تابناک / رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت گفت: سردار جنگل بنیانگذار اولین جمهوری در ایران است.
کد خبر: ۳۳۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 02 December 2016
تابناک / رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت گفت: سردار جنگل بنیانگذار اولین جمهوری در ایران است.

محمد حسن عاقل منش در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه گیلان، با گرامیداشت ۱۱ آذر سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد:در تاریخ پرفراز و نشیب این کشور میرزا کوچک و مردم دلاور این سامان نقش آفرین بودند و هرگز نباید این نقش مهم را به وادی فراموشی سپرد.

رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت افزود:سردار بزرگ نهضت جنگل با اندیشه های انقلابی و اسلامی خود اولین جمهوری را در گیلان بنا گذاشت و با تمام توان در مقابل استعمارگران و اشغالگران بیگانه و استبداد داخلی ایستاد.

عاقل منش اضافه کرد:علیرغم تأثیر گذاری این شخصیت بزرگ در تاریخ کشور عزیزمان،متاسفانه تاکنون در زمینه شناخت افکار این مبارز بزرگ و ابعاد مختلف این نهضت کارهای قابل ملاحظه ای انجام نگرفته است.

 وی تاکید کرد:میرزا کوچک جنگلی هویت مردم این دیار است و بایستی کارهای فاخر و در خور شأن بیشتری برای هویت بخشی صورت پذیرد

‌وی در ادامه افزود:پس از بازسازی آرامگاه این مجاهد سرافراز گیلانی و همچنین مزار شهدای این محل در سال های گذشته،  اخیرا شهرداری رشت طرح آرام سازی محله سلیمانداراب  و مسیر منتهی به مزار میرزا را در حال اجرا دارد و همچنین تاسیس بازارچه میوه و تره بار و ساماندهی دستفروشان ،بهسازی و زیباسازی معابر  و ... از جمله اقداماتی است که در حال انجام است .

سفیر فرهنگی بهزیستی استان گیلان با اشاره به اینکه درحوزه فرهنگی هم اقدامات فراوانی انجام گرفته است گفت: نباید فعالیتهایی مثل برگزاری همایش، نشست های علمی، برپایی نمایشگاهها و ...تنها به سالروز شهادت این مجاهد بزرگ ختم شود .

مدیر عامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گفت:خوشبختانه ساخت کتابخانه عمومی سردار جنگل در محله سلیمانداراب رشت از دیگر اقدامات شایسته ای است که با همکاری خوب متولیان استانی انجام گرفته و امید است تا پایان این ماه افتتاح و شروع به فعالیت کند . بی شک این مجموعه فرهنگی نیز پس از راه اندازی می تواند محور بسیاری از فعالیتهای فرهنگی،ادبی، پیرامون این شخصیت ارزنده باشد.

وی اضافه کرد:از جمله اقداماتی که میتواند موجب هماهنگی و انسجام فعالیت تمامی نهادها و سازمانها انجام بگیرد تاسیس ستاد و دبیرخانه دایمی بزرگداشت میرزا کوچک است،این ستاد قادر خواهد بود فعالیتهای مختلف علمی، پژوهشی،فرهنگی و هنری را با همکاری سازمانها و نهادهای فرهنگی و با مشارکت سایر تشکلهای مردم نهاد برنامه ریزی و به نحو شایسته در طول سال به مرحله  اجرا درآورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار