کد خبر: ۳۰۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸ 04 October 2016
تابناک / رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با اشاره به پیش بینی شرکت ۱۵درصدی گیلانی ها در سرشماری اینترنتی نفوس ومسکن، گفت: تا ۱۱ مهرماه، ۹۰هزار گیلانی اطلاعات خود را در سامانه ثبت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان محمدی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از آغاز روند اجرایی سرشماری نفوس و مسکن در برخی از شهرستان های غرب گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:براساس آمار های دریافتی تا تاریخ ۱۱ مهرماه ۹۰ هزار گیلانی در مرحله اینترنتی سرشماری سال جاری شرکت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات و امکانات زیرساختی برای اجرای این مرحله از سرشماری در استان گیلان به نسبت کشور از میانگین بالایی برخوردار است، گفت: پیش بینی ها حکایت از  استقبال بالای شهروندان گیلانی برای استفاده از روش اینترنتی برای ثبت اطلاعات داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه براساس آمار تفاوت چندانی در میانگین شرکت گیلانی ها با کل کشور وجود ندارد، افزود: امیدواریم در زمان باقیمانده کارمندان دستگاه های اجرایی، دانشجویان و دانش آموزان با تشویق خانواده ها در این طرح شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی شده در مرحله اول و اینترنتی سرشماری ۱۵ درصد از شهروندان گیلانی شرکت کنند، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم، این آمار را افزایش دهیم در مجموع بسیار مطلوب عمل شده ولی آمار ها تاکنون نشان از همان پیش بینی حضور ۱۵ درصدی دارد.

محمدی همچنین به وجود برخی نگرانی ها از سوی مردم در زمینه امانت داری از اطلاعات داده شده اشاره کرد و یادآورشد: دولت خود از بسیاری اطلاعات موجود خانوارها آگاه بوده و نیاز به استفاده از اطلاعات سرشماری در زمینه حذف یارانه و... ندارند.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار خبرنگاران و اصحاب رسانه در روشنگری و آگاه سازی آحاد جامعه، ادامه داد: آمار و اطلاعات جمع آوری شده در سرشماری نفوس و مسکن سال جاری فقط در برنامه ریزی های کلان کشوری مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان خاطرنشان کرد: باید همه مسئولان و رسانه ها تلاش کنندتا چنین ذهنیتی از سرشماری در جامعه گسترده نیافته چرا که این تصور بر کلیت سرشماری تأثیرمنفی گذاشته و تبعات آن در آینده متوجه خود مردم می شود.

ضرورت هماهنگی و تعامل مأموران آمار گیر با مسئولان سرشماری در شهرستان

فرماندار شفت نیز در ادامه جریان این بازدید اظهار کرد:سرشماری بزرگترین اتفاق در سطح هرکشوری است.

وی با بیان اینکه آمار پایه و اساس برنامه ریزی های کلان است، افزود: اگر بخواهیم در زمینه اجتماعی، عمرانی، فرهنگی، بهداشتی دارای برنامه مدون و اجرایی مناسبی شویم بایداطلاعات و آمار درست و صحیحی در زمانبندی مناسب بهره مند شویم.

محمدرضا محسنی به ثبت نام ۱۵۶ نفر به عنوان عوامل اجرایی در سرشماری نفوس و مسکن سال جاری در این شهرستان اشاره کرد و گفت :بعداز بررسی های انجام شده و گزینش ۱۶ نفر به عنوان ماموران سرشماری انتخاب و تحت آموزش قرار گرفتند.

به گفته وی وجود نظم و انضباط، دقت نظر، تمرکز بالا، حضور به موقع، حسن خلق، تعامل و همکاری با معاونت فنی و مسئول آی تی از موضوعاتی بوده که باید توسط مأموران سرشماری مورد توجه قرار گیرد.

محسنی در ادامه آمارگیری را کاری بسیار حساس و مهم عنوان و خاطرنشان کرد: آمارها و عملکرد به صورت روزانه دریافت و مورد نظارت و بررسی قرار می گیرد.

وی با تأکید بر وجود برخی ضوابط و تقسیمات کشوری در خصوص مرزبندی های روستایی و شهری، از مأموران سرشماری خواست تا در این زمینه دقت نظر لازم را داشته و در صورت بروز هر مورد با مسئولان ذیربط هماهنگ شوند.

استفاده از تمام پتانسیل و ظرفیت فومن در سرشماری نفوس و مسکن

همچنین در ادامه این بازدید فرماندار فومن نیز با بیان اینکه تمام زیرساخت ها و امکانات برای برگزاری یک سرشماری مطلوب در شهرستان فراهم شده است، گفت: روسا و کارکنان تمام ادارات و دستگاه های دولتی شهرستان به صورت نمادین و برای ترغیب و تشویق شهروندان در این مرحله شرکت کرده اند.

میرشمس مومنی زاده تأکید کرد: از تمام امکانات، پتانسیل و ظرفیت شهرستان فومن برای برگزاری یک سرشماری مطلوب، دقیق و درست بهره گیری می شود.

وی یادآورشد: در طی این مدت جلسات متعددی با مسئولان دستگاه های اجرایی، دهیاران، بخشداران، روحانیان و دستگاه های خدمات رسان برگزار شده و از رسانه برای اطلاع رسانی، آگاهی بخشی به جامعه و همچنین تبلیغات محیطی استفاده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار