کد خبر: ۳۳۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 27 November 2016
تابناک / فرماندار رودسر روند اشتغال و شرایط کسب و کار در این شهرستان را مطلوب توصیف کرد.

 امیر جانبازی رودسری روز یکشنبه در نشست ساماندهی امور جوانان این شهرستان به روند آخرین آمار کاهش بیکاری و شرایط اشتغال و کسب و کار استان طی سال جاری و به تبع آن شهرستان رودسر اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه قرائن نشان می دهد که جزو استان های موفق در حوزه اشتغال هستیم و شهرستان رودسر نیز از آن بی نصیب نمانده است.

وی افزود: گیلان قبل از دولت یازدهم، رتبه پنجم را از حیث بیکاری داشت که هم اکنون به رتبه 24رسیدیم و در واقع جزو استان های موفق در اشتغال هستیم.

فرماندار رودسر در ادامه از اختصاص 200میلیارد ریال تسهیلات برای فعال سازی کارخانه های نیمه کاره این شهرستان که نیاز به تکمیل ظرفیت برای راه اندازی داشتند، خبر داد و بیان کرد: در این شهرستان به 20کارخانه که نیمه کاره شده بودند و نیاز به تکمیل ظرفیت برای راه اندازی داشتند، 200میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد و همه این کارخانجات فعال شدند.

وی اضافه کرد: کارخانه ای نداریم که در این شهرستان غیر فعال باشد مگر این که خودشان مشکلات داشته باشند، ضمن اینکه اگر نیاز به تسهیلات دارند این آمادگی وجود دارد.
جانبازی رودسری با تاکید بر این مطلب که علاوه بر بهره گیری از ظرفیت های همه دستگاه ها باید از ظرفیت شوراها هم برای ایجاد فضای کسب و کار و اشتغال استفاده شود، گفت: معتقدم شوراها چه شورای شهر و روستا ، می توانند برای ایجاد فضای کسب و کار و اشتغال کمک کار خوبی برای دولت باشند و باید از این ظرفیت به خوبی بهره گرفت.
فرماندار رودسر همچنین از معرفی روستای بدون بیکار در این شهرستان خبر داد و افزود: بنا داریم روستای بدون بیکار را معرفی و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم و برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که در آنجا شغل ایجاد شود و دستگاه هایی همچون جهاد کشاورزی و گردشگری در این زمینه به خوبی ورود کنند.
وی همچنین ایجاد سازمان های مردم نهاد را برای توسعه و پیشبرد کشور در امور مختلف موثر خواند و بیان داشت: این امر می طلبد اقشار مختلف جامعه را در آن مشارکت دهیم.
فرماندار رودسر اضافه کرد: باید از ظرفیت و توان همه نیروها در جامعه استفاده کنیم و با بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، بتوانیم قدم های مثبتی برای کشور و جامعه برداریم .
شهرستان رودسر با جمعیتی بالغ بر 146 هزار نفر، در 75کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار