نماینده مردم تالش ؛
تابناک / گیلان پرباران‌ترین استان کشور است و با توجه به کشاورزی بودن استان مدیریت بهینه منابع آبی از موضوع‌های مهم محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۱۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴ 21 October 2016

تابناک / گیلان پرباران‌ترین استان کشور است و با توجه به کشاورزی بودن استان مدیریت بهینه منابع آبی از موضوع‌های مهم محسوب می‌شود.

در مدیریت گذشته شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان اختلاسی اتفاق افتاد و پس از آن مجید نیکخوی به عنوان سرپرست حدود یک سال فعالیت داشت و امروز جلسه معارفه کاظم لطفی مدیرعامل شرکت سهامی آب و فاضلاب شهری استان به عنوان مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

*موفقیت باند اختلاس در جابه‌جایی مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس با اشاره به تودیع و معارفه شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان اظهار کرد: پس از فاجعه اختلاس در شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان، استاندار و نمایندگان پیگیر سپردن این شرکت به فردی سالم بودند تا این مسؤولیت را به عهده بگیرد و به پیمانکاران باج ندهد.

محمود شکری به قبول نکردن مدیرعاملی مجید نیکخوی در شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان توسط وزارت نیرو اشاره کرد و افزود: معاون ذی‌ربط وزیر نیرو با مدیر قبلی شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان روابطی داشت و حمایت بسیاری از او کرد.

وی با بیان اینکه مدیر عزل شده شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان را در وزارت نیرو به عنوان مدیر دوباره به‌ کار گرفتند، تصریح کرد: باند مذکور با مدیرعاملی نیکخوی در شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان مخالفت کرد، چراکه اعتقاد داشت اگر نیکخوی مدیرعامل شود قضایای اختلاس را بر ملا می‌کند و هر روز اخبار و اطلاعات جدیدی به آن پرونده اضافه می‌شود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی به تعیین مجید نیکخوی به عنوان سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان اشاره کرد.

وی گفت: پس از مدت یک سال وزیر نیرو با توجه به توانمندی و مدرک تحصیلی نیکخوی پذیرفت مدیرعامل شرکت مذکور شد و اعلام کرد حکم او را صادر می‌کند.

شکری با اشاره به یک سال سرپرستی نیکخوی در شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان، بیان کرد: مدت یک سال سرپرستی خلاف قانون است و دستگاه‌های نظارتی باید این موضوع را پیگیری می‌کردند.

وی به انتظار نامتعارف پیمانکاران وابسته به برخی از مقام‌ها مبنی بر واگذاری پروژه‌های شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان به آنها اشاره کرد و یادآور شد: نیکخوی زیر بار تقاضای مذکور نرفت و این امر برای او به دردسر بزرگ تبدیل شد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیمانکاران برای جابه‌جایی نیکخوی به محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مراجعه کردند، اظهار کرد: پیمانکاران مذکور نوبخت را تحت فشار گذاشتند.

این مسؤول، اضافه کرد: فشار پیمانکاران به حدی بود که حکم جعفری از شرکت سهامی آب منطقه‌ای خراسان را برای گیلان صادر کردند و با مقاومت نمایندگان استان این موضوع محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی به‌دنبال مدیران بومی هستند، بیان کرد: نمایندگان خواستار دلیل نبودن نیکخوی شدند تا بتوانند پاسخگوی افکار عمومی و نخبگان استان باشند و وزیر نیرو در نهایت قبول کرد حکم مدیرعاملی را برای نیکخوی صادر کند.

شکری به موافقت محمدعلی نجفی استاندار گیلان با مدیرعاملی نیکخوی اشاره کرد و افزود: استاندار گیلان در جلسه‌ای به نیکخوی اعلام کرد به‌زودی به عنوان مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان معرفی می‌شود و به او تبریک گفت اما دوباره وزیر نیرو حکم را صادر نکرد.

*نوبخت گفت؛ نیکخوی نباشد

وی ادامه داد: نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی به وزیر نیرو مراجعه کردند و دلیل صادر نشدن حکم مدیرعاملی شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان را از او پرسیدند و وزیر در پاسخ اعلام کرد آقای نوبخت گفته است؛ نیکخوی نباشد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراجعه نمایندگان به سخنگوی دولت، بیان کرد: ابتدا نوبخت بیان کرد خبر ندارم اما پس از آن متوجه شد موضوع جدی بوده و وزیر نیرو قضایا را لو داده است.

شکری، دلیل حذف نیکخوی از تصدی مدیرعاملی شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان را طبق گفته نوبخت رئیس ستاد جلیلی بودن در انتخاب خواند و تصریح کرد: تمام مردم و مسؤولان می‌دانند موضوع مذکور صحت ندارد.

وی به اصرار رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر نبودن نیکخوی به عنوان مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان اشاره کرد و گفت: نوبخت با عمل مذکور خواست بگوید حرف نخست و آخر در گیلان را او می‌گوید و استاندار کاره‌ای نیست.

*«نوبخت» یا «نجفی»، رئیس جمهور تکلیف استاندار گیلان را مشخص کند

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی، خواستار مشخص شدن تکلیف استاندار گیلان شد و اظهار کرد: رئیس جمهور مشخص کند «نوبخت» یا «نجفی» کدام‌شان استاندار گیلان هستند.

شکری با تأکید بر اینکه تمام مدیرانی که توسط نوبخت انتخاب شدند دستی در فتنه داشتند، خاطرنشان کرد: نمایندگان با ملاقات با نوبخت نظر مساعد او در مورد نیکخوی را دریافت کردند اما پس از آن با وزیر نیرو تماس گرفت و زیربار مدیرعاملی نیکخوی نرفت.

وی ادامه داد: نیکخوی به اصرار نوبخت مدیرعامل نشد و اکنون گیلان ضرر دیگری را متحمل شده، چراکه کاظم لطفی مدیرعامل جدید شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان از نیروهای موفق و متخصص در آب و فاضلاب شهری محسوب می‌شود اما در آب منطقه‌ای کار نکرده است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گیلان استانی کشاورزی محسوب می‌شود، بیان کرد: مدیرعاملی شرکت سهامی آب منطقه‌ای برای استان مهم است و به این دلیل استاندار و نمایندگان مجلس موضوع را پیگیری کردند.

شکری به مشکل کمبود آب با وجود بارندگی بسیار در گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان سد کم دارد و فردی باید بتواند منابع را مدیریت کند تا کشاورزان متضرر نشود.

وی، انتصاب مدیرعامل جدید شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان را به معنای مهم نبودن کشاورزی و کشاورزان استان برای نوبخت خواند و تصریح کرد: نوبخت با خیانتی که به گیلان انجام داده، چگونه می‌خواهد در مقابل مردم و خداوند پاسخگو باشد.

* دخالت نوبخت در امور، شکست بزرگ روحانی در انتخابات آینده

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی دخالت نوبخت در تمام امور گیلان را موجب رقم خوردن شکست‌های بزرگ روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده دانست.

وی اظهار کرد: نوبخت در عزل و نصب مدیران در استان دخالت می‌کند و افرادی را در تصدی‌ها به‌کار می‌گیرد که تجربه‌ای نداشته، ضعیف و چاپلوس هستند.

شکری متذکر شد: به‌ زودی اسنادی را به دست می‌آورم و برای آگاهی افکار عمومی به رسانه‌ها ارائه می‌دهم تا مردم بدانند در گیلان چه فاجعه‌ای وجود دارد.

محمود شکری با اشاره به استعفای وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: یقین دارم محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه دخالت‌های بسیاری در وزارت آموزش و پرورش داشت و «فانی» را فانی و نابود کرد.

وی به استفاده نابه‌جای مدیران در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: شکایت نمایندگان مجلس از وزیر آموزش و پرورش به‌دلیل انتصاب مدیرانی بود که در چارچوب انقلاب اسلامی نبودند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ از نیروهای انقلابی، ارزشی و شایسته در جایگاه‌های مدیریتی استفاده شود، تصریح کرد: استفاده از مدیران انقلابی و ارزشی برای توسعه و حفظ نظام و انقلاب اسلامی حائز اهمیت است.

شکری به استفاده از مدیرانی برای منافع شخصی در دولت اشاره کرد و گفت: برخی از مدیران دزدی می‌کنند و نام آن را حقوق نجومی می‌گذارند.

*نوبخت منشأ حقوق‌های نجومی

وی با تأکید براینکه در قانون موضوعی به عنوان حقوق نجومی نداریم، بیان کرد: سرمنشأ حقوق‌های نجومی نوبخت سخنگوی دولت است و در آینده مستندات آن را ارائه می‌کنم.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی به نقش نوبخت در استعفای وزرا اشاره کرد و یادآور شد: به دلیل اینکه اعتبارات در اختیار سازمان برنامه و بودجه است، وزرای مستعفی را ضعیف نگه‌داشتند.

شکری با اشاره به سخنان وزیر نیرو، خاطرنشان کرد: وزیر نیرو گفت؛ نمی‌توانم برای یک مدیرعامل نوبخت را نادیده بگیریم زیرا در اختصاص اعتبارات وزارتخانه اثرگذار است.

وی، سخنان وزیر نیرو را دلیلی بر دخالت نوبخت در وزارتخانه‌ها دانست و اظهار کرد: به‌طور قطع فانی تحت سیطره نوبخت بود.

*موفقیت مافیای ورزش در تغییر وزیر

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی به شناخت خود از وزیر ورزش اشاره کرد و افزود: محمود گودرزی زیر بار بسیاری از مسائل مافیایی نرفت و به‌دنبال مبارزه با مافیا بود و در نهایت با فشارها مجبور به استعفا شد.

شکری با بیان اینکه نام فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار بزرگ است، تصریح کرد: نظام اسلامی از علی جنتی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار داشت.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ولنگاری فرهنگی اشاره کرد و گفت: در دولت کنونی ولنگاری فرهنگی به مراتب بدتر شده است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قاچاق لباس‌های مبتذل توسط دشمنان به‌ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکا به کشور، خاطرنشان کرد: در یک مرحله 118 کانتینر لباس‌های مبتذل از خارج وارد کشور شده است.

شکری، یکی از روش‌های دشمن برای نفوذ در انقلاب اسلامی را از طریق حجاب بانوان خواند و یادآور شد: فرانسه در مقابل انقلاب الجزایر به روش مذکور عمل کرد اما به لطف خدا دشمنان انقلاب اسلامی روزبه‌روز ذلیل‌تر شده و انقلاب اسلامی درخشنده‌تر می‌شود.

*ورود افراد مسأله‌دار به صندوق ذخیره فرهنگیان

وی با بیان اینکه یکی از موضوع‌های مهم در استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس نهم صندوق ذخیره فرهنگیان بود، اظهار کرد: نظارتی بر صندوق ذخیره فرهنگیان وجود ندارد و افراد کاسب و مسأله‌دار در آنجا هستند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی افزود: عوامل صندوق ذخیره فرهنگیان وابسته به جریانی هستند که فانی حریف آنها نبود و به این دلیل قبل از آن‌که استعفا کند، حکم عزل آنها را صادر کرد و رفت.

شکری با اشاره به اینکه فانی از طرف جریان مافیایی مذکور تحت فشار بود، بیان کرد: به طور قطع بزرگ‌ترین خیانت به فرهنگیان شده است زیرا میلیاردها تومان از منابع فرهنگیان را بردند و خوردند اما معلمان در عقب‌ماندگی معیشتی هستند.

 
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار