تابناک / دکتر کیوان محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در جلسه شورای اداری لنگرود که امروز(15 مهر) در دانشکده پرستاری و مامایی این شهرستان برگزار شد، گفت: ماه محرم ماه آزادگی، قیام بر علیه رانت خواری، اختلاس، نامردی و نامرادی است و امام حسین(علیه السلام) با تمام وجودش به ما یاد داد که که چگونه در این راه از هر آنچه داریم بگذریم و پای آزادی خود بایستیم.
کد خبر: ۳۰۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 06 October 2016
تابناک / دکتر کیوان محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در جلسه شورای اداری لنگرود که امروز(15 مهر) در دانشکده پرستاری و مامایی این شهرستان برگزار شد، گفت: ماه محرم ماه آزادگی، قیام بر علیه رانت خواری، اختلاس، نامردی و نامرادی است و امام حسین(علیه السلام) با تمام وجودش به ما یاد داد که که چگونه در این راه از هر آنچه داریم بگذریم و پای آزادی خود بایستیم.

 

وی با گرامیداشت روز روستا و عشایر و اینکه همه روز، روز روستا و عشایر است، افزود: عشایر ما تولید کنندگانی هستند که به صورت سنتی در تامین معیشت ما نقش اساسی ایفا کرده و تا الان هم آنطوری که باید قدر دانسته نشدند.

 

دکتر محمدی با اشاره به اینکه در گیلان مفهوم روستا و شهر باهم ادغام و به اعتقاد شخصی استان ما گیلان شهر است، تصریح کرد: بسیاری از روستاهای گیلان چیزی از شهرهای مدرن کم ندارند و در هر روستای ما ده ها تحصیلکرده هستند که با برنامه ریزی درست باید از این امکانات محیطی را فراهم کنیم که از امکانات خدادادی استفاده و بهره بردن از این نعمت ما را بی بهره نخواهد ساخت.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ادامه داد: مشکل اصلی ما بیکاری است باید با ایجاد امکانات لازم فرصتی را ایجاد کنیم که سرمایه گذاران در این استان بیشتر سرمایه گذاری کنند.

 

تاکید بربرنامه ریزی در خصوص احیای نقش تولیدی و خدمات دهی روستاها

وی با اشاره به اینکه در گذشته پُرسه تولید از روستا به شهر انتقال می یافت، اذعان کرد: امروزه این امر برعکس شده  و ما با برنامه ریزی مجدد باید نقش تولیدی و خدمات دهی روستا را احیا کرده و روستا را به یک مرکز فعالیت اقتصادی تبدیل کنیم.

 

دکتر محمدی با تاکید بر اینکه روستاهای ما نیازمند تجدیدنظر و نحوه نگرش ما نیز باید تغییر کند، اذعان کرد: ما بایستی چاره ای بیندیشیم و روستاها را به یک مرکز تولید، ثروت و خدمات کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحث سرشماری عمومی نفوس و مسکن  و اینکه در دنیا بحث سرشماری بی سابقه نیست و قدمت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: در کشور ما بحث سرشماری از سال 1335 شروع شده و امسال نیز هشتمین سرشماری در حال اجرایی است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه اولین سرشماری اینترنتی با استفاده از فضای مجازی در حال انجام شدن است، تصریح کرد: سرشماری در سال های قبل عمدتا دستی و ساعت ها زمان برای پر کردن فرم ها صرف می شد.

 

دکتر محمدی با تاکید بر اینکه در دنیای کنونی اگر ما به امکانات مدرن بی توجه باشیم شدیدا  عقب خواهیم افتاد، اذعان کرد: در یک دوره وسیله ارتباطی ما نامه، بعدها تلفن و الان لحظه ای در جریان اخبار و اطلاعات هستیم و در چنین دنیایی زندگی کردن با این سیستم سرشماری مطابقت ندارد.

 

وی  با اشاره به اینکه اطلاعات لحظه ای ردو بدل می شود، افزود: تجزیه و تحلیل در سرشماری دستی دو تا سه سال طول می کشید در حالی که با این همه پیشرفت ها ظاهرا تا شش ماه طول می کشد.

 

جامعه ما باید از فضای مجازی استفاده کند

دکتر محمدی با بیان اینکه جامعه ما باید از فضای مجازی استفاده کند، تصریح کرد: فکر عدم استفاده از فضای مجازی مرگ توسعه در کشورا را به دنبال دارد و ما باید علم را یاد بگیریم حتی اگر در دل کافر باشد اما بهتر است که امکانات درون زا باشد.

 

وی سرشماری سال 95 را انقلابی در الگوهای رفتاری جامعه دانست و اظهار کرد: ما باید از طریق رسانه های فرهنگی و آموزش و پرورش استفاده مثبت از این وسیله را به یک الگو تبدیل کنیم.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ادامه داد: این سرشماری به ما یاد می دهد استفاده بهینه و مثبت از فضای مجازی را و اینکه این الگو اگر تسری یابد می توانیم 4 میلیارد تومان در بودجه کشور صرفه جویی کنیم.

 

سرشماری ربطی به یارانه و مالیات ندارد/ایجاد چادرهای سرشماری در شهرها

وی با اشاره به اینکه سوالات مربوط در سرشماری ربطی به یارانه و مالیات ندارد، خاطرنشان کرد: ما نه فقط به خاطر سرشماری سال 95 بلکه برای آینده و توسعه کشور فضای مجازی را تبلیغ کنیم  و از امکانت مدرن هراس نداشته باشیم چرا که ما از فرهنگ غنی و ریشه دار برخورداریم .

 

دکتر محمدی با تاکید براینکه ما باید در امر سرشماری جایگاه بهتری پیدا کنیم، افزود: چادرهای سرشماری باید به صورت رایگان در هر شهری ایجاد شود و حداکثر زمان برای ثبت نام و پرکردن فرم سرشماری اینترنتی هم ده دقیقه است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ادامه داد: ما در لنگرود باید شاهد انقلابی در امر سرشماری باشیم.

 

وی در پایان تاکید کرد ما باید با اخذ جدید ترین تکنیک ها از امکانات روز استفاده کنیم و در توان مملکت ماست و ما به داشتن پروفسور سمیعی که ابن سینای ماست، افتخار می کنیم.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار