کد خبر: ۳۳۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 01 December 2016
تابناک / در تاریخ ماندگار ایران میرزا کوچک جنگلی نامی آزاده و ظلم‌ستیز است.

11 آذر یادآور سالگرد شهادت «سردار جنگل» است. مردی که از حوزه علمیه برخاست؛ در انقلاب مشروطه مبارزه کرد؛ نهضت جنگل را بنا نهاد؛ و سرانجام جان در راه غیرت و دینداری و آزادگی تقدیم کرد.

در تاریخ ماندگار ایران میرزا کوچک جنگلی نامی آزاده و ظلم‌ستیز است، کسی که در برابر استبداد بیگانگان بپا خواست و فریاد عدالت‌خواهی سر داد.

وی زمانی که استعمار خارجی به چپاولگری و اشغالگری مشغول بودند و استبداد رضاخانی نیز در حال پدیدار شدن بود؛ پرچم نهضت جنگل را با شعار عزتمندی و احیاء قوانین اسلام برافراشته کرد و روحی دوباره به کالبد استقلال طلبی ملت ایران دمید.

نام میرزا یادآور مبارزات مردم عدالت‌خواه گیلان است و آن روزی که گیل‌مردان دلیر برای شکست استبداد داخلی و استعمار خارجی با هم پیمان بستند جاودانگی نام میرزا رقم خورد و نام گیلان در تاریخ زرنگار ایران به نام سرزمین ظلم‌ستیز به ثبت رسید.

 در یازدهم آذرماه آسمان کشورمان مزین به نام ستاره درخشانی است که زندگی خود را در مسیر مبارزه و سرافرازی اسلام و ملت ایران سپری کردو امروز که 95 سال از شهادت این بزرگمرد تاریخ گیلان می‌گذرد نام او همچنان زنده است و راهش مسیر عدالت‌خواهی آزاد‌مردان قرار می‌گیرد.

بدون شک امروز دلاوری های وی و هم قطارانش نه تنها در یادها بلکه در جان و تن مردم این مرز و بوم موج می‌زند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار