کد خبر: ۳۱۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳ 19 October 2016
تابناک گیلان / تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

دفاع انصار حزب‌الله از منصور ارضی
انصار حزب‌الله روز گذشته با صدور بیانیه‌ای به دفاع تمام‌قد از منصور ارضی پرداخت و تهاجم به او را تهاجم به اسلام انقلابی و عاشورای حسینی خواند.در این بیانیه که در صفحه اینستاگرام حسین الله‌کرم منتشر شده، آمده است: «حاج منصور ارضی در اظهارات سیاسی، آنچه به کار می‌برد ناسزا نیست، بلکه همان سزای لیبرال‌هاست». انصار حزب‌الله همچنین در این بیانیه متذکر شده است: «چنانچه لیبرال‌ها از حاج منصور ارضی عذرخواهی نکنند، ضمن افشای محتوای دیدگاه‌های کلی و لیبرالی آنها، طبق بند «م» وصیت‌نامه امام راحل(ره)، به مقابله جدی با عوامل آن خواهد پرداخت». حزب‌الله منصور ارضی و سایر مداحان انقلابی را پیشرو جریانات سیاسی و غیرسیاسی فتنه ٨٨، دانسته است.

بند «م» چیست؟
در بند م وصیت نامه امام (ره) آمده است: «اکنون وصیت من به مجلس شورای اسلامی در حال و آینده و رئیس‌جمهور و رؤسای جمهور مابعد و به شورای نگهبان و شورای قضائی و دولت در هر زمان، آن است که نگذارند این دستگاه‌های خبری و مطبوعات و مجله‌ها از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند و باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‌شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است و تبلیغات و مقالات و سخنرانی‌ها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است. از آزادی‌های مخرب باید جلوگیری شود، از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است، به‌طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند. مردم و جوانان حزب‌اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور کردند به دستگاه‌های مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی کردند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند. خداوند تعالی مددکار همه باشد».

روحانی نباید برای تغییر جنتی زیر بار فشار می رفت
تابش نماینده اردکان در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:درباره ترمیم کابینه و تغییراتی که خبرهایی از آن شنیده می‌شود باید بگویم که اگر خود دولت به این نتیجه رسیده باشد که ترمیم می‌تواند حرکت دولت را سریع‌تر کند، به اعتقاد من کار پسندیده‌ای است.اما در مورد آقاي جنتي ما فكر مي‌كنيم تمكين نسبت به فشارها امر شايسته‌اي نيست مگر اينكه رييس‌جمهور دليل ديگري براي اين تغيير داشته باشد. با اين حال همانطور كه گفتم چند ترميم كابينه را مفيد مي‌دانم. در مورد آقاي جنتي خود آقاي روحاني بايد پاسخگوي افكار عمومي باشد. درست است كه از سوي حاميان دولت هم انتقاداتي به عملكرد وزارت ارشاد وارد است اما الان بيشتر فشارها روي دولت براي تغيير وزير ارشاد از سوي مخالفان دولت است و براي همين معتقدم رييس‌جمهور نبايد تسليم اين فشارها شود.

ادعای یک اصلاح طلب در باره رحمانی فضلی
عبدالله ناصری از فعالان اصلاح طلب به روزنامه آرمان گفت:یکی از دغدغه‌های اصلی حامیان آقای روحانی فضای باز سیاسی بود و به همین دلیل انتخاب آقای رحمانی فضلی برای بسیاری از حامیان آقای روحانی جای سوال و تردید جدی داشت. در همان مقطعي كه آقاي روحاني به تازگي آقاي رحماني فضلي را به عنوان وزير كشور به مجلس معرفي كرده بود يك ضيافت شام در منزل يكي از بزرگان كشور در جماران با حضور آيت الله هاشمي،  سيد حسن خميني، آقاي ناطق نوري، رئيس دولت اصلاحات و آقاي روحاني برگزار مي‌شود. در اين جلسه هر چهار نفري كه به جز آقاي روحاني در جلسه حضور داشتند به آقاي روحاني تاكيد مي‌كنند كه با چانه‌زني با رهبر معظم انقلاب فرد ديگري را معرفي كند. از دو نفر يعني آقاي محمد شريعتمداري و همچنين محمد فروزنده به عنوان جايگزين نام برده شده بود. آقاي روحاني نيز در اين جلسه به صورت تلويحي نظر جمع را مي‌پذيرد اما در واقعيت از اين تغيير اجتناب مي‌كند. آقاي روحاني به صورت تعمدي ليست اعضاي دولت را از همه مخفي كرده بود و براي اينكه كسي متوجه نشود در يك اقدام غيرمنتظره در روز تحليف ليست را از جيب خود بيرون آورده و به آقاي لاريجاني به عنوان رئيس مجلس تحويل داد.


درخواست آزادی مشروط «سحرخیز»
وکیل‌مدافع عیسی سحرخیز گفت: رییس شعبه 28 دادگاه انقلاب با آزادی مشروط موکلم موافق است، اما در نهایت دادستان باید با آن موافقت کند.محمود علیزاده‌طباطبایی با بیان اینکه همچنان پیگیر آزادی مشروط موکلم هستم، گفت: در این زمینه با معاون دادستانی تهران صحبت کردم، ولی آزادی مشروط موکلم باید مورد موافقت دادستان قرار گیرد و در این صورت، موضوع به دادگاه ارجاع می شود.وی خاطرنشان کرد: قاضی مقیسه (قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده موکلم) رییس شعبه 28 دادگاه انقلاب با آزادی مشروط موکلم موافق است.بر اساس این گزارش، علیزاده طباطبایی 10 مهرماه به خبرنگار ایسنا گفته بود: حکم موکلم در رابطه با اتهام توهین و تبلیغ علیه نظام قطعی شده و به اجرای احکام ارسال شده است. ما برای موکلم تقاضای آزادی مشروط ارائه کرده‌ایم که امیدوارم مورد موافقت قرار گیرد.وی ادامه داد: موکلم در این پرونده به یک سال و یک دو سال محکوم شد که به استناد ماده ١٣٤ قانون مجازات اسلامی دو سال که حداکثر مجازات است، اجرا می‌شود؛ البته ٣ ماه از 2 سال کاهش یافته و موکلم باید ٢١ ماه حبس را تحمل کند.

زنجیره انسانی مقابل کامیون‌های دفن زباله در منطقه سراوان گیلان
در چند روز گذشته، مردم محلی منطقه سراوان با تشکیل زنجیره انسانی در گروه‌های ۳۰۰ تا ۴۰۰  نفره مقابل کامیون‌های دفن زباله ایستادند و راه آنها را مسدود کردند.سراوان در ۱۷ کیلومتری جاده رشت قرار داد.  مردم این منطقه سال‌هاست از دفن غیر بهداشتی زباله رنج می‌برند. منطقه جنگلی سراوان که قرار بود موقتا به عنوان مرکز دفن زباله از آن استفاده شود، بیش از ۳۰ سال است که به محلی دائمی برای دفن زباله‌های شهری، صنعتی و بیمارستانی شهرهای رشت، خشکبیجار، خمام و لشت‌نشا تبدیل شده است. مردم محلی می‌گویند از مجموع ۶۰۰ تن زباله تولید‌شده در رشت، فقط بخش اندکی از زباله‌ها بازیافت می‌شوند و بقیه به سمت سراوان سرازیر می‌شوند.روزنامه وقایع اتفاقیه این خبر را منتشر کرد.

جواد خیابانی به این دلیل ممنوع‌الملاقات شد
جواد خیابانی گزارشگر معروف فوتبال، سه روز پیش به علت مشکلی که برای ستون فقراتش به وجود آمده بود مورد عمل جراحی قرار گرفت. او عملش را در تبریز انجام داد و مورد اسقبال هواداران تبریزی قرار گرفت. تبریزی ها وقتی متوجهه شدند گزارشگر معروف در شهر آنها بستری است به عیادتش می رفتد که به دلیل ازدحام بیش از حد مردم و ایجاد ترافیک و اختلال در امور کاری بیمارستان بین المللی تبریز ، عیادت از جواد خیابانی ممنوع شد.

واکنش مقام معظم رهبری به اظهارات جان کری 
حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز در  در دیدار با جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی، گفتند: چند روز قبل یکی از دولتمردان امریکایی گفت تا حمایت و طرفداری ایران از مقاومت باقی است، معلوم نیست تحریم ها به طور اساسی تکان بخورد که این همان واقعیتی است که بارها به مسئولان گفته ایم. ایشان با اشاره به سخنان برخی مسئولان امریکایی در دیدار با مسئولان ایرانی مبنی بر «بدبینی رهبر انقلاب اسلامی به امریکا» افزودند: آیا با این گونه حرفها، می شود به شما خوشبین بود؟چندی پیش جان کری درمصاحبه با نشریه «فارن افرز» گفته بود که حمایت ایران از حزب‌‌الله و اسد و همچنین آزمایش‌های موشکی حل مشکلات بانکی را دشوار می‌‌کند.تصور می‌کنم که متأسفانه رهبر ایران به شدت نسبت به غرب و ما بدبین است و این مسئله بر نظام سیاسی ایران فشار وارد می‌کند.

روایت آیت الله مصباح از اختلافش با آیت الله مهدوی کنی
آیت‌الله مصباح یزدی در پاسخ به سئوالی در مورد اختلافش با آیت الله مهدوی کنی گفت: نفس اختلاف‌نظر بین انسان‌ها طبیعی و حتی مفید است. قرار نیست درباره روش‌های پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی همه ما مثل هم فکر کنیم و هرکس یک روش را انتخاب کند و دیگران هم بگویند فقط آن روش صحیح است.وی با بیان اینکه همه از اردات و علاقه خاص حقیر به آیت‌الله مهدوی‌کنی مطلع بوده و هستند، گفت: حقیر با آیت‌الله مهدوی‌کنی سال‌ها در مدرسه حجتیه همسایه بودیم و سال‌ها در دوران طلبگی باهم دوستی داشتیم؛ خدا می‌داند و شاهد است که حقیر، آیت‌الله مهدوی‌کنی را همانند چشمانم دوست داشتم و به ایشان اردت قلبی داشتم منتهی برای داشتن چنین علاقه‌ای نیاز و لزومی نبود که ایشان همانند من فکر کند و نظر من را تکرار کند اصلاً اینطوری نیست و نباید باشد.آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله مهدوی‌کنی را یار و همراهی صدیق و ولایتمدار برای امام راحل و مقام معظم رهبری توصیف کرد و گفت: آیت‌الله مهدوی‌ از بزرگان انقلاب و یاران وفادار به امام راحل بود که وفاداریشان به مقام مظعم رهبری تا آخر عمر مبارکشان ادامه داشت.انتخاب این خبر را منتشر کرد.

79 مدیر تابعیت مشکوک داشتند
سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در رابطه با وضعیت مدیران دوتابعیتی به میزان گفت: به گزارش وزیر اطلاعات تابعیت 79 مدیر مشکوک بوده که پس از بررسی های لازم، دوگانگی تابعیت 35 نفر از آنها اثبات شد.وی افزود: بر این اساس این موضوع به دستگاه های مربوطه ابلاغ گردید و این مدیران از سمت خود برکنار شدند.

واکنش معاون قوه قضاییه به اظهارات یک مداح
حجت الاسلام و المسلمین دکتر هادی صادقی با حضور در مراسم عزاداری هفتمین روز شهادت سالار شهیدان حضرت سید الشهدا(ع) در جمع پرسنل ستاد قوه قضاییه در سخنانی با عنوان "عقلانیت و احساس در شعائر حسینی (ع)" گفت: در حرکت پیش برنده دینی نظیر نهضتی که امام راحل(ره) بنیان گذاشت هر دو بخش عقل و احساس حضور داشته و دارند. در مقاطع مختلف شاهد بودیم که نوع رفتار امام(ره) هم جنبه احساسی داشت و از این توان استفاده می‌کردند و به موازات آن از عقل مردمی نیز بهره می جستند  و کار را به شکل عقلانی پیش می بردند که این در سیره اهل بیت (ع) نیز به وفور دیده می شود. معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به اظهارنظر اخیر یکی از مداحان درباره امام حسین (ع)، گفت: این مداح اشتباهی کرده و سخنی گفته که باید جبران شود، اما نباید به جایگاه وی حمله کرد.

اقدام احمدی نژادی وزیر مستعفی ورزش
محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان روز گذشته از سمت خود استعفا کرد. این در حالی است که وی امروز در محل این وزارتخانه حاضر شد و شنیده‌ها حاکی از این است دو حکم مدیرکلی نیز به امضا رسانده است.در حالی که برانوش نیک بین سرپرست امور بین‌الملل و بهروز منتقمی سرپرست توسعه منابع انسانی بودند این دو امروز حکم مدیرکلی خود را گرفتند!

جزئیات نشست غیرعلنی مجاس درباره سوریه
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس به بیان آخرین تحولات منطقه و نیز نشست لوزان پرداخت.براساس این گزارش وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی اعلام کرده است شرایط سیاسی برای برگزاری رفراندوم در سوریه در حال فراهم شدن است.ظریف افزوده است طرف مقابل که پیش از این تنها راه حلش حذف بشار اسد بود امروز در حال تن دادن به برگزاری رفراندوم است.وی در جلسه غیرعلنی همچنین شرایط ایران برای حضور در لوزان را تشریح و اعلام کرده شرط ایران برای حضور در لوزان این بوده که ترکیب متوازن‌تری از کشورها در لوزان حضور یابند و ترکیب نشست لوزان محدود به قطر، ترکیه و عربستان نشود.وزیر امور خارجه تاکید کرده است طرف مقابل در برابر خواست ایران کوتاه آمده و با اضافه شدن عراق و مصر ترکیب کشورهای حاضر در لوزان بر اساس نظر ایران تغییر یافته است.مهر این خبر را منتشر کرده است.

اقدام عجیب مسئولان یک استخر در تهران
رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان کشور، اقدام عجیب مسئولان یک استخر در تهران را روایت کرد.علی‌همت محمودنژاد در گفت‌وگو با «میزان» ضمن انتقاد از کمبود امکانات ورزشی معلولان گفت: چندی پیش یکی از معلولانی که برای انجام فعالیت‌های ورزشی در آب، راهی استخری در تهران شده بود، از استخر اخراج شد.وی افزود: مسئولان این استخر، دلیل خود برای اخراج این فرد را نداشتن «پا» عنوان کردند!

نظر دایی درباره استعفای وزیر ورزش
علی دایی سرمربی نفت تهران در مورد استعفای وزیر ورزش و مسائلی که در گذشته بین او و وزیر به وجود آمده،‌ گفت:‌ فکر می‌کنم عملکردوزیر را می‌توان در نتایج ورزش ما در المپیک دید. با توجه به این شرایط مشکلاتی در ورزش به وجود آمد که نشاندهنده عملکرد وزیر است. وزیر ورزش 3 سال دیر استعفا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار