محمدولی روزبهان با اشاره به وضعیت خرید برگ سبز چای از باغ‌های گیلان و مازندران اظهار کرد: تا به امروز بالغ بر یک‌هزار و 617 تن برگ سبز چای خریداری شده است.
کد خبر: ۳۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 03 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ،محمدولی روزبهان با اشاره به وضعیت خرید برگ سبز چای از باغ‌های گیلان  و مازندران اظهار کرد: تا به امروز بالغ بر یک‌هزار و 617 تن برگ سبز چای خریداری شده است.

وی ارزش اقتصادی را 35 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: خرید برگ سبز چای از هشتم اردیبهشت ماه جاری از باغ‌های شمال آغاز شده است.

رئیس سازمان چای کشور با ابراز رضایت از کیفیت برگ سبز چای خریداری شده، تصریح کرد: تاکنون 100 درصد برگ سبز چای خریداری شده، درجه یک است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با کارخانه‌های چای‌سازی خاطرنشان کرد: تاکنون 113 کارخانه چای‌سازی گیلان و مازندران با سازمان چای قرارداد بستند که تا پایان هفته این میزان به 165 کارخانه افزایش می‌یابد.

روزبهان به تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور اشاره کرد و یادآور شد: از این صندوق تسهیلات لازم در اختیار چایکاران قرار می‌گیرد.

وی از وجود 60 هزار خانوار چایکار خبر داد و خاطرنشان کرد: این خانوارها در سه فصل بهاره، تابستانه و پاییزه برگ سبز چای را برداشت می‌کنند.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای 21 درصد افزایش یافته است، یادآور شد: قیمت خرید تضمینی برگ سبز درجه یک در سال جاری هر کیلو 2 هزار و 180 تومان و برگ سبز درجه دو یک‌هزار و 210 تومان است.

وی با تصریح بر اینکه سال گذشته 15 هزار تن چای خشک در گیلان تولید شد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 100 هزار تن برگ سبز چای از باغ‌های گیلان و مازندران برداشت شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار