تابناک گیلان / ‎نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تماس یکی از اعضای هیات رییسه، از پیگیری رییس مجلس و توقف روند جلب محمود صادقی خبر داد.
کد خبر: ۳۳۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۷ 28 November 2016
تابناک گیلان / ‎نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تماس یکی از اعضای هیات رییسه، از پیگیری رییس مجلس و توقف روند جلب محمود صادقی خبر داد. 

‎محمدجواد فتحی با اشاره به تلاش ماموران برای جلب محمود صادقی اعلام کرد: درپی مطلع شدن از این مسئله به‌همراه سیدفرید موسوی دیگر نماینده مردم تهران به منزل دکترصادقی رفتیم و خوشبختانه پس از صحبت‌هایی که انجام شد، ماموران فعلاً از جلب ایشان منصرف شدند.

‎او گفت: احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس تماس گرفتند و از پیگیری رییس مجلس برای حل کردن این مسئله خبر داده و گفتند که آقای لاریجانی موضوع را پیگیری کرده و در نتیجه ماموران از ادامه تلاش برای جلب دکترصادقی فعلا منصرف شدند. 

‎عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اتهامی که به دکترصادقی وارد شده، توهین و نشر اکاذیب به قصد تشویق اذهان عمومی بوده است.

‎عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادعای یکی از خبرگزاری‌ها درخصوص بی‌توجهی محمود صادقی به شکایت‌های متعددی که در چند ماه گذشته از او صورت گرفته و در این پرونده نیز پیش‌تر برای صادقی احضاریه ارسال شده، یادآور شد: البته اطلاعی از این مسئله ندارم اما بر فرض هم که احضاریه ارسال شده باشد، صدور حکم جلب برای یک نماینده مجلس در شب پیش از تعطیلی، و با این عنوان اتهامی غیرمنطقی است.

‎او خاطرنشان کرد: قانون‌گذار در موارد خاصی اجازه صدور حکم جلب در ساعات شب داده است.

‎فتحی در پایان گفت: پس از توقف ماموران، ضمن تشکر از مردمی که مقابل درب منزل دکترصادقی تجمع کرده بودند، خواهش کردیم که این محل را ترک کنند تا خدایی‌ناکرده  این مسایل  مورد سوءاستفاده بیگانگان قرار نگیرد.

از سوي ديگر، رحيمي عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در مجلس در پاسخ به سوالی درباره تماس علی مطهری با علی لاریجانی به‌منظور رایزنی درباره این مسئله یادآور شد: به هر حال دکتر لاریجانی به‌عنوان رییس مجلس از پیش از این نیز در جریان بودند؛ در واقع پروتکل و رویه احضار نمایندگان این است که درصورت شکایت از یک نماینده، پرونده باید از طریق هیات رییسه به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ابلاغ شود.

‎او  گفت: معاون پارلمانی رییس‌جمهور نیز در حال پیگیری این مسئله به‌منظور حل کردن آن است

برادر محمود صادقی:
قصد محمود صادقی تشویش اذهان‌عمومی و اتهام‌زنی نبوده/ برادرم مطیع ولایت فقیه است

برخی افرادي که مقابل منزل محمود صادقی جمع شده بودند با صحبت‌های برادر وی محل را ترک کردند.

علی صادقی برادر نماینده تهران که در جمع حاضران حضور یافته بود، گفت: در شرایط کنونی مملکت، جمهوری اسلامی بیش از همه نیاز به آرامش و وحدت بین صفوف مختلف مردم دارد.

وی افزود: قصد و نیت محمود صادقی چیزی جز اصلاح شرایط نیست. وی به عنوان یک نماینده مجلس وظایفی داشتند که انجام دادند ولی قصد وی خدای ناکرده تشویش اذهان‌عمومی و اتهام‌زنی به شخص خاصی نبود، زیرا مقام عالی ریاست قوه‌قضاییه، دادستان محترم و همه عزیزان برای ما محترم هستند.

 صادقی متذکر شد: ما برای استقرار این نظام مقدس خون و شهید داده‌ایم و دکتر صادقی هم مطیع ولایت‌فقیه هستند. عزیزان بسیج، سپاه و همه سروران، نور چشم ما هستند. ما نمی‌خواهیم این موضوع بهانه‌ای دست اجانب، معاندین یا دشمنان بدهد.

وی تاکید کرد: ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی همه با هم متحد هستیم و از عموم مردم اهم از اصلاح‌طلب و اصولگرا می‌خواهیم اتحاد خود را حفظ کنند و دست به دست هم کشور را آباد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار