تابناک / اکبر پوراوزان پیش از ظهر امروز اظهار کرد: تاکنون ۴۳ حزب در گیلان صاحب پروانه رسمی شده اند، این در حالی است که از این تعداد ۲۳ مورد در دولت تدبیر وامید پروانه فعالیت گرفته اند.
کد خبر: ۳۲۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳ 15 November 2016
 
جابجایی ۳ فرماندار در گیلان قطعی است 
 
 
تابناک / اکبر پوراوزان پیش از ظهر امروز اظهار کرد: تاکنون ۴۳ حزب در گیلان صاحب پروانه رسمی شده اند، این در حالی است که از این تعداد ۲۳ مورد در دولت تدبیر وامید پروانه فعالیت گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل احزاب یک فرهنگ سیاسی در استان و کشور است، افزود: همین تعداد حزب هم در استان بصورت غیر رسمی فعالیت دارند که البته مانع آن ها نمی شویم ولی می خواهیم نسبت به دریافت پروانه فعالیت اقدام نمایند و برای این کار فراخوان داده ایم.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان در خصوص تجمعات و راهپیمایی ها گفت: تجمعات دستور العمل های خودش را دارد و راهپیمایی ها در فضای باز بدستور نماینده عالی دولت در استان است.

پوراوزان در خصوص نقد های اخیر در این حوزه گفت: فعالیت ما حول مسئولیت های اجرایی است و از منظر قانون، ما پذیرای نقد دوستان هم هستیم ولی مخالفت های آنان قانونی نیست، انتظار داریم دوستان به مصادیق قانونی و مجاری آن آشنا بوده و احترام بگذارند.

وی ادامه داد: براساس قانون نیز حق را برای همه گروه های سیاسی دولت، اعم از موافقان، مخالفان، اصلاح طلب و اصول گرا و… در چهار چوب قانون محفوظ می دانیم و از این مسیر تخطی نخواهیم کرد .

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان در خصوص آخرین تغییرات در فرمانداری های گیلان گفت: طبق آخرین تصمیمات جابجایی ۳ فرماندار در گیلان قطعی است و کارهای آن در شرف انجام میباشد.
 
 
 
آیا شهردار بندر انزلی رفتنی است؟ 
 
 
تابناک / روز گذشته روابط عمومی شهرداری انزلی اعلام کرد رضا پورشعبان ،شهردار بندرانزلی به دلیل بیماری قلبی در یکی از بیمارستان های تهران به مدت ۲ هفته تحت درمان تخصصی قرار خواهد گرفت. این شهرداری تایید کرده مراحل درمانی شهردار بندر انزلی هفته پیش مراحل درمان درتهران آغاز شده و وی تنها بدلیل احترام به خبرنگاران، با وجود بیماری در نشست مطبوعاتی چهارشنبه گذشته حاضر شد. همچنین در این خبر شهردار بندر انزلی تقاضای حلالیت از مدیران شهرداری و شهروندان را داشته است.

اعلام بستری شدن شهردار انزلی در حالی اعلام شدن است که طی هفته های گذشته انتقادات بسیار تندی توسط مقامات و مسئولین شهر از مدیریت شهری صورت گرفت و حتی این انتقادات به نماز جمعه نیز کشیده شده است. در ابتدا حسن خسته بند نماینده انزلی انتقادات خود از مدیریت شهری را اعلام کرد که حتی شنیده می شود مصاحبه مطبوعاتی شهردار در چهارشنبه گذشته نیز غیرمستقیم در پاسخ به نماینده انزلی برگزار شده است. وی در آن مصاحبه هرچند جوابی مستقیم به نماینده شهر نداده است و گفته بود که علت انتقاد حسن خسته بند از مدیریت شهری را خود ایشان بپرسید اما تمام و کمال از مدیریت شهری بندر انزلی مورد انتقاد نماینده حمایت کرده بود. همین طور فرماندار بندر انزلی نیز از مدیریت شهر و کمبودهای آن گلایه کرد و گفته بود : در بسیاری از شهرستان‌ها که حضور داشتم بیشتر انتقادها متوجه دستگاه‌های اجرایی بود اما در شهرستان بندرانزلی بیشترین انتقاد متوجه کمبودهای شهری است. همچنین در نماز جمعه گذشته این شهر نیز خطیب جمعه انزلی به سخنان و گلایه نماینده و فرماندار شهرستان از مدیریت ضعیف شهری اشاره کرد و گفته بود: براساس صحبت های این دو مسئول، مدیریت شهری در انزلی بسیار ضعیف است به گونه ای که همه بر آن اذعان دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین درادامه بحث جمع آوری و کمپوست زباله را دیگر مشکل جدید شهرستان انزلی دانست و تاکید کرد: پیمانکار جدید این مجموعه عملکرد بسیار نامطلوبی داشته و به لحاظ مسائل زیست محیطی نیز تخلفاتی دارد تا جایی که به دلیل اهمال کاری ها بندرانزلی از رتبه یک بازیافت زباله و کمپوست، به رتبه ۱۰ سقوط کرد.
امام جمعه بندرانزلی به شکایات نمازگزاران در خصوص بلوار روبروی مصلی نیز اشاره و اظهار کرد: دراین خصوص بارها مکاتبه شده و معاون عمرانی فرماندار، اعضای شورای شهر و چند کارشناس از این محل بازدید کردند اما این مشکل برطرف نشد. وی در ادامه انتقادات خود افزوده بود: هر کسی که مسئول این اتفاقات است، احساس مسئولیت ندارد.

چنین انتقادات تندی از مدیریت شهری همزمان با بستری شدن شهردار انزلی در بیمارستان شده است و حتی شایعاتی از برکناری یا استعفای وی نیز به گوش می رسد. رضا پورشعبان از مهر سال ۹۲ به عنوان شهردار انزلی مشغول به کار بوده و در طی این سه سال از حمایت اکثریت اعضای شورا نیز برخوردار بوده که این حمایت اکثریت یک ثبات نسبی در مدیریت شهری را ایجاد کرده بود اما به نظر می رسد اکنون با انتقادات دیگر افراد مسئول شهرستان کمی وضعیت پیچیده ای در انتظار شهرداری انزلی خواهد بود. در حال حاضر معاونت شهرداری انزلی بر عهده موسی فکور از مدیران سیاهکلی و خوشنام دولت سابق است که شایعاتی از احتمال حضور وی در انتخابات شورای شهر رشت نیز شنیده می شود که این شایعه ممکن است کلاف سردرگم جدیدی را برای انتخاب شهردار جدید انزلی اضافه کند.

در شورای سوم انزلی نیز شاهد آن بودیم که اختلاف بر انتخاب شهردار مدت ها مسائل بسیار زیادی را به وجود آورده بود. زمانی از سوی شورا اعلام شد که سید بدر الدین بدری برکنار شده است و رضا کحالی جانشین وی شده است که بدری با شکایت در دیوان عدالت اداری دوباره به سمت خود بازگشت که این بار مخالفت استاندار وقت گیلان را با خود همراه داشت تا از سمت خود عزل شود و سید تقی موسویان معاوناهل شفت فرمانداری انزلی جانشین وی شود که تا انتخابات شورای چهارم در سمت خود باقی ماند. حال بعد از سه سال به نظر می رسد دوباره بحث انتخاب شهردار ممکن است تحولات جدیدی را برای شورایی به وجود آورد که بسیاری آن را دو تیم ۷ و ۴ نفره ارزیابی می کنند.
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار