کد خبر: ۳۳۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶ 24 November 2016
تابناک / رئیس سازمان چای کشور از اختصاص 30 میلیارد تومان مطالبات چایکاران گیلان و مازندران توسط نوبخت معاون رئیس جمهور خبر داد.

محمدولی روزبهان بعد از ظهر امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان با اشاره به پرداخت بخشی دیگر از مطالبات چایکاران اظهار کرد: با تأکید نوبخت معاون رئیس جمهور برای تأمین بقیه قدر سهم مطالبات چایکاران، از امروز با توجه به پولی که واریز شد پرداخت مطالبات چایکاران را آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: از امروز واریز مبلغ 30 میلیارد تومان به حساب چایکاران آغاز شده و با این مبلغ، مجموع پرداختی مطالبات به 204 میلیارد تومان می‌رسد.

رئیس سازمان چای کشور مطالبات چایکاران را مربوط به برداشت برگ سبز تابستانه دوم و پاییزه دانست و تصریح کرد: تاکنون بیش از 88 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و از روز شنبه هفته جاری بقیه مطالبات واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون چایکاران بخشی از مطالبات خود را دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون چایکاران به طور متوسط 75 درصد میانگین مطالبات خود را دریافت کرده‌اند یعنی به گروهی 100 درصد و تعدادی نیز 60 درصد مطالبات پرداخت شده است.

روزبهان 38 درصد قدر سهم را مربوط به کارخانه‌داران عنوان کرد و یادآور شد: سال گذشته مبلغ بهای برگ سبز خریداری شده 136 میلیارد تومان بود که در سال جاری به 234 میلیارد تومان رسیده و حدود 73 درصد افزایش یافته که حجم زیادی است.

به گفته وی، گیلان و مازندران دارای 55 هزار خانوار چایکار است.

به گزارش فارس، نوبخت در سفر اخیر خود به گیلان در برنامه در مسیر توسعه قول پرداخت مطالبات چایکاران را داده بود که امروز بخشی از این مطالبات اختصاص یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار