کد خبر: ۳۱۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 18 October 2016
تابناک / در پی بارش نخستین برف پاییزی، ارتفاعات شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان سفید پوش شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه گیلان، در پی ورود سامانه سرد و بارش زا و فعالیت و تقویت تدریجی سامانه ناپایدار در شمال و شمال غرب کشور، از نخستین ساعات صبح امروز، سه شنبه (27 مهر 1395) بارش ها به شکل برف در ارتفاعات شهرستان مرزی بندر آستارا آغاز شد.

در حال حاضر روستاهای بالادست شهرستان از قبیل ونه بین،حیران،چملر و ارتفاعات کوه آسپینه و رادار نیز سفیدپوش شده است و بارش به شکل برف در مناطق مذکور ادامه دارد.

بارش ها در مناطق جلگه ای شهرستان نیز به شکل باران است و کاهش شدید دما سبب شده است تا شهروندان علاوه بر روشن کردن بخاری ها و راه اندازی سیستم های گرمایشی منازل و محل های کار خود، از البسه ویژه فصل زمستان در پوشش خود استفاده کنند.

پلیس با کنترل جاده کوهستانی حیران در محور مواصلاتی آستارا در غرب استان گیلان به استان اردبیل، علاوه بر بررسی خودروها در خصوص به همراه داشتن زنجیر چرخ، بر همراه داشتن لباس گرم و سوخت کافی در باک خودروها تأکید می کند.

فردین فرتوت نیا،رئیس اداره هواشناسی شهرستان مرزی بندر آستارا در گفت و گو با ایسنا،اظهار کرد:با ورود این سامانه شاهد کاهش محسوس دما در سطح شهرستان هستیم که دمای فعلی شهرستان 10 درجه بالای صفر می باشد.

وی ادامه داد:از نخستین ساعات صبح دیروز دوشنبه (26 مهر 1395)شاهد بارش 35 میلی متری باران در مناطق جلگه ای شهرستان هستیم.

فرتوت نیا با بیان اینکه سرعت وزش باد در این مدت 28 کیلومتر در ساعت می باشد، افزود:ارتفاع امواج دریا بین 1 الی 5 . 2 متر می باشد و شرایط برای فعالیت های دریانوردی،صید و صیادی و گردشگری نامناسب است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان هواشناسی،از روز چهارشنبه شاهد کاهش ناپایداری های خواهیم بود،عنوان کرد: رطوبت نسبی شهرستان 95 درصد ثبت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار