کد خبر: ۳۱۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲ 19 October 2016
تابناک / معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه گیلان گفت: در طرح سرشماری اینترنتی آمار میزان مشارکت مردم گیلان با ۳۶ درصد از آمار متوسط کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، وحید طیفوری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه میدانی نفوس و مسکن در سالن اجتماعات دانشگاه بنت الهدی در رشت اظهار داشت: نظام آماری ما درسطح منطقه و بین‌الملل از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی با بیان قدمت چند هزار ساله آمار در سطح جهان و شکل‌گیری فرآیندهای پیچیده برای نگاهی علمی به آمار بیان کرد:  سابقه نگاه علمی کشور ما به آمار و اطلاعات 60 سال است که با این قدمت در نظام آماری در سطح منطقه و بین‌الملل از جایگاه خوبی برخوردار است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با اشاره به تغییرات در روش آمارگیری در سال 95 بیان کرد: کشور ما امسال بر خلاف گذشته از روش ثبت نام اینترنتی بهره‌برده است.

طیفوری افزود: امروزه با تحول تاریخی در نظام آماری کشور و تمام کشورهای توسعه یافته جهان، استفاده از اطلاعات با کمترین هزینه، بیشترین دقت و کوتاه‌ترین زمان که شاخص‌های مهمی در سراسر جهان است امکان‌پذیر می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان گیلان بیان کرد: خوشبختانه با سیستم سرشماری اینترنتی، ارزیابی شاخص‌های مختلف جمعیتی را با پیشگیری از خطاهای کمتر در مکان‌های مختلف شهری اخذ می‌کنیم.

طیفوری با اشاره به ماموریت خطیر آمارگیران در طرح سرشماری میدانی نفوس و مسکن گفت: برخی فعالیت‌ها جنبه ملی دارد و باید منفعت شخصی، اقلیت و قومیت را در مورد آنها کنار گذاشت و  نگاهمان به کشور ایران باشد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه بودجه گیلان افزود: در مرحله سرشماری حضوری، طرح آمار میدانی نفوس و مسکن را باید به‌عنوان وظیفه ملی در نظر بگیریم و بتوانیم به‌عنوان نمایندگان دولت در راستای برنامه‌ریزی‌های کشوری بهترین پاسخ را ارمغان آوریم.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری رشت نیز در این نشست گفت:  تاکنون هیچ یک از  کشورهای پیشرفته  جهان در طرح سرشماری  اینترنتی به آمار مشارکت مردمی کشور ما دست نیافتند.

ابرو فراخ افزود: این روزها در کشور شاهد مشارکت 35 درصدی مردم در طرح سرشماری اینترنتی بودیم که در کشور استرالیا در سال 2001 تا 2002 مشارکت 5 درصد و در سال 2005 و 2006 فقط به 9 درصد مشارکت مردمی رسید همچنین در کشور کانادا تنها 19 درصد کشور مشارکت مردم را در پی داشته است.

معاون فرماندار رشت خطاب به آمارگیران طرح میدانی سرشماری اعلام کرد: سپردن چنین مسئولیت خطیر و مهمی از سوی دولت به شما  نشانه اعتماد  دولت به شما است که قطعا بحث امانتداری شما را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه 299 نفر آمارگیر به‌صورت حضوری در شهرستان رشت حضور دارند گفت: گیلان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که 40 درصد آن مربوط به شهرستان رشت است که به ازای هر متر مربع 500 نفر سکونت می‌کنند و مستلزم دقت بسیار بالای سرشماری برای  آمارگیران است.

معاون فرماندار رشت خاطرنشان کرد: امیدواریم با دقت و بهره مندی آمار صحیح سرشماری آمارگیران در زمان‌های تعیین شده کمک شایانی به برنامه ریزان و مسئولان کشوری در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری حوزه‌های مختلف انجام پذیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار