تابناک گزارش می دهد ؛
تابناک / اگر به 21 ماه گذشته برگردیم و روزی که شنیدیم امیر محمدپور بر مسند اداره کل کتابخانه های گیلان تکیه زده است ، اهالی فرهنگ و رسانه یک چیزی میگفتند و اهل سیاست چیز دیگری!
کد خبر: ۳۰۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰ 26 September 2016
تابناک / اگر به 21 ماه گذشته برگردیم و روزی که شنیدیم امیر محمدپور بر مسند اداره کل کتابخانه های گیلان تکیه زده است ، اهالی فرهنگ و رسانه یک چیزی میگفتند و اهل سیاست چیز دیگری!
 
در این گزارش قصد نداریم به نحوه روی کار آمدن محمدپور و عملکرد وی در 21 ماه گذشته بپردازیم که اگرچه اگر ریز شویم حاوی نکات مثبت و منفی مختلفی خواهد بود که باید متر کرد و دید که در نکات مثبت تا چه حد ، عوامل بیرونی نقش داشته و در نکات منفی نیز نحوه تعامل و غرور جوانی اش تاثیرگذار بوده است.
 
به گزارش تابناک گیلان، سوم مهر بود که خبری در پرتابل کتابخانه ها قرار گرفت که برای خیلی ها غیر منتظره بود.
 
 
مدیر جوان و رسانه ای کتابخانه های گیلان عزل شد
 
 
 علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیت‌های امیر محمدپور،‌ در حکمی زهرا بدن‌آرا را به عنوان سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان منصوب کرد.

دبیرکل نهاد در بخشی از این حکم ابراز امیدواری کرده است به زودی و با نظر استاندار و مسئولین استانی مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی این استان انتخاب و معرفی شود.
 
 
جرقه چه بود؟

 
هفته نامه جوانان "دیارمیرزا” که امیر محمدپور مدیرمسئول آن است در شماره اخیر این هفته نامه با اشاره به خبر بازداشت "توحید قریشی” یکی از اعضای گروهک داعش که اصالتا تالشی می باشد، تیتری جنجالی با عنوان "از تالش تا داعش” در صفحه اصلی منتشر کرد که موجب واکنش های شدید مردمی علیه این هفته نامه شد.

9853


در این راستا سرهنگ پاسدار احمدرضا منشوری فرمانده‌ سپاه تالش در گفتگو با مریان خبر با اشاره به رشادت‌های اهل سنت تالش در زمان جنگ تحمیلی اطهار داشت: اهل سنت تالش در زمان جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان شیعه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته و شهدای زیادی را هم تقدیم انقلاب کرده‌اند و در عصر حاضر که فتنه داعش در سوریه و عراق ایجاد شده مدافعان حرم تالشی اعم از سنی و شیعه در این جبهه هم حاضر شده و در حال نبرد با جنایتکاران داعشی هستند. فرمانده سپاه تالش در پایان گفت: اینک یک هفته نامه استانی با کج سلیقگی در ایام دهه‌ی امامت و ولایت و عید بزرگ غدیر خم، خاطر مردم تالش اعم از شیعه و سنی را ناراحت می‌کند و ما از دستگاه قضایی درخواست می کنیم با نشریه مذکور برخورد کند تا دیگر شاهد این هتاکی ها به مردم شریف تالش نباشیم.
 
 
 اگرچه این اشتباه جرقه یک اتفاق جدید را در راس اداره کل کتابخانه های گیلان رقم زد اما اگر فلش بکی داشته باشیم به همان اوایل آمدن محمدپور ، از همین رسانه به مدیران استان متذکر شده بودیم که آمدن یک مدیر آن هم خارج از مجموعه کتابخانه ها ، اتفاق خوشایندی نیست چراکه همان زمان نیز گزینه های داخلی خوبی مطرح بود و به علاوه اینکه محمدپور خواهرزاده یکی از نمایندگان رشت بوده و این موضوع ، نزد افکار عمومی جنبه نامطلوبی دارد.
 
 
 
گزینه های داخلی که شاید نوبت به آن ها برسد
 
 
یک منبع آگاه در گفت و گو با تابناک اظهار کرد: تا امروز 3 گزینه داخلی و از درون مجموعه کتابخانه ها مطرح هستند.
 
وی افزود: هادی بادروح ، مهرداد پازوکی و زهرا بدن آرا از گزینه های داخلی نهاد کتابخانه ها هستند که هرکدام در سوابق کاری خود کارنامه قابل قبولی را تا به امروز ارائه کردند.
 
گفتنی است ؛ روز گذشته بدن آرا در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار ما اظهار کرد: برای مدیرکل شدن تلاشی نمی کنم و هرچه قسمت و صلاحدید مدیران استان باشد را می پذیرم.
 
 
پرسش مهمی که مدیران استان باید پاسخ دهند
 
آیا ریشه این صحبت سرپرست فعلی کتابخانه های گیلان را باید در عقبه انتخاب های مدیران استان گذاشت که تا امروز رغبت چندانی به استفاده از مدیران توانمند درون مجموعه کتابخانه نشان ندادند یا موضوع چیز دیگری است!؟
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
کتابدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
اینکه خانم بدن آرا مدیر کل بشه حرفی نیست. ولی آن دو نفر را تهران تایید نمیکنه آقای مسول سایت . کارنامه ی شان نزد کتابدار است ومی دانند چه عملکردی دارند. بعدش شماهم دردرج مطالب ...
سرشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
مطمئن باش کتابداران گیلان هرجورشده هرکس رو نمیذارن مدیرکل باشه توهم دلتو بااین چیزها خوش نکن مدیرسایت پول گرفتی ازاینها حمایت میکنی . توبااینها کارکردی یا اینها پسر خاله ات هستن .کارنامه درخشان اینها کجاست . بدن آرا مرجح است براین دونفر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
چه این سرشناس شده دایه یه مهربان تر از مادر
پس اگه اینطوره توام از اون محمد پور پول گرفتی که داشتی ازش حمایت می کردی؛ یا اینکه از اون چیزی بهت می ماسید که هنوزم داری ازش حمایت و تعریف میکنی.
اینطور دهن رو باز کردن و هر حرفی زدن کار افراد ابلهه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
ابله خودتی . شما دونفرروتایید نمیکنن پرونده دار هستید وبس
ماموت
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
دایه خودتی ابله هم خودتی
کتابدار باوجدان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
اولا سلام دونفر با نام کتابدار و سرشناس حتی سلام را نمی دانند چه برسد به ارائه نظرات کارشناسی، کتابدارانی که وجدان داشته باشند این چنین حرف نمی زنند چون هرچی که باشه افراد مذکور از همکاران خودشون هستن حتما باید از بیرون از مجموعه باشند که دست چپ و راست خودشون نمی دانند. در کتابخانه ها چه بادروح چه پازوکی و چه بدن آرا و چه دیگر نفر از کتابخانه ها هرکس باشه از فردی که از بیرون باشه به نظرمن خیلی بهتر است هرچند دو نفری که کامنت گذاشتن و به کارنامه خوب بادروح و پازوکی اعتراض داشتن باید بگویم وقت از خیلی مسائل خبر ندارید لطفا سکوت کنید در زمان بادروح هزینه های اداره کل چه بوده و با دریافتی نیم درصد چه کار کرده و زمان محمدپور خدابده برکت برو ببین چه خبره اینقدر کوتاه فکر و ... نباشید نفری که با عنوان سرشناس کامنت گذاشته واقعا آفرین داره کتابداران استان گیلان اگه می توانستن نگذارنند هر کسی را مدیرکل کنند که خیلی خوب بود لازم به ذکر است به ایشان بگویم شما از کجای بدن خود این حرف را درآوردی برای بنده بین افراد گزینه داخلی فرقی نمی کنه فقط اگر از داخل مجموعه با شد حتی بدترین فرد باز از فردی که از بیرون بیاید بهتراست افراد عاقل، بد را از بدتر بهتر می دانند. فقط خدا کنه مدیر کل بعدی دختر دائی یا دختر خاله و یا ... کسی نباشه که با روابط بیاد باید با ضوابط انتخاب شود که البته بعیده که این چنین باشد.در اینجا جا دارد از تمامی مدیران کل قبلی تشکر کنم هر چند که هیچ کدامشان مانند بادروح خوب نبودن بادروح از همین سازمان بود و بهترین گزینه بوده تا حالا. این حرفها را فقط کتابداران با وجدان درک می کنند و بس.
پاسخ ها
جونی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
دیدم اونجا بشکن بود وحساب ها خالی . توحرف خودت میزنی جونی وماهم نظر خود مارا میگیم. محمد پور دهن یکسری افراد رابست وادعای واهی والکی داشتن. آخه کتابدار چی میدونه تا ارائه نظر کارشناسی بده .
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
این دو نفری که گفته شده تهران تایید نمیکنه بهتر خدا پدر شما را رحمت کنه عمرا این عزیزان که من میشناسم دوست داشته باشن پست مدیرکلی بگیرن با این نهاد فقط یه بله قربان گوی بی اختیار میتونه کار کنه عزیزم مدیر کلی مبارک آدم های بله قربان گو بی اختیار تدارکات چی کتابدار سرشناس
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
مدارک خودشون را داده بود ند وسال گذشته جفت این دونفر عدم صلاحیت خوردند . واقعا چه اعتماد به نفسی دارن . طرف چهار تا جمله اداری نمیتوته سرهم کنه ودرجلسه بیان کنه اونوقت میخواد مدیرکل بشه . تحت هیچ شرایط نمی گذاریم این دونفر را .
فینگلوش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
پس چرا سال گذشته مدارک خودشون رو دادند واسه مدیرکلی .
گربه دستش به گوشت نمیرسه میومیومیکنه . هاها
یکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
راست میگن بدن آرا از همه گزینه ها بله قربان بگو هست نهاد کتابخانه ها ی کشور هم یه آدم دست نشانده بی اختیار میخواد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار