کد خبر: ۳۱۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 13 October 2016
سایت 'فری مالیزیا تودی' روز پنجشنبه اعلام کرد مقامات مذهبی ایالت سلانگور مالزی روز چهارشنبه 50 پاکستانی پیرو مذهب شیعه را دستگیر کردند.
 
 به گزارش ایرنا، این سایت نوشت که این افراد در مراسم عاشورا به عنوان روزی که توسط شیعیان در سراسر جهان گرامی داشته می شود و در ماتم امام حسین (ع) نوه پیامبر اسلام (ص) عزاداری می کنند، حضور داشتند.

'محمد کامل ظهیری عبدالعزیز' یکی از چهره های شاخص جامعه شیعی مالزی، گفت که این افراد در منطقه 'باتو کیو' دستگیر شدند و ساعت 23 شب گذشته به سازمان اسلامی (جایس) سلانگور در 'کوانگ' منتقل شدند.

وی گفت که 15 نفر از بازداشت شدگان زن و کودک بودند و احتمال دارد 35 نفر دیگر این افراد به دادگاه شریعت منتقل شوند.

'فری مالیزیا تودی' نوشت: مشخص نیست این افراد تحت عنوان چه جرمی محاکمه شوند، اما مقامات اسلامی مالزی بر اساس رویه پیشین خود علیه مسلمانان شیعه در این کشور بر اساس این فتوا که دومین گروه بزرگ مسلمانان را منحرف می دانند، اقدام می کنند.

این در حالی است که سازمان مذهبی سلانگور (جایس) سال 2010 با صدور بیانیه ای شهروندان خارجی را از چنین فتوایی معاف کرده بود.

'کامل ظهیری' اقدام جایس را مورد سئوال قرار داد و گفت: این گروه تنها در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شرکت کرده بودند. کاملا عجیب است که حق افراد خارجی برای پیروی از مذهب خود مورد انکار قرار می گیرد.

دو روز پیش از این دستگیری ها نیز سازمان اسلامی مالاکا دو مالزیایی 32 و 54 ساله را به دلیل نصب پرچمی به مناسبت عاشورا که بر روی آن نام 'حسین (ع)' نگاشته شده بود، بازداشت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار