عضو شورای شهر رشت به تابناک گفت ؛
تابناک / عضو شورای شهر رشت در گفت و گویی با خبرنگار ما اظهار کرد: در آغاز کار شورای اسلامی شهر رشت کار گروه های مختلفی شروع به کار کردند که یکی از این کار گروه ها؛ کار گروه حمایت از اقشار آسیب پذیر بود و مسئولیت اداره ان از آبان ماه سال 92 تا امروز بر عهده بنده قرار داده شده که هدف آن طرح مسائل، نیازها و اولویت بندی مشکلات اقشار آسیب پذیر از جمله کارگرانی که در شهرداری مشغول به کار هستند می باشد.
کد خبر: ۳۲۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 30 October 2016
تابناک / عضو شورای شهر رشت در گفت و گویی با خبرنگار ما اظهار کرد: در آغاز کار شورای اسلامی شهر رشت کار گروه های مختلفی شروع به کار کردند که یکی از این کار گروه ها؛ کار گروه حمایت از اقشار آسیب پذیر بود و مسئولیت اداره ان از آبان ماه سال 92 تا امروز بر عهده بنده قرار داده شده که هدف آن طرح مسائل، نیازها و اولویت بندی مشکلات اقشار آسیب پذیر از جمله کارگرانی که در شهرداری مشغول به کار هستند می باشد.
 
به گزارش تابناک گیلان، فاطمه شیرزاد تصریح کرد: با توجه به اینکه در دوره گذشته شورای اسلامی شهر بخش رفت و روب و بخش فضای سبز با توجه به اصل 44 قانون اساسی، برون سپاری و به بخش خصوصی واگذار شده بود، همین امر می‌طلبید که کارگروهی برای حمایت و پیگیری مطالبات به حق این کارگران تشکیل شود.
 
وی افزود: خوشبختانه در سه سال گذشته بالغ بر 35 جلسه در همین رابطه برگزار شد که بر طبق آن پیگیری های زیادی در خصوص پرداخت منظم حقوق ماهانه ی کارگران عزیز بود که متاسفانه تاخیرهای زیادی داشت؛ و با پیگیری های مداوم حقوق عقب مانده شهریور ماه امسال کارگران بخش رفت و روب در حال پرداخت است و مابقی هم طبق زمان بندی پرداخت خواهد شد.
 
شیرزاد گفت: آنچه که در این رابطه برای ما حائز اهمیت است اینست که خللی در زندگی این افراد که صادقانه در حال خدمت هستند ایجاد نشود و دغدغه های کمتری داشته باشند ؛ اما مسئله ایی که موجب میشود پرداخت حقوق این عزیزان تسریع شود، مدیریت درست مناطق است که با توجه به اینکه سازمان پسماند شهرداری هم به عنوان ناظر عالی درحال انجام وظیفه است این امر را می طلبد که مدیران محترم مناطق منظم تر و منسجم تر، با مدیریت درست و دریافت صورت وضعیت ها از سوی پیمانکاران، ابتدا حقوق کارگران را در این بخش مدنظر قرار دهند.
 
عضو شورای شهر رشت گفت: مناطق باید به نوعی خود را مکلف کنند که اولویت ابتدا پرداخت حقوق و مطالبات کارگران باشد و این نکته بسیار مهمی است که در این کارگروه همیشه مورد تاکید قرار دارد اما گاها هم دیده می شود که این تاخیر ها از سوی برخی مناطق انجام می شود که قابل قبول نیست و مدیران عزیز ما باید نسبت به پرداخت منظم بخش کارگران و کسورات بیمه ایی این زحمتکشان دغدغه مند باشند.
 
وی اظهار داشت: ما نباید در مناطق شاهد این باشیم که پاداش ها به موقع پرداخت شود اما هنوز حقوق شهریور ماه کارگران زحمتکش شهرداری پرداخت نشود و یا با تاخیر انجام گیرد و به نظر بنده اگر مدیری در این رابطه سهل انگار است نباید در راس کار قرار بگیرد.

شیرزاد گفت: از اقدامات دیگر کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر پیگیری و عیادت از پاکبانان و کارگران آسیب دیده بود و همینطور توجه به بهبود و ارتقا بهداشت و سلامت این عزیزان که یکی از وظایف ما محسوب می شد. و در همین راستا در اردیبهشت امسال و در هفته سلامت طرح واکسینه کردن کارگران در مقابل بیماری هپاتیت B که در سه مرحله در دستور کار قرار گرفت و مرحله آخر آن نیز در هفته ایی که گذشت به انجام رسید.
 
وی ادامه داد: همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی که می تواند در راستای ایمنی کار به کارگران کمک کند و در این حوزه احساس می شد باید فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد. و امیدواریم که بتوانیم در مدت باقی مانده تا پایان عمر شورای چهارم با افزایش تعداد کلاس های آموزشی با همکاری پلیس محترم راهور نتیجه مطلوب را حاصل کنیم.

شیرزاد یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته توسط کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر را برگزاری همایش و تقدیر از پاکبانان زحمتکش در طی دوسال گذشته عنوان کرد و گفت: این امر در استان برای اولین بار در شهرستان رشت انجام گرفت و از زحمات نارنجی پوشان زحمتکش شهر تقدیر به عمل آمد به علاوه تصمیم داریم در ایام الله دهه مبارک فجر سومین همایش تقدیر و قدردانی از این عزیزان را برگزار کنیم و ان شاالله در جلسات آتی کارگروه در خصوص اجرای آن تصمیمات مناسب اتخاذ خواهد شد.
 
شیرزاد در پایان خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان کارگران رفت و روب و فضای سبز نیز در هفته سلامت انجام پذیرفت ؛ همچنین در بحث پیشگیری از دیابت که شعار جهانی امسال در حوزه سلامت بود نیز اقدمات مناسبی در دستور کار قرار گرفت.
 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار