تابناک گزارش می دهد ؛
تابناک / رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن، اعضای شورای عالی آمار کشور و مدیران مرکز آمار ایران، «آمار و اطلاعات دقیق، متمرکز و علمی» را پایه اصلی در تصمیم‌گیری کارآمد برای کشور خواندند و با تأکید بر اهمیت طرح سرشماری عمومی، خطاب به مردم خاطرنشان کردند: همه‌ی مردم عزیز باید به‌طور جدی در این طرح مهم مشارکت کنند.
کد خبر: ۳۰۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰ 02 October 2016
تابناک / رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن، اعضای شورای عالی آمار کشور و مدیران مرکز آمار ایران، «آمار و اطلاعات دقیق، متمرکز و علمی» را پایه اصلی در تصمیم‌گیری کارآمد برای کشور خواندند و با تأکید بر اهمیت طرح سرشماری عمومی، خطاب به مردم خاطرنشان کردند: همه‌ی مردم عزیز باید به‌طور جدی در این طرح مهم مشارکت کنند.

ایشان همچنین آمار را ضرورتی قطعی و اصلی برای برنامه‌ریزی درخصوص منابع و نیازهای متنوع و گسترده کشور دانستند و افزودند: آحاد مردم عزیز برای آنکه تصمیم‌گیری‌ها در کشور، «درست، به‌جا و کارآمد» باشد، هم در این طرح مهم شرکت کنند و هم آمار و اطلاعات مورد نیاز را به‌صورت دقیق در اختیار دستگاه‌های آماری قرار دهند و آمارها نیز همچنان‌که مسئولان گفته‌اند جنبه محرمانه دارد. 
 
 
آنچه تا به امروز درباره سرشماری نفوس و مسکن در گیلان گذشت را در قالب چندین بسته خبری با هم مرور خواهیم کرد.
 
 
 
برگزاری دوره آموزشی مأموران سرشماری از 12 مهر
 
 
تابناک / معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه گیلان گفت: کلاس‌های آموزشی در ستاد سرشماری شهرستان‌ها جهت آموزش‌های لازم به مأموران آمارگیر از 12 الی 18 مهرماه برگزار خواهد شد.

کلاس‌های آموزشی معاونان و کارشناسان فنی و اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 در گیلان با برگزاری آزمون پایان یافت.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان این خبر افزود: در این دوره بیش از 180 نفر از معاونان و کارشناسان فنی و اجرایی و مدرسان سرشماری شهرستان‌های استان شرکت داشتند که تعدادی از این افراد براساس صلاحیت‌ها و حد نصاب‌های مورد نیاز  کسب شده از آزمون،  انتخاب و در سرشماری حضوری همکاری می‌کنند.

وحید طیفوری اضافه کرد: مرحله بعدی کلاس‌ها در ستاد سرشماری شهرستان‌ها جهت آموزش‌های لازم به مأموران آمارگیر از 12 الی 18 مهرماه برگزار خواهد شد.

سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395، از 3 مهر به روش اینترنتی همزمان با سراسر کشور آغاز و تا 24 مهر ادامه خواهد داشت. مرحله حضوری سرشماری نیز از 25 مهر الی 25 آبان ماه با مشارکت بیش از 800 آمارگیر در گیلان برگزار خواهد شد.
 
 
 
اطلاعات سرشماری مردم محرمانه خواهد ماند
 

تابناک / فرماندار تالش گفت: آمار مردم به صورت محرمانه در اختیار مرکز آمار ایران قرار خواهد گرفت و همگان از محرمانه بودن اطلاعات ارایه شده در سامانه سرشماری اطمینان داشته باشند.

علی فتح الهی پنجشنبه در جلسه شورای اداری تالش در فرمانداری این شهرستان افزود: آمار و اطلاعات دقیق، مبنای تصمیم گیری و زیربنای امور کشور است و انتظار داریم اهالی فهیم تالش در مرحله اینترنتی سرشماری، مشارکت کامل داشته باشند.

وی اظهار کرد: دخل و تصرف در آمار، گناهی نابخشودنی است و کسی حق دستکاری در اطلاعات ارایه شده در سامانه سرشماری را ندارد.

وی بیان کرد: مردم تالش همواره در صحنه های مختلف اجتماعی حضوری پرشور داشته و بصیرت و بینش بالای خود را به نمایش گذاشته اند و به یقین با مشارکت در سرشماری عمومی نفوس و مسکن، برنامه ریزان و تصمیم گیران کشور را در ارایه اعتبارات و خدمات بیشتر به این شهرستان یاری خواهند کرد.

در ادامه این جلسه چنگیز شکوری به عنوان بخشدار مرکزی این شهرستان معرفی و از خدمات بخشدار قبلی تقدیر شد.

سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور به شیوه اینترنتی از سوم مهرماه آغاز شده و تا 24 این ماه ادامه خواهد یافت؛ در مرحله دوم سرشماری از 25 مهر تا 25 آبان ماه ماموران سرشماری با مراجعه به خانه های مردم، به تکمیل اطلاعات یا دریافت کد ثبت اطلاعات خانوارها اقدام خواهند کرد.

شهرستان تالش با بیش از 190 هزار نفر جمعیت از مناطق زیبا و گردشگری استان گیلان است.
 
 
 
کیفیت اطلاعات سرشماری به روش اینترنتی بیشتر است


تابناک / معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه کاهش هزینه‌های حاشیه‌ای از ویژگی سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 95 است، گفت: کیفیت و امنیت اطلاعات یکی از مزیت های سرشماری اینترنتی است.

وحید طیفوری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه گیلان، با بیان اینکه کلاس های آموزشی معاونین و کارشناسان فنی و اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 در گیلان با برگزاری آزمون پایان یافت، اظهار کرد: در این دوره بیش از 180 نفر از معاونین و کارشناسان فنی و اجرایی و مدرسان سرشماری شهرستان های استان شرکت داشتند. که

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه گیلان افزود: تعدادی از این افراد براساس صلاحیت ها و حد نصاب های مورد نیاز کسب شده از آزمون، انتخاب و در سرشماری حضوری همکاری خواهند خواهند نمود. اگر همه نیروها همگن باشند و کارها با جدیت و به درستی انجام شود نتایج سرشماری نیز همگن و موفقیت آمیز می شود.

قائم مقام ستاد سرشماری گیلان اضافه کرد: مرحله بعدی کلاس ها در ستاد سرشماری شهرستان ها جهت طی آموزش های لازم به ماموران آمارگیر از 12 لغایت 18 مهرماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز سرشماری اینترنتی از 3 لغایت 24 مهر، عنوان کرد: مرحله حضوری سرشماری نیز از 25 مهر لغایت 25 آبان با مشارکت بیش از 800 آمارگیر در گیلان برگزار خواهد شد.

طیفوری با بیان اینکه کاهش هزینه‌های حاشیه‌ای از ویژگی سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 95 است، گفت: کیفیت و امنیت اطلاعات یکی از مزیت های سرشماری اینترنتی است.
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار