کد خبر: ۳۱۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 18 October 2016
تابناک / نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: اگر گوشه کناری نقصی وجود داشته باشد متأسفانه دولت به این نقص‌ها توجه نمی‌کند.

سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در شرایط فعلی دولت باید یک بازبینی نسبت به برخی دستگاه‌های اجرایی که مردم از آنها نارضایتی دارند به ویژه در بخش‌های اقتصادی، داشته باشد.

وی افزود: نه به اینکه یک دولت هر جوری دلش می‌خواهد عوامل و نیروهای خود را جابه‌جا می‌کند و نه به یک دولت -دولت فعلی- که علی‌رغم همه تلاش‌هایی که می‌کند اگر گوشه کناری نقصی هم وجود داشته باشد متأسفانه به این نقص‌ها توجه نمی‌کند؛ این به نظر من برای کشور ما خوب نیست.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: دولت می‌تواند یک تیم تشکیل دهد و آنهایی که واقعا زحمت می‌کشند را حمایت و تشویق کند و آنهایی هم که به مشکلات مردم توجهی نمی‌کنند گوشزد کند که در این شرایط سخت بحرانی به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

وی درباره بحث اصلاح ساختار مالیاتی به ویژه مالیات بر ارزش افزوده، عنوان کرد: این از نکات مهمی است که از وزارت اقتصاد می‌خواهم در طرح جامعی که ارائه می‌دهد مورد توجه قرار دهد. نقاط ضعفی امروز در اجرا و پیاده کردن مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که مغازه‌داران، اصناف و به ویژه شهرهای محروم ما امروز در آسیب هستند لذا این موضوع باید در این طرح جامع مورد توجه قرار گیرند.

دلخوش بر همین اساس اضافه کرد: علی‌رغم اینکه ما در دوره هشتم قانون مالیات بر ارزش افزوده را نوشتیم و شاید بنده یکی از دو سه نفری بودم که در صدد پیگیری و نوشتن این قانون بودم اما امروز عملا در اجرا بیش از ده‌ها اشکال در پیاده کردن مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که حق‌الناس را نادیده می‌گیریم؛ لذا از دولت و وزارت اقتصاد می‌خواهم در نوشتن طرح جامع مالیات بر ارزش افزوده توجه داشته باشد تا حقی از مردم ضایع نشود.

این نماینده ادامه داد: از وزارت نیرو می‌خواهم و صریحا هم می‌گویم ما کمک به نقاط مختلف کشور را نفی نمی‌کنیم اما نباید کمک به یک نقطه کشور باعث ضرر به نقطه دیگر شود. مانند دریاچه ارومیه که مصیبت ایجاد کرد. وزارت نیرو اگر بحث طرح انتقال آب از خزر و جاهای دیگر را دارد کار کارشناسی کند و مسائل امنیتی و اجتماعی و سیاسی را مورد توجه قرار دهد. من از وزیر نیرو گله‌مند هستم.

«امروز بحث انتقال آب خزر مطرح می‌شود و بحث‌های کارشناسی که داریم درباره هزینه انتقال آب و تبدیل به آب شیرین و اینکه این آب آیا بسته است یا خیر بحث‌های کارشناسی است که اگر وزارت نیرو توجه نکند (ما می‌خواهیم ابرو را برداریم ولی چشم آن را کور می‌کنیم) ما قطعا پیگیری خواهیم کرد. من از هیأت رئیسه می‌خواهم که در امضاهای طرح مذکور دست نبرد. ما طرحی در این زمینه نوشتیم که هنوز در مجلس نیامده است در صورتی که طرح‌های با اولویت کمتر در مجلس آمده است.»

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس در ادامه تصریح کرد: ما برای اشتغال این جوانان باید کار کنیم به ویژه مرکز پژوهش‌های مجلس باید به صورت جدی عمل کند. دولت باید کار کند همین که بیاییم و پشت تریبون حرف بزنیم و شعار بدهیم این مشکلات حل نمی‌شود. من این طرح را به مرکز پژوهش‌ها دادم و خواهش کردم که این مرکز با استفاده از منابع هدفمندی یارانه‌ها در حمایت از تولید کشور و صنایع توجه جدی داشته باشد.

وی در خاتمه به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود نیز اشاره کرد و خواستار رسیدگی از سوی مسئولان مربوطه به آنها شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار