کد خبر: ۳۱۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹ 19 October 2016
تابناک - قائم مقام ستاد سرشماری گیلان از آغاز سرشماری میدانی در استان همزمان با سراسر کشور از امروز( چهارشنبه) خبر داد و گفت: تا ساعت 24 روز جمعه نیز سرشماری اینترنتی، تمدید شده است.

به گزارش ایرنا، وحید طیفوری روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه سرشماری حضوری در پردیس بنت الهدی صدر در رشت افزود: در سرشماری 95 عمومی نفوس و مسکن، شاهد تحول بزرگی در تغییر ساختار، روش و اجرا بودیم.
 
وی با بیان اینکه با روش سرشماری جدید، تحول در نظام آماری ما ایجاد شد، اظهار کرد: در سرشماری سال 95، برای نخستین بار در تاریخ سرشماری کشور، سرشماری به صورت اینترنتی و با استفاده از تبلت انجام می شود.
 
وی یادآور شد: در سال 93، سرشماری کشاورزی با استفاده از تبلت انجام شد که ازاین تجربه موفق در این سرشماری استفاده کردیم.
 
طیفوری کمترین هزینه، بیشترین دقت و انجام آن در کوتاهترین زمان را از مزایای سرشماری به روش نوین سرشماری سال 95 عنوان کرد.
قائم مقام ستاد سرشماری اینترنتی گیلان گفت: براساس آخرین سرشماری اعلام شده تا صبح روز گذشته (سه شنبه)، حدود 36 و نیم درصد با جمعیتی بالغ بر 900 هزار گیلانی در سرشماری اینترنتی 95 مشارکت داشته اند.
 
وی تصریح کرد: با توجه به این آمار و مقایسه آن با آمار کشوری ، تا روز گذشته درصد مشارکت گیلان از متوسط کشوری بالاتر رفت.
طیفوری گفت: با توجه به تمدید سرشماری اینترنتی عمومی نفوس و مسکن، انتظار می رود بتوانیم افزایش ثبت نام کنندگان اینترنتی مردم استان را بیش از پیش داشته باشیم.
 
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه تحقق برنامه ریزی صحیح نیازمند آمار صحیح است، گفت: آمار صحیح می تواند رشد و پیشرفت کشور را به همراه داشته باشد.
 
منا ابروفراخ با تاکید بر لزوم مشارکت و همکاری مردم درسرشماری افزود: قطعا همکاری مردم و آمارگیری صحیح توسط ماموران سرشماری می تواند پایه بهتری برای برنامه ریزی کشور باشد.
وی خطاب به ماموران سرشماری با بیان اینکه دولت به شما اعتماد بسیار داشته که یکی از مهمترین برنامه های خود را به شما سپرده، از آنان خواست تا امانتداری را به عنوان اصل اول کارشان رعایت کنند.
 
وی تصریح کرد: مهمترین مسئله برای ما آمار صحیح است و ماموران سرشماری باید وظیفه محوله شان را بدرستی انجام دهند.
 
ابروفراخ گفت:در طرح سرشماری حضوری عمومی نفوس و مسکن سال 95 ، 299 نفر مامور آمارگیر در شهرستان رشت همکاری می کنند.
 
به گفته وی، شهرستان رشت بر پایه آمار سال 91 جمعیتی حدود یک میلیون نفر دارد که 40 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد.
 
استان گیلان با 16 شهرستان، طبق سرشماری سال 1391 ، دارای دو میلیون و 480 هزار و 874 نفر جمعیت است.
 
سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت اینترنتی از شنبه سوم مهرماه شروع شده و تا جمعه 30 مهرماه، ادامه دارد. سرشماری حضوری نیز (با مراجعه به منازل مردم ) از امروز ( 28 مهر) آغاز و تا 28 آبان ماه امسال انجام خواهد شد.
 
خانوارهایی که اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir وارد کنند، دیگر نیازی نیست در سرشماری حضوری شرکت کنند.
 
همچنین پس از پایان سرشماری اینترنتی، کدی به فردی که اطلاعات را وارد سامانه کرده، داده می شود که خانوار باید در حفظ این کد کوشا باشد؛ زمانی که مامور سرشماری به در خانه آنها مراجعه کرد با دادن کد به مامور، دیگر سرشماری حضوری نخواهند شد.
 
همچنین به منظور فراهم نمودن امکانات مورد نیاز جهت ارائه خدمات سرشماری اینترنتی رایگان به عموم مردم گیلان، اماکنی برای این امر در نقاط مختلف استان پیش بینی شده که در سایت سازمان برنامه و بودجه گیلان به تفکیک هر شهرستان آمده است.
 
سرپرستان و یا فرد مطلع خانوار می توانند ضمن همراه داشتن کارت ملی خود و اعضای خانوار و کد پستی محل سکونت به مراکز معرفی شده مراجعه تا با راهنمایی کارشناسان مستقر، به صورت اینترنتی در سامانه سرشماری نفوس ومسکن سرشماری اینترنتی نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار