تابناک / مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: امید می رود تا با اقداماتی که در حال انجام است حال تالاب انزلی بهتر شود.
کد خبر: ۳۳۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 27 November 2016
تابناک / مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: امید می رود تا با اقداماتی که در حال انجام است حال تالاب انزلی بهتر شود.

قربانعلی محمدپور در خصوص دستاوردهای سفرش به ژاپن، اظهار کرد:یکی از بازدیدهایی مهم این سفر بازدید از تالاب کوشیروی ژاپن بود که چند دهه‌ی پیش وضعیتی چون تالاب بین‌المللی انزلی داشت اما این روزها آب این تالاب حتی قابل شرب است.ع مده‌ترین بازدیدهایی که از تالاب کوشیرو انجام شد بازدید از مدیریت پسماند و پسآب‌های این تالاب بود.

وی با اشاره به اینکه در ژاپن از مرکزی مشابه مرکز دفن زباله سراوان نیز بازدید شد، ادامه داد: با مدیریت پسماندی که در آن مرکز انجام شده بود و خاکهای رسی که در مسیر شیرابه‌ها قرار داشت و مدیریت لازمی که انجام شده بود آلودگی ها را از آن مرکز دفن زباله پاک می کردند.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع هدف از این سفر تبادل تجربه ها بود و در واقع نگاه مسئولین عمرانی و آموزشی را در حفاظت از محیط زیست استان ما تغییر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه برنامه داریم پرنده نگری را در تالاب ارتقا دهیم و در حوزه گردشگری این بخش استفاده بهتری داشته باشیم،  در خصوص فعالیت‌های انجام شده توسط جایکا در گیلان گفت:جایکا به منظور ارتقای فرهنگ زیست محیطی به استان ما وارد شدند و در 6 زیر کمیته فعالیت خوبی دارند.

وی افزود: کلنگ بازدیدکنندگان تالاب‌انزلی با همکاری جایکا به زمین زده شده است و همه این اقدامات برای این است که برنامه ریزی‌های حفاظت از تالاب، اکوتوریسم و آبخیزداری پیش برود و در مجموع حال تالاب انزلی‌مان بهتر شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دل شكسته از رويت مرگ تالاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
46 سال سن دارم . يادمه حدود 10 سالگي با پدرمان مي رفتيم تالاب. اب ذلال تالاب. ماهي ها و كولي هاي تالاب. پرندگان مخصوصا قوهاي سفيد. رودخانه هاي به منتهي به تالاب كه داراآب ذلال بودند. عمق تالاب مخصوصا به قول ما گيلك ها جايي كه پاروي 5 متري(المتا) به كف تالاب برخورد نمي كرد. بعضي نقاطش 12 متر عمق داشت. همه و همه خاطره مانده در ذهن ما كه الان با دبدن مرگ تالاب غصه بخوريم و شايد با مرگ تالاب ما هم از غصه بميريم. البته نه اينكه اقتصادمون وابسته به صيادي يا شكار باشد ، نه اهل شكا ر يا صيادي نيز نيستيم. فقط زيبايي خداوند را در طبيعت تالاب مي ديديم و و شاد مي شديم. شادي كه منجر به شكر گذلريي بود.
و اين يعني زندگي. حالا ما شرمنده خداونديم كه نتوانستيم از امانتش نگهداري كنيم. از فرزندانمان خجليم كه چه ارثي برايشان گذاشتيم. آلودگي آب. رسوبات تالاب. ماهي هاي آلوده. زباله ها . خشك شدن تالاب و تسخير آنها بوسيله مردم و تبديل آنها به زمين هاي كشاورزي و استخر پرورش ماهي و ........ فقط فقط چشم اميد ما به مسوولين دلسوز است كه تالاب را احيا كنند. وسعت تالاب را به خود برگردانند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار