رئیس شورای هیئات مذهبی از برگزاری مراسم سوگواری متحد و یكپارچه اربعین حسینی در قالب برنامه «جاماندگان از اربعین» در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و با حضور كاروان‌های پیاده از شهرستان‌های این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴ 19 November 2016
تابناک فارس به نقل از ایکنا:مظفر مختاری، رئیس شورای هیئات مذهبی با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری اربعین حسینی به تشریح فعالیت‌های این شورا در این ایام پرداخت و گفت: امسال سوگواری‌های اربعین در قالب برنامه «جاماندگان از اربعین» در نقاط مختلف استان فارس برگزار خواهد شد.
وی افزود: در این مراسم‌ها مردم و هیئات مذهبی به‌صورت پیاده از منازل خود به سمت حرم مطهر امامزادگان، مساجد جامع و یا گلزار شهدای شهر و منطقه خود حركت می‌كنند و در این مكان‌ها سوگواری اربعین حسینی را برپا خواهند كرد.
مختاری با یادآوری این نكته كه این مراسم در شیراز با محوریت حرم مطهر احمدبن موسی(ع) برگزار خواهد شد، گفت: همچنین ۵ هزار نفر از شهرستان‌های استان فارس به‌صورت پیاده به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حركت می‌كنند تا در مراسم سوگواری اربعین حسینی شركت كنند.
رئیس شورای هیئات مذهبی فارس با تصریح اینكه مراسم سوگواری اربعین در حرم شاهچراغ(ع) از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ ادامه خواهد داشت، گفت:‌ نماز ظهر در این حرم مطهر نیز به امامت آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار خواهد شد.
مختاری با بیان اینكه حركت به سمت حرم شاهچراغ(ع) از ۴ مسیر صورت می‌گیرد، گفت: مسیر شماره یك شامل میدان امام حسین(ع)، بلوار لطفعلی خان زند، میدان شهدا، چهارراه نمازی، خیابان شهید دستغیب، خیابان ۹ دی و حرم مطهر شاهچراغ و مسیر شماره ۲ شامل میدان ولیعصر، دروازه سعدی، خیابان لطفعلی‌خان زند، سه‌راه احمدی و حرم مطهر، مسیر شماره ۳ شامل خیابان احمدی نو، خیابان شاهزاده قاسم و حرم مطهرو مسیر شماره ۴ شامل میدان امام حسن مجتبی(ع) فخرآباد، دروازه کازرون و حرم مطهر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار