
تابناک گیلان / تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
کد خبر: ۳۳۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸ 03 December 2016
تابناک گیلان / تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
 
 
 اعترافات تلخ بازیگر زنی که مورد آزار و اذیت قرار گرفت
 
 
اوان ریچل وود بازیگر و خواننده امریکایی در مورد اینکه در گذشته مورد تجاوز قرار گرفته بود، لب به اعتراف گشود.
 

x4y5l4c1kcphv303jkmj

اوان ریچارد وود، آشکارا از اینکه دو بار مورد تجاوز Rape جنسی قرار گرفته بود با خبرنگار یکی از رسانه ها صحبت کرد. اوان تجربیات تلخ خود را در مورد گذشته دردناک اش با تمام زنان در میان گذاشت.

در طول مصاحبه اخیر خود اعتراف کرد از لحاظ جسمی، روانی و جنسی مورد آزار و اذیت قرار گرفته که این منجر شده از نظر روانی تا مدت ها آشفته باشد. به رغم اینکه جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرده، اما در ایمیلی جداگانه با خبرنگار دیگری روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری امریکا تایید کرد که مورد تعرض جنسی قرار گرفته است.

وی در این ایمیل اذعان داشته است: "بله من مورد تجاوز قرار گرفتم. یک بار با شخصی که با هم در رابطه آشنایی بسر می بردیم و بار دیگر توسط صاحب یک کافی شاپ مورد تجاوز قرار گرفتم. ما در جهانی زندگی می کنیم که تبعیض جنسی در آن بیداد می کند. آسیب پذیری زنان به جنسیت آنها گره خورده است." آثار این تجاوز جنسی تا مدت ها با این هنرمند همراه بوده تا اینکه با تولد فرزندش همه چیز به یکباره برایش تغییر کرد.

وی حرفه بازیگری خود را اواخر دهه ۱۹۹۰ با بازی در چند مجموعه تلویزیونی از جمله "گوتیک امریکایی" و "یک بار و دوباره" آغاز کرد. اوان نخستین بازی خود را به عنوان نقش اول در فیلم اسرار کوچک تجربه کرد و پس از آن به عنوان فردی بالغ برای فیلم درام و نوجوانانه سیزده نامزد جایزه گولدن گلوب شد.

 
 
خانم میهماندار نجات یافته هواپیمای فوتبالیست ها رازگشایی کرد+عکس
 
 

خانم میهماندار نجات یافته هواپیمای فوتبالیست ها رازگشایی کرد

خانم میهماندار نجات یافته هواپیمای فوتبالیست ها رازگشایی کرد
مهماندار هواپیمای تیم فوتبال چاپه‌کوئنسه جزئیات و دلیل این سانحه دلخراش را فاش کرد.

خیمنا سوارس، مهماندار هواپیمای حامل بازیکنان تیم فوتبال چاپه‌کوئنسه که صبح روز گذشته (سه‌شنبه) در مسیر پایتخت کلمبیا سقوط کرد و بر اثر آن 76 نفر جان خود را از دست دادند، جزئیات این حادثه را اعلام کرد.

او که یکی از شش  نجات یافته این پرواز مرگبار بود (یک نفر پس از نجات، در بیمارستان درگذشت)، در شرایط جسمانی بهتری نسبت به دیگر نجات یافتگان و در حالی که هوشیار بود توسط تیم‌های امدادی شناسایی و بیمارستان انتقال داده شد.

سوارس به روزنامه کلمبیانو گفت: هواپیما ناگهان به کلی خاموش شد و ما با سقوط ناگهانی به شدت در منطقه سرو گوردو به زمین خوردیم. هواپیمایی که برای این پرواز انتخاب شد، مناسب نبود چون این هواپیما برای پرواز‌های با مسافت‌های محدود است و برای این مسیر آماده نبود. هواپیمای RJ100 هواپیمایی از رده خارج شده نیست و تمام سیستم‌های لازم را دارد اما این هواپیما همانطور که از اسمش مشخص است (RJ مخفف Regional Jet) هواپیمایی مخصوص پرواز‌های کوتاه و محلی است که حداکثر دو ساعت به طول بینجامند. در این پرواز سقف ساعت عملکرد هواپیما پر شد و به همین دلیل دچار نقص فنی شد.

در حال حاضر هنوز دلیل اصلی سقوط هواپیمای خطوط هوایی لامیا که متعلق به کشور بولیوی است مشخص نشده اما آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که هواپیما پیش از سقوطش که تصور می‌شد به دلیل نقص در سیستم الکتریکی بوده با مرکز کنترل تماس گرفته است. ظاهراً پیش از سقوط، خلبانان هواپیما به دلیل کمبود سوخت از مرکز کنترل درخواست فرود اضطراری می‌کنند و برج مراقبت به آنها دستور می‌دهد که ارتفاع خود را کاهش دهند و منتظر رسیدن به مکانی مناسب برای فرود باشند.

طبق ادعای یکی از متخصصانی که با نشریه کلمبیایی «کلمبیانو» گفت‌و‌گو کرده است، هواپیمای انتخاب شده برای پرواز تیم چاپه‌کوئنسه، محدودیت پروازی معادل 2 هزار و 965 کیلومتر داشته و این در حالی است که فاصله مبدا تا مقصد پرواز فینالیست جام سودآمریکانا 2 هزار و 960 کیلومتر بوده است.

 

اوباما طرح تمدید تحریم‌های 10 ساله علیه ایران را امضا می‌کند؟
 

شولتز در واکنش به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا، گفت که معتقد نیستیم تمدید تحریم‌های ایران ضروری بود، اما در عین حال معتقدیم که این مصوبه تداخلی با برجام نخواهد داشت.

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید انتظار می‌رود رئیس جمهور آمریکا طرح تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله علیه ایران را امضا کند.

 اریک شولتز سخنگوی کاخ سفید امروز جمعه اعلام کرد پیش بینی می‌کند باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، طرح تمدید تحریم های ایران را امضا کند.

وی گفت به نظر نمی‌رسد تمدید قانون تحریم‌های ایران موسوم به داماتو، تداخلی با توافق هسته‌ای ایران داشته باشد، و انتظار می‌رود باراک اوباما، مصوبه کنگره در این زمینه را تأیید کند.

شولتز در واکنش به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا، گفت که معتقد نیستیم تمدید تحریم‌های ایران ضروری بود، اما در عین حال معتقدیم که این مصوبه تداخلی با برجام نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: جان کری همچنان این اختیار را دارد تا به تعلیق بندهای مطرح‌شده در برجام ادامه دهد، تا این توافق نقض نشود.

یک مقام ارشد دولت اوباما نیز امروز گفت انتظار می‌رود باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز این طرح را امضا کند.

این مقام ارشد کاخ سفید در مصاحبه با پایگاه خبری هیل، از امضای این طرح توسط اوباما طی 10 روز آینده خبر داد، این در حالی است که اوباما همواره اعلام کرده بود هرگونه طرحی را که توفق هسته‌ای با ایران را با خطر روبه‌رو کند و نقض آن محسوب شود، وتو خواهد کرد.

کنگره آمریکا پیشتر در سال 2006 به تمدید 10 ساله این تحریم‌ها رأی داده بود و با رأی اخیر کنگره، این قانون تا سال 2026 تمدید شده است.


 
اوج هیجان فوتبال در ال‌کلاسیکو
 
 
 امشب با برگزاری دیدار بارسلونا و رئال مادرید هیجان فوتبال در سراسر جهان به اوج خود خواهد رسید.

به گزارش تابناک ورزشی، امشب حساس ترین مسابقه فوتبال جهان در نیوکمپ برگزار خواهد شد و طی آن در هفته چهاردهم لالیگا بارسلونا به همراه لیونل مسی میزبان رئال مادرید و کریستیانو رونالدو خواهند بود.
 
تا پایان هفته سیزدهم کهکشانی ها با 33 امتیاز صدرنشین و آبی اناری ها نیز با 6 امتیاز کمتر به دنبال آنها هستند.
 
در ادامه آمارهای جالب از این دیدار هیجانی و حساس را می خوانید:
 
*بارسلونا فقط 3 مسابقه از 13 ال‌کلاسیکو در تمامی رقابت‌هایی که در خانه بازی کرده را باخته است (7 پیروزی و 3 تساوی).
 
*رئال‌مادرید پنج مسابقه از 9 دیدار گذشته خود برابر بارسلونا در تمامی رقابت‌ها را پیروز شده است (4 شکست)، که شامل آخرین سفر آنان به نیوکمپ (2-1) می‌باشد.
 
اوج هیجان فوتبال در ال‌کلاسیکو 
*اگر بارسلونا در این دیدار برنده شود، پنجاهمین پیروزی آنان برابر رئال‌مادرید در خانه در لالیگا خواهد بود.
*بارسلونا در تمام 21 دیدار گذشته خود در تمامی رقابت‌ها برابر رئال‌مادرید موفق به گلزنی شده، که بهترین روند گلزنی در تاریخ ال‌کلاسیکو می‌باشد.
*لیونل مسی بهترین گلزن ال‌کلاسیکو با 21 گل می‌باشد.
*فقط آلفردو دی‌استفانو (18) بیش از کریستیانو رونالدو (16) برای رئال‌مادرید در ال‌کلاسیکو در تمامی رقابت‌ها گل زده است.
*نیمار در شش ال‌کلاسیکویی که حضور داشته، در 5 گل مشارکت داشته است (3 گل زده و 2 پاس گل).
*کریم بنزما در هفت ال‌کلاسیکوی قبلی خود در لالیگا پنج گل به ثمر رسانده، اما فقط یکی از آنها در نیوکمپ بوده است.
*لوئیس سوارز تنها بازیکنی است که از زمان پیوستن کیلور ناواس به رئال‌مادرید، توانسته در لالیگا 2 بار دروازه این گلر را باز کند.
*گرت بیل در شش ال‌کلاسیکوی خود فقط یک بار گلزنی کرده است که به گل به یاد ماندنی و پیروزی‌بخش در فینال کوپادلری 2014 در مستایا باز می‌گردد.
اوج هیجان فوتبال در ال‌کلاسیکو 
*زین‌الدین زیدان می‌تواند به اولین سرمربی رئال‌مادرید تبدیل شود که بعد از میگل مونیوس در 1965 (چهار پیروزی در تمامی رقابت‌ها)، دو پیروزی پیاپی در ال‌کلاسیکو در نیوکمپ بدست می‌آورد.
*هیچ سرمربی بارسلونا تاکنون در دو ال‌کلاسیکوی متوالی در خانه بازنده نبوده است.
*رئال‌مادرید در 26 ال‌کلاسیکوی قبلی در تمامی رقابت‌ها یازده کارت قرمز دریافت کرده، که 4 تا از آنها هم سرخیو راموس بوده است.
*در دیگر سو، فقط پنج بازیکن بارسلونا در 26 ال‌کلاسیکوی قبلی در تمامی رقابت‌ها از بازی اخراج شده‌اند.
*تنها یک ال‌کلاسیکو که در بارسلونا برگزار شده به تساوی انجامیده است (5-5 در 1943 در هفته چهاردهم لیگ).
*آن بازی پرگل‌ترین دیدار بین آبی‌اناری‌ها و کهکشانی‌ها در لالیگا بود (10 گل).
*بارسلونا و رئال‌مادرید از نوامبر 2002 هیچ تساوی بدون گل زده یا خورده در لالیگا نداشته‌اند.
*12 گل از 21 گلی (57.1%) که لیونل مسی برابر رئال‌مادرید در تمامی رقابت‌ها به ثمر رسانده، در برنابئو بوده است.
*مسی پنج بازی است که برابر رئال‌مادرید در تمامی رقابت‌ها گل نزده، که بدترین روند او در ال‌کلاسیکو می‌باشد.
*10 گل از 16 گلی (62.5%) که کریستیانو رونالدو به بارسلونا زده در نیوکمپ بوده است.
*این فوق‌ستاره پرتغالی در چهار بازی از پنج حضور گذشته خود برابر بارسلونا گلزنی کرده، که تمامی آنها در لالیگا بوده است (4 گل).
*هفت گل آخر بارسلونا به رئال‌مادرید در نیوکمپ در تمامی رقابت‌ها توسط بازیکنان متفاوت به ثمر رسیده است.
*کریستیانو رونالدو 10 گل از 16 گل قبلی رئال‌مادرید در نیوکمپ در تمامی رقابت‌ها را به ثمر رسانده است.
اوج هیجان فوتبال در ال‌کلاسیکو 
*مسی بیشتر از تمام بازیکنان فعلی بارسا و رئال، در ال‌کلاسیکو پاس گل داده است (13 پاس گل در تمامی رقابت‌ها).
*بنزما بیش از تمام بازیکنان کنونی رئال‌مادرید در ال‌کلاسیکو در تمامی رقابت‌ها پاس گل داده است (5 پاس گل)، که سه تا از آنها توسط رونالدو گل شده است.
*بارسلونا دو بازی گذشته خود در لیگ را به تساوی به پایان رسانده و از زمان هدایت لوئیز انریکه هرگز سه تساوی متوالی بدست نیاورده است.
*کسب 27 امتیاز پس از 13 بازی آغازین لیگ، بدترین شروع بارسلونا از فصل 08-2007 (27 امتیاز) بوده، که آبی‌اناری‌ها در آن فصل به مقام سوم رسیدند.
*زیدان در لالیگا 25 بازی بدون شکست را سپری می‌کند (22 پیروزی و 3 تساوی)، که تیمش در تمام آنها دروازه حریفان را گشوده است (میانگین 3 گل در هر بازی).
*مسی در چهار بازی از پنج دیدار گذشته خود در لیگ گلزنی کرده است (5 گل).
*کریستیانو رونالدو تمام پنج گل رئال‌مادرید در دو بازی گذشته خود در لیگ را به ثمر رسانده است (یک هت‌تریک و یک دبل).
 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار