کد خبر: ۳۱۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹ 19 October 2016
تابناک / مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور پیش‌بینی هواشناسی جاده‌ای برای نخستین مرتبه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بهمن کمانگر عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به صدور اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های موثر هواشناسی در استان اظهار کرد: توسعه روش‌های اطلاع‌رسانی پیش‌بینی هواشناسی در گیلان را پیگیری می‌کنیم.

وی از صدور پیش‌بینی هواشناسی جاده‌ای برای نخستین مرتبه در گیلان خبر داد و افزود: تفکیک پیش‌بینی‌های 24 ساعته به دو پیش‌بینی 12 ساعته انجام شده است.

این مسؤول، با بیان اینکه اداره کل هواشناسی گیلان رتبه هفتم ارزیابی عملکرد در شاخص‌های عمومی و اختصاصی دستگاه‌های اجرایی استان در سال 91 را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: 30 رتبه نسبت به آخرین ارزیابی انجام شده، ارتقا داشتیم.

مدیرکل هواشناسی گیلان، راه‌اندازی رادار نسل سوم در بندر کیاشهر را از اقدام‌های این اداره کل در سال گذشته خواند و بیان کرد: گواهینامه ایزو 2001 را توسط هواشناسی فرودگاهی دریافت کردیم.

کمانگر به خودکارسازی ایستگاه سینوپتیک بندر انزلی اشاره کرد و گفت: خودکارسازی ایستگاه‌های سینوپتیک در لاهیجان، تالش و دیلمان انجام شده است.

وی با اشاره به نصب و راه‌اندازی سامانه جامع خودکار هواشناسی در فرودگاه رشت، تصریح کرد: فاز نخست طرح مذکور به اتمام رسیده و سنسورها برای نصب در فاز دوم خریداری شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان به برقراری ارتباط بین هفت ایستگاه هواشناسی استان اشاره کرد و یادآور شد: مرکز سوئیچ دوم در اداره کل هواشناسی گیلان راه‌اندازی شده است.

کمانگر با بیان اینکه سامانه توسعه هواشناسی کاربردی گیلان راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: فرآیندهای داده و اطلاعات هواشناسی مناسب از طریق سامانه مذکور تهیه و پردازش می‌شود.

وی به اقتصاد کشاورزی گیلان اشاره کرد و افزود: امسال به 32 هزار نفر از کشاورزان و صیادان به عنوان کاربر نهایی در بخش کشاورزی آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به ارائه خدمات رایگان به کشاورزان، بیان کرد: توصیه‌های تخصصی و عمومی به کشاورزان و صیادان گیلانی ارائه می‌شود.

کمانگر به تاثیر کاهش خسارت‌ها و افزایش بهره‌برداری کشاورزان با ارائه آموزش‌های مذکور در استان اشاره کرد و گفت: ارتقا و مطلوبیت پیش‌بینی‌های وضعیت جوی از دستاوردهای اداره کل هواشناسی گیلان محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار