تابناک گزارش می دهد ؛
تابناک / مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از روز شنبه به کشور خبر داد و گفت: فعالیت آن در روز شنبه به شکل بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، و از اواخر وقت در استان گلستان هم پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۳۱۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 14 October 2016

 
احتمال وقوع سیل رودخانه‌ها در گیلان

 

تابناک / مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از روز شنبه به کشور خبر داد و گفت: فعالیت آن در روز شنبه به شکل بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، و از اواخر وقت در استان گلستان هم پیش‌بینی می‌شود.

 

احتمال وقوع سیل رودخانه‌ها در 6 استان

 

احد وظیفه با اشاره به پیش‌بینی بارش باران در روز پنجشنبه برای استان‌های گیلان، برخی نقاط اردبیل، ارتفاعات آذربایجان شرقی و غرب مازندران، گفت:  از روز جمعه تا صبح شنبه افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و وزش باد نسبتا شدید در گیلان و اردبیل رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه، در ساعات بعدازظهر جمعه در ارتفاعات کرمان، بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. در سایر مناطق کشور در دو روز آینده جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

او از ورود  موج بارشی  جدید از اول هفته آینده خبر داد و گفت: در برخی مناطق شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد. روزهای یکشنبه و دوشنبه  این شرایط در استان‌های ساحل خزر تداوم خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی دریای خزر خاطر نشان کرد: از روز شنبه مواج است. همچنین مناطق شمال غرب، سواحل شمالی و دامنه‌های البرز مرکزی از روز شنبه و در شمال شرق از روز یکشنبه تا روزهای پایانی هفته شاهد روند کاهش دما خواهند بود.

وظیفه وضعیت آب و هوای استان تهران در روز جمعه را صاف تا کمی ابری، گاهی همراه وزش باد اعلام کرد و گفت: در این روز بیشینه دما 27 و کمینه آن 16 درجه سانتی گراد پیش بینی شده‌است.  روز شنبه  برای این استان، آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری،  گاهی همراه با وزش باد دور از انتظار نیست. دمای هوا در سردترین ساعت روز شنبه 26 درجه و در گرمترین ساعت به 9 درجه سانتی گراد خواهد رسید.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، و از اواخر روز شنبه در گلستان هشدار داد.

وظیفه خاطر نشان کرد: بیانگر ورود سامانه بارشی در روز شنبه به کشور است که فعالیت آن در این روز به شکل بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، و از اواخر وقت در گلستان پیش بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: فعالیت این سامانه در روز یکشنبه به شکل بارش باران و احتمال آبگرفتگی معابر در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش بینی می شود.انتظار می رود در روز دوشنبه مجددا بر میزان بارش و وزش باد در سواحل دریای خزر افزوده شود که در این خصوص متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

 

احتمال بارش برف هفته آینده در استان گیلان
 
 
تابناک / مدیرکل هواشناسی گیلان از احتمال بارش برف در ارتفاعات استان گیلان در هفته آینده خبر داد.

بهمن کمانگر اظهار داشت: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی حاکی از خروج تدریجی و موقتی سامانه ناپایدار از منطقه است.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: در روز جمعه با نفوذ سامانه کم فشار روی دریای خزر، جریانات جنوبی در بعضی ساعات تقویت شده و ضمن افزایش نسبی دما، در بعضی مناطق به‌ویژه دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی، وزش باد گرم پیش بینی می‌شود.

کمانگر اعلام کرد: در عصر و شب جمعه به‌تدریج با شمالی شدن جریانات سطح زمین، شرایط برای افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد(به‌طور موقتی شدید) مهیا می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان افزود: به‌تدریج از شنبه با نفوذ سامانه سرد و بارش زا به سواحل جنوبی دریای خزر، کاهش دما، بارش باران و وزش باد، احتمال رعد و برق و نیز بارش برف در ارتفاعات بالادست تا اواسط هفته پیش بینی می‌شود.
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار