کد خبر: ۳۲۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 06 November 2016
تابناک / نایب رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت گفت: آلودگی‌های ناشی از انباشت زباله در سراوان سلامت مردم منطقه را مورد تهدید قرار داده است.

فاطمه شیرزاد در جریان آغاز فعالیت سلول بهداشتی در سراوان اظهار کرد: آلودگی این منطقه بسیار زیاد و زندگی برای مردم آن طاقت فرسا شده است.

وی با اشاره به اینکه برطرف کردن مشکل انباشت زباله‌های سراوان نیاز به عزم ملی دارد، تصریح کرد: سراوان مشکل بزرگی بوده و رفع معضل بزرگ زباله آن نیازمند عزم و اعتبارات ملی است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت گفت: سرازیری شیرابه‌های زباله سراوان به داخل رودخانه‌ها به مشکلات زیست‌محیطی آن می‌افزاید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی از طریق رودخانه‌ها آبیاری می‌شوند، افزود: این موضوع نیازمند توجه و تأمل بیشتر است.

شیرزاد بحث تفکیک زباله از مبدأ را جزو اولویت برنامه‌های پسماند دانست و تصریح کرد: چنین برنامه‌هایی می‌تواند حلال بخشی از مشکلات این موضوع باشد.

وی با بیان اینکه آلودگی‌های ناشی از انباشت زباله در سراوان سلامت مردم منطقه را مورد تهدید قرار داده است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا از موضوع زباله در مباحث اقتصادی بهره می‌برد و ما نیز باید به این سمت و سو حرکت کرده و تهدید زباله را به فرصت تبدیل کنیم.

زباله سراوان فاجعه زیست‌محیطی است

مدیر عامل موسسه غیردولتی سبزکاران حامی محیط زیست نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: دغدغه مباحث محیط زیستی در گیلان اندک است.

پیمان بازدیدی افزود: حق مردم گیلان و منطقه سراوان نیست که چنین فجایع محیط زیستی را تحمل کنند به‌ویژه اینکه مردمان گیلان زمین همواره به واسطه فرهنگ غنی و بالا زبانزد بوده‌اند اما دغدغه محیط زیست امروز کمتر در استان مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر شخصی یا گروهی بخواهد در مباحث مذکور ورود کند مورد هجوم انواع تهمت‌ها قرار می‌گیرد، گفت: موسسه سبزکاران به دنبال اهداف سیاسی نیست و تنها به فکر رفع مشکلات زیست‌محیطی هستیم.

این فعال زیست‌محیطی با اشاره به اینکه اگر همکاری‌ها در زمینه سراوان تداوم پیدا کند حماسه تالاب عینک در زمینه سنبل‌آبی بار دیگر اتفاق می‌افتد، یادآور شد: با ورود فعالان زیست‌محیطی مشکل سراوان مانند تالاب عینک برطرف و کنترل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز در مراسم مذکور مدیرکل منابع طبیعی حضور پیدا نکرد و انتقادپذیری مسؤولان ذی‌ربط بسیار کم است.

بازدیدی با اشاره به اینکه سراوان نیازمند نگاه ملی است، متذکر شد: هر اندازه که در سراوان سلول بهداشتی درست کنیم و ورودی زباله‌ها خاک بریزیم مشکل زباله برطرف نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سراوان مردم منطقه ذی‌نفع هستند و باید در اولویت باشند، خواستار توجه بیشتر مسؤولان در رفع مشکل زباله سراوان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار