کد خبر: ۳۰۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰ 04 October 2016
تابناک / مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان گیلان با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت استان با نتیجه حاصله از سرشماری هماهنگی ندارد، گفت: ضریب نفوذ اینترنت گیلان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است اما آمار بدست آمده از سرشماری کمتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، کیوان محمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر اجرایی سرشماری استان گیلان صبح امروز(12مهر) در جمع ماموران آمارگیر سرشماری عمومی نفوس و مسکن فومن در فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه سرشماری کار پیچیده‌ای است، اظهار داشت: امسال برای نخستین بار در کشور، سرشماری به صورت اینترنتی اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اگر استفاده از اینترنت را برای این گونه مسائل بین مردم جا بیندازیم، صرفه‌جویی بزرگ را خواهیم داشت، افزود: هزینه یک سرشماری برای یک استان میلیاردها تومان هزینه ایجاد می‌کند.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر اجرایی سرشماری استان گیلان با اشاره به مزایای سرشماری اینترنتی، گفت: اطلاعات بلاواسطه وارد سیستم می‌شود و لازم نیست که اطلاعات افراد به فرد دیگری داده شود و اطلاعات مستقیما با مرکز آمار مبادله می‌شود.

 

محمدی با بیان اینکه اگر این موضوع در بین مردم جا بیفتد علاوه بر سرشماری می‌توان در انتخابات مختلف هم از این طریق بهره برد، تصریح کرد: اطلاعات سرشماری هیچ ربطی به یارانه پیدا نمی‌کند.

 

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت استان گیلان با نتیجه حاصله هماهنگی ندارد، خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ اینترنت گیلان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است اما آمار بدست آمده از سرشماری کمی پایین‌تر از میانگین کشوری است.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه ومدیر اجرایی سرشماری استان گیلان با بیان اینکه باید احساس رقابت بین مردم ایجاد شود، اظهار داشت: استان گیلان به دلیل پیشینه تاریخی و فرهنگی پرباری که دارد نباید در هیچ زمینه‌ای از دیگر استان‌ها عقب بماند.

 

محمدی با بیان اینکه گیلان باید جز پنج استان برتر کشور در هر زمینه‌ای باشد، افزود: مسئولان شهرستان فومن در راستای ثبت نام اینترنتی خود و کارمندان تلاش بیشتری داشته باشند.

 

در ادامه میرشمس مومنی‌زاده، فرماندار فومن با بیان اینکه این شهرستان به طور جدی سرشماری را شروع کرده است، گفت: قالب ادارات و نهادهای شهرستان فومن درگیر این کار شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه روسای ادارات به صورت نمادین اقدام به سرشماری و همکارانشان را تشویق به این کار کردند، تصریح کرد: با دهیاران جلسات متناوبی برگزار شده تا فراخوان به مردم روستا دهند تا در این سرشماری شرکت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار