رییس سازمان چای کشور گفت :
محمدولی روزبهان عصر یکشنبه در این بازدید بیان کرد: با تولید چای کیفی و مرغوب می توان ذائقه مردم کشور را به نوشیدن چای ایرانی برانگیخت لذا تولید چای با کیفیت باید در اولویت کارخانه های چای قرار بگیرد
کد خبر: ۳۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 04 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، محمدولی روزبهان عصر یکشنبه در این بازدید بیان کرد: با تولید چای کیفی و مرغوب می توان ذائقه مردم کشور را به نوشیدن چای ایرانی برانگیخت لذا تولید چای با کیفیت باید در اولویت کارخانه های چای قرار بگیرد.

به گفته وی، برداشت برگ سبز چای هم اکنون در باغ های شمال آغاز شده که 67 درصد بهای برگ سبز چای توسط دولت و 33 درصد توسط کارخانه های چایسازی پرداخت می شود.

بر همین اساس، قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک و دو برای سال زراعی 94 - 1393، نسبت به سال زراعی گذشته 21درصد افزایش یافته است.

وی افزود: قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال زراعی جاری برای برگ سبز درجه یک 21 هزار و 800 ریال و درجه دو 12 هزار و یکصد ریال تعیین شده است.

رییس سازمان چای کشور اضافه کرد: اگر اعتبارات به موقع اختصاص داده و جذب شود ما هم در اسرع وقت نسبت به پرداخت بهای برگ سبزچایکاران اقدام خواهیم کرد.

روزبهان اضافه کرد: امسال کشاورزان چایکار، استقبال خوبی ار بهزراعی باغ ها انجام داده اند و به همین دلیل در دو هزار هکتار باغ های متروک مانده سال های گذشته، عملیات بهزراعی انجام و این مقدار باغ به مساحت باغ های چای بازگردانده شده اند.

وی به کشاورزان چایکار نوید داد؛ به زودی به افرادی که تاکنون تسهیلات بهزارعی دریافت نکرده اند با تخصیص و تامین اعتبار تسهیلات لازم پرداخت خواهد شد. 

وی پیش بینی کرد؛ امسال یکصد هزار تن برگ سبز چای از باغ های شمال کشور برداشت شود.

نماینده شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در این بازدید گفت: برای اینکه صنعت چای احیا شود بایستی همه عوامل تولید چای، کار مضاعف کنند.

محمدمهدی رهبری املشی اضافه کرد: اقدامات خوبی که از سوی کشاورزان چایکار از جمله هرس باغ ها، شخم و کودپاشی انجام گرفته و نزولات جوی هم در سال جاری مناسب بوده؛ شاهد تولید کیفی سازی محصول چای خواهیم بود.

رییس اداره چای املش هم گفت: کارخانه های چایسازی املش از ابتدای بازگشایی تاکنون 310تن برگ سبزچای خریداری کرده اند که همه از نوع درجه یک بوده است.

محمد عیسی طالبی افزود: هم اکنون برداشت برگ سبز چای در پنج هزار و200هکتار از باغ های چای شهرستان املش ادامه دارد.

وی افزود: سال گذشته چایکاران املشی 15هزار و 887کیلو برگ سبزچای درجه یک و دو برداشت و به ارزش حدود 15میلیارد تومان درآمد کسب کردند.

در دو استان گیلان و مازندران بیش از 30 هزار هکتار باغ چای وجود دارد که حدود 90درصد این باغ ها در گیلان قرار دارند.

50 هزار خانوار کشاورز چایکار، 30 هزار هکتار باغ چای و 160 واحد چای سازی در استان های گیلان و مازندران در زمینه صنعت چای فعالیت دارند.

شهرستان املش با 35کارخانه چایسازی و تولید بیش از 32درصد چای کشور در شرق مرکز گیلان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار