کد خبر: ۳۱۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳ 19 October 2016
تابناک / استاندار گیلان از اعزام ۲۰ هزار زائر گیلانی همزمان با اربعین حسینی به عتبات عالیات خبر داد.

اعزام نخستین گروه از زائران گیلانی عتبات عالیات به صورت هوایی پس از پنج سال وقفه، دقایقی قبل با بدرقه‌ استاندار گیلان در فرودگاه سردار جنگل رشت انجام گرفت.

 

دکتر محمدعلی نجفی با حضور در فرودگاه سردار جنگل رشت در جمع زائران به پیگیری‌های خوب استان در برقراری پرواز مستقیم از رشت به بغداد پس از پنج سال وقفه اشاره کرد و گفت: برای اولین بار با استقرار نمایندگان کنسولگری عراق در رشت برای زائران اربعین حسین که در سال‌های گذشته برای دریافت ویزا به مرز مراجعه می‌کردند از امروز در استان روادید صادر می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: کارگزاری های استان‌های قزوین و زنجان نیز می‌توانند برای دریافت روادید زائران اربعین حسینی به دفتر کنسولگری عراق مستقر در رشت مراجعه کنند.

 

نماینده عالی دولت در گیلان به پیش‌بینی تهیدات لازم در ستاد اعزام زائران اربعین حسینی اشاره و اظهار داشت: تمامی تسهیلات و امکانات برای ورود زائران خارجی عتبات عالیات از مرکز آذربایجان نیز مهیا شده است.

 

وی افزود: طبق سهمیه‌ در نظر گرفته 20 هزار نفر زائر از استان گیلان به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی اعزام می‌شوند.

 

استاندار گیلان گفت: تمامی تلاش ها بر این است که زائران در امنیت کامل به زیارت مشرف و در صحت و سلامت به کشور باز گردند.

 

این پرواز در قالب سه کاروان با تعداد ۱۲۰ نفر انجام گرفت که یک شب در کاظمین، سه شب در کربلای معلی و سه شب نیز در نجف اشرف اقامت دارند و با پرواز نجف به رشت باز خواهند گشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار