کد خبر: ۳۰۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ 25 September 2016
به گزارش تابناک و به نقل از به نقل از فرهنگسرای مجازی رشت، مراسم پلاک کوبی درختان بوستان مفاخر به نام شهدا ظهر امروز به همت مدیریت امور ایثارگران شهرداری رشت و با مشارکت شهرداری منطقه ۴ در بوستان مفاخر رشت نیز برگزار شد.

دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، فاطمه شیرزاد و سیدرضا موسوی روزان دو عضو شورای شهر رشت، مختارجباری مشاورعالی شهردار، فاطمه قدیمی حرفه مدیرارتباطات و روابط بین الملل شهرداری، اعلایی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار، علی مقصودی شهردار منطقه ۴ و امیر ترومیده مدیرامور ایثارگران شهرداری همراه جمعی از فرزندان شاهد کارمند شهرداری از حاضرین در این مراسم بودند.

در این مراسم دکتر ثابت قدم شهردار کلانشهر رشت در سخنانی ضمن تشکر از امور ایثارگران به دلیل برگزاری این مراسم گفت: حضور خانم شیرزاد که خودشان یک عضو از خانواده شهدا و آقای موسوی روزان که ایشان هم یادگاران دفاع مقدس هستند را گرامی می داریم.

ثابت قدم در ادامه به ذهنیت حاکم در شهرداری اشاره کرد و بیان داشت: همه ما وظیفه خودمان می دانیم که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به خانواده های شهدا و ایثارگران خدمت ارائه کنیم و امیدواریم که این مراسم امروز که برگرفته از مسیر ماندگار کردن روحیه انقلابی گری و جهادی و رویکرد شهرداری مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است موجب شود تا ایثارگران عزیز و خانواده های محترم شهدا و ایثارگران مارا یک عضو از خودشان بدانند و این حرکت گامی باشد در مسیر توسعه این فرهنگ که همواره به یاد خانواده معزز شهدا و ایثارگران باشیم و فرهنگ احترام به این قشر عزیز را به نسل های آینده انتقال دهیم.

وی در ادامه فرهنگ و روحیه ایثارگری را برگرفته از ریشه های اصیل دینی دانست و تصریح کرد: این فرهنگ در رگ و خون مردمان مسلمان علی الخصوص جامعه ایران وجود دارد و فراموش شدنی نیست.

شهردار کلانشهر رشت در بخش پایانی صحبت های خود بیان داشت: امروزه نیاز به فرهنگ ایثار بسیار حس می شود و ما باید این فرهنگ را در کارهای روزانه ببینیم و موظف هستیم فرهنگ دفاع و شهادت را پاس بداریم اما در عین حال باید بدانیم که امروز موعد جنگ و دفاع نیست بلکه وقت کار کردن است باید همراه با فرهنگ ایثار و هویت گذشته ما باشد.

در ادامه این مراسم فاطمه شیرزاد عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و همچنین مادران و همسران شهدا ابراز داشت: از مسئول محترم امور ایثارگران آقای مهندس ترومیده و آقای مهندس مقصودی شهردار محترم منطقه ۴ تشکر می کنم که در برگزاری این مراسم تلاش و همت کردند.

شیرزاد در ادامه به لزوم حفظ احترام هفته دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: هفته دفاع مقدس روزگذشته آغاز شده و برنامه های زیادی در جهت گرامیداشت این ایام در حال برگزاری است و باید تلاش کنیم که همه ما در این مراسمات حضور داشته باشیم که متاسفانه در این مراسم جای خالی برخی مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر نیز حس می شود.

عضو شورای شهر رشت در ادامه به نقش تاثیرگذار و مهم همسران شهدا اشاره داشت و تصریح کرد: پدر رکن اصلی یک خانواده است اما وقتی پدر عزیزی به جایگاه رفیع شهادت نائل می آیند، این همسران شهدا هستند که مسئولیت زندگی را به دوش کشیده و با تربیت صحیح فرزندان شهدا موجب اعتلای انقلاب اسلامی هستند به همین دلیل از همسران شهدا باید تقدیر ویژه داشته باشیم، وی افزود: فرزندان شهدا همواره با تحصیلات عالیه و حضور در عرصه های علمی مختلف موجب خوشحالی و افتخار بوده اند و امیدواریم که این راه نیز ادامه داشته باشد.

علی مقصودی شهردار منطقه ۴ در سخنانی به اوضاع ایران پس از انقلاب اشاره داشت و با ذکر علت های شروع جنگ از سوی صدام گفت: دشمنان با تحریک صدام باعث شروع این جنگ تحمیلی بین دو کشور مسلمان که شیعیان اکثریت جمعیت آن را تشکیل می دهند شدند؛ وی افزود: در واقع صدام یک دیوانه بود چرا که حتی به یکی از بزرگترین حامیان مالی خودش در طول جنگ ۸ ساله با ایران یعنی کویت هم حمله کرد.

شهردار منطقه ۴ در بخش دیگری از سخنان خود به رشادت های مردم گیلان در طول سال های دفاع مقدس اشاره کرد و تصریح کرد: دشمن هرگز تصور نمی کرد در چنین شرایطی ایران قادر به دفاع و مقاومت باشد در حالیکه مردم ایران همه در کنار یکدیگر از انقلاب اسلامی شان دفاع کردند، مقصودی همچنین به تاریخ مردم گیلان و مقاومت در برابر حملاتی همچون حمله اعراب و مغول اشاره کرد و بیان داشت: مردم گیلان همواره در طول تاریخ در برابر حملات بیگانگان مقاوم بودند و این مقاومت در طول سال های دفاع مقدس به اوج رسید چرا که استان گیلان به لحاظ تناسب جمعیت و تعداد شهدا دومین استان کشور است.

وی در پایان صحبت های خود با بیان اینکه پس از گذشت ۳ از وقایع یاد و خاطره آن ها در ذهن ها می ماند و بعد از ۳۰۰ سال آن ها تبدیل به افسانه می شوند، تصریح کرد: کشورهایی موفق خواهند بود که از تبدیل شدن یاد و خاطره به قصه و افسانه جلوگیری کنند، لذا اگر هراختلاف نظری در کارها داریم نباید موجب شود که دفاع مقدس را فراموش کنیم و اجازه بدهیم تبدیل به افسانه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار