کد خبر: ۳۱۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 15 October 2016
تابناک / استاندار گیلان گفت: در طول سه سال گذشته، قیمت برگ سبز ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و دولت طوری برنامه ریزی می‌کند که مصرف کننده و تولیدکننده متضرر نشوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت, محمدعلی نجفی صبح امروز در نشست صبحانه سلامت که با حضور علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در رشت برگزار شد اظهار داشت: یکی از مشکلات امروز جامعه انسانی، گرسنگی است و بیش از 850 میلیون گرسنه در دنیا داریم و موظفیم کمک کنیم تا این مقدار به حداقل برسد.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید الگوهای غذایی اصلاح شوند بیان کرد: بسیاری از بیماری‌ها بر اثر استفاده از غذاهای آماده و فست فودها به وجود می‌آید.

نجفی با اشاره به اینکه با افزایش درآمد خانواده‌ها میزان استفاده از غذاهای فست فود افزایش یافته است تصریح کرد: یکی از شاخص‌های توسعه پایدار، توسعه سلامت است و توسعه پایدار بدون توسعه سلامت میسر نیست.

وی با بیان اینکه در آغاز کار دولت جدید تورم کشور بالای 40 درصد بود بیان کرد: بسیاری از شاخص‌ها از جمله شاخص کشاورزی در دولت یازدهم رشد یافته است و امسال رشد اقتصادی کشور بالای 4 درصد بوده و امیدواریم این مقدار تا پایان سال به بالای 5 درصد برسد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه ذخیره گندم در دولت یازدهم به 7 ماه رسیده است اظهار کرد: امسال بیش از 11.5 میلیون تن گندم خریداری شده و بیش از 90 درصد از مبالغ آن پرداخت شده است.

نجفی برنج را یک فرصت مناسب برای استان گیلان دانست و گفت: برند برنج گیلانی باید حفظ شود و ما شورای کشاورزی در گیلان را احیا کردیم و 6 مرکز تحقیقاتی کشور در گیلان وجود دارد و لین یک فرصت برای گیلان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه چای در دولت قبل رو به تعطیلی بود خاطرنشان کرد: در طول این سه سال، قیمت برگ سبز 100 درصد افزایش یافته است و دولت طوری برنامه ریزی می‌کند که مصرف کننده و تولیدکننده متضرر نشوند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم خاطرنشان کرد: میزان مصرف سرانه ماهی در ایران پایین است و در این زمینه از متوسط جهانی عقب‌تر هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار