تابناک / دکترسید محمدعلی ثابت قدم با اظهار خرسندی در میزبانی از دبیران پارک های علم و فناوری کشورهای مسلمان اظهار داشت: موضوع دانش در جهان امروزی که براساس ارتباطات از دهه۸۰ به بعد شکل گرفته مبنایی است که انقلاب جدیدی را بعد از انقلاب اسلامی در کشورهای اروپایی و خاورمیانه پدید آورده است.
کد خبر: ۳۱۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 21 October 2016
تابناک / دکترسید محمدعلی  ثابت قدم با اظهار خرسندی در میزبانی از دبیران پارک های علم و فناوری کشورهای مسلمان اظهار داشت: موضوع دانش در جهان امروزی که براساس ارتباطات از دهه۸۰ به بعد شکل گرفته مبنایی است که انقلاب جدیدی را بعد از انقلاب اسلامی در کشورهای  اروپایی و  خاورمیانه پدید آورده است.
 
شهردار رشت با تاکید براینکه برتر شدن با حرف و شعار و عقائد کور کورانه  محقق نمی شود, گفت:در جهان امروزی  تسریع در کمیت ها وتبدیل به کیفیت زمانی به دست می آید  هویت های مان  با نقش مذهب آمیخته شود ، بنابراین  قرار است این آمیختگی را به درستی رعایت کنیم باید اصول بازی دیپلماسی را به درستی برای کل جهان ببریم وگرنه حرفی برای گفتن نمی ماند.
 
دکتر ثابت قدم قطب توسعه شهرهای بزرگ با جمعیت زیاد را  در گرو توسعه فناوری اطلاعات دانست و گفت: امروز چنین شهرهایی دولت شهرها هستند و واژگان صرف شهری را نباید برای شهرهایی با  مبنای ارتباطات جهانی به کار ببریم.
 
 

وی افزود: این ارتباطات زمانی موثر خواهد شد که ما داشته های درونی شهر را تبدیل به استراتژی نماییم و به یک برنامه اقدام و عمل دست یابیم.
 
دکتر ثابت قدم تصریح کرد: برنامه های عملیاتی موقعی که در هویت و اقلیم بوم هرمنطقه قرار می گیرند شهروندان آن منطقه را مقاوم تر خواهند کرد.
 
شهردارتجاری شدن، انعطاف پذیر بودن رقابتی بودن و شفاف بودن را ۴ رکن پایداری توسعه دانست و یادآور شد: اگر قرار است رقابت جهانی را در شهرهایی که یکی از ۴ رکن پایداری توسعه است قبول کنیم باید قطعاً در  مسیر عملیاتی کردن برنامه های شهری برمبنای هویت بومی و محله ای خود گام برداریم.
 
وی سنجش شاخص های توسعه شهری با هویت های بومی را نتیجه رقابت پذیری شهرها در شبکه جهانی برشمرد و گفت: شهر رشت یکی از شهرهای جهانی است که با عملیاتی کردن برنامه های بومی محلی خود در مسیر توسعه درون زا با عنوان شهر خلاق خوراک گام برداشته است.
 
 
 
 
دکتر ثابت قدم با اشاره به ویژگی های اقلیمی و جمعیتی شهر رشت افزود: استراتژی توسعه از مزرعه تا سفره در شهر رشت سبب می شود که در تمام فرآیندهای خود به بهره وری در تمام اجزای توسعه از حوزه کشاورزی تا خدمات فکر کنیم. و در بخش های مختلف حوزه اقتصادی و اشتغال به مطلوبیت موثر دست یابیم.
 
شهردار رشت گفت: جدا از تدوین فرآیندها و به کار گیری ساختار و نیروهای انسانی نیازمند آنیم تا موضوعات خود را برپایه فناوری اطلاعات سازماندهی نماییم و  ارتباطات جهانی خود براساس داشته های محلی برقرار کنیم.
 
این مسئول با اشاره به نظرات ارشادی رهبر معظم انقلاب (مدظلله العالی) در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: توجه به داشته های بومی و منطقه ای در عرصه ارتباطات جهانی پایه ای است برای به مقاومت رساندن اقتصاد و ایدئولوژی وگرنه ایدئولوژی شعاری بیش نیست.
 
 

دکتر ثابت قدم  پیوستن به شبکه های جهانی را براساس داشته های بومی و محله ای گامی در مسیر توسعه اقتصادی برشمرد و یادآور شد: ۱۱۶ شهر مدرن ا ز ۷۷ کشور دنیا در ابعاد کوچک و بزرگ در ۷ شاخه صنایع دستی, فیلم, نمایش, طراحی, خوراک و ادبیات در سازمان ملی یونسکو برای عرضه داشته های خلاق بومی خود حضور دارند.
 
وی با اشاره به پیوستن شهرهای رشت و اصفهان  به شبکه جهانی یونسکو گرفت: این دو شهر برای رسیدن به کیفیت های استاندارد آن سازمان تلاش های زیادی داشنه اند و تا حد زیادی توانستند موفق عمل نمایند.
 
وی با اشاره به اهمیت پیوستن به شبکه جهانی یونسکو گفت: شهر باندوم اندونزی در زمینه طراحی وبامیان افغانستان در صنایع دستی و بغداد در ادبیات از کشورهای اسلامی در این شبکه حضور دارند.
 
 
 
هدف از گردهمایی  دبیران شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای مسلمان  کسب ثروت از طریق علم و فناوری است.
 
دبیر کل شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای مسلمان  با اشاره به قدمت شهر رشت در زمینه های گوناگون اذعان داشت: شهر رشت با برخورداری از یک پیشینه علمی درخشان در حوزه مدنیت نیز جز اولین های جهان و کشور است.
 
دکتر متقی طلب تاسیس شهرداری رشت رابه عنوان دومین شهرداری کشور بعد از تهران خواند وگفت: استقرار دبیرخانه شبکه پارک علم و فناوری کشورهای مسلمان در شهر رشت با سابقه درخشان از یک توجیه منطقی و عقلانی  برخوردار است.
 
 
 
رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با اشاره به حضور دبیران پارک علم وفناوری کشورهای اندونزی, بنگلادش, پاکستان, افغانستان, سودان , آذربایجان, عراق, نیجریه در رشت تصریح کرد: پروفسور کهنر و پروفسور سمپولوس از یونان در حوزه های نوآوری و تولید ثروت از پسماند مقاله های خوبی ارائه دادند.
 
وی ضمن قدردانی از شهردار و امور بین الملل شهرداری رشت در برگزاری این نشست گفت: هدف از این گردهمایی کسب ثروت از طریق علم و فناوری است که این دوره با همکاری پارک توسعه اسلامی و کمیته علم و فناوری سازمان انجمن اسلامی برگزار شده است.
 
 
 
شوراها بازوان مدیریت شهری است/ نگاه توسعه محور شهردار رشت در حوزه مدیریت شهری و برند سازی شهر
 
 
فاطمه شیرزاد از شوراها  به عنوان بازوان مدیریت شهری یاد کرد و اذعان داشت: ایران اسلامی با پشت سر گذاشتن  فراز و نشیب های متعددی همچون نگینی در جهان می درخشد.
 
شیرزاد حضور بانوان محجبه در مسند مدیریتی شهر با پوشش چادر را افتخاری برای ایرانیان دانست و اذعان داشت: گیلان به عنوان یک استان فرهنگی و سیاسی  جایگاه زنان ومردان بلند همتی است که همواره در تمامی دوران تاریخ حرفی برای گفتن داشت.
 
 
 
وی با تاکید بر نگاه توسعه محور شهردار رشت در حوزه مدیریت شهری تصریح کرد: شهردار جوان و متخصص رشت گام های بسیار خوبی در برند سازی شهر رشت برداشته است.
شیرزاد تصریح کرد: امید است با استقرار دبیرخانه پارک علم و فناوری کشورهای مسلمان در گیلان به دستاوردهای خوبی در تولید علم و پژوهش داشته باشیم.
 
 

شهرداری رشت به دنبال کشف  و ساماندهی شهروندان خلاق است
 
 
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نیز ضمن خیر مقدم به دبیران شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای مسلمان اظهار داشت: مرکز خلاقیت شهر رشت دیپلماسی خود را مبتنی بر ارتباطات خوب شهروندی تنظیم نموده لذا مدیر ارشد شهرداری رشت برای رسیدن به این ارتباطات تغییراتی را در سیاست های شهرداری ایجاد کرده است.
 
فاطمه قدیمی حرفه با اشاره به بازآفرینی درتوسعه شهری یادآور شد: شهردار رشت در یک بازده زمانی مشخص ودر اقدامی بی نظیر در راستای بازآفرینی بافت مرکزی شهر سبب تحولات شگرفی شده است.
 
مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت با تاکید بر اینکه شورای اسلامی  و شهرداری رشت به دنبال شناسایی و ساماندهی شهروندان خلاق هستند ، خاطرنشان کرد: امید است با حضور دبیران این شبکه در شهر گام هایی در توسعه اقتصادی دانش بنیان در شهر رشت، کشور ایران و دیگر کشورهای اسلامی برداشته شود.
 
 
 
فاطمه قدیمی حرفه با اشاره به پیوستن شهر رشت به شبکه شهرهای خلاق در سازمان بین المللی یونسکو در سال ۲۰۱۵ اذعان داشت: در این شبکه ۱۱۶ شهر از کشورهای جهان حضوردارند ، شهر رشت نیز با قرار گرفتن در فیلد شبکه شهرهای خلاق بین ۱۸ شهر از ۱۱ کشور دنیا به خود می بالد که یک برای اولین بار به عنوان شهر خلاق خوراک در این شبکه حضور داشته است.
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار