کد خبر: ۳۰۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 24 September 2016

امیدعلی پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه از امروز سایت مربوط به سرشماری روی مردم سراسر کشور باز شد، اظهار داشت: برای سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شیوه اینترنتی 21 روز زمان تعیین شده تا مردم سراسر کشور بتوانند اطلاعات خود را ثبت کنند. اگر به هر دلیل افراد نتوانستند به شیوه اینترنتی اطلاعات را تکمیل کنند از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه مأموران سرشماری با مراجعه حضوری به درب منازل اطلاعات مربوطه را تکمیل خواهند کرد.

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه برای فاز دوم طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن 40 هزار نفر پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: از این تعداد 25 هزار نفر آمارگیر بوده و به درب منازل مراجعه خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه همه ارکان نظام خواهان ثبت اطلاعات به صورت اینترنتی هستند، عنوان کرد: در بخش سرشماری در حال گذار از شیوه سنتی کاغذی به شیوه اینترنتی هستیم و امیدواریم بتوانیم سرشماری عمومی نفوس و مسکن بعدی را اینترنتی اجرا کرد.

پارسا با اشاره به سه دلیل عمده برای استفاده از شیوه اینترنتی یادآور شد: این شیوه سهولت بیشتری برای خانوار داشته و به راحتی می تواند اطلاعات را در کمترین زمان ممکن تکمیل کند. همچنین کاهش هزینه‌های سرشماری و در نهایت آنالیز اطلاعات به شیوه اینترنتی از دیگر مزیت‌های این شیوه است.

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه باید سطح نظام آماری ایران به سمت شیوه مدرن پیش برود، پیش‌بینی کرد در صورتی که 35 درصد مردم همت کرده و به این شیوه اطلاعات خود را تکمیل کنند هم تراز کشورهای پیشرفته و مدرن ارتقا خواهیم پیدا کرد.

وی با بیان اینکه مشارکت در ثبت و تکمیل اطلاعات نفوس و مسکن وظیفه قانونی و شرعی همگانی است، گفت: 28 سوال در فرم‌های مربوطه پیش‌بینی شده که بخش اعظم آن مربوط به اطلاعات هویتی، فرزندآوری، مهاجرت، سطح سواد، اشتغال، مسکن و جمعی است.

وی ادامه داد: در رابطه با این اطلاعات سوالات حساسیت‌برانگیز نداریم و هیچ گونه اطلاعاتی از درآمد و هزینه خانوار دریافت نخواهد شد. همچنین 100درصد اطلاعات مرکز آمار طبق قوانین محرمانه بوده و حتی در اختیار مقام قضایی نیز قرار نخواهد گرفت.

پارسا با تأکید بر اینکه مرکز آمار با سازمان هدفمندی یارانه‌ها هیچ ارتباط و تبادل اطلاعات نخواهد داشت، عنوان کرد: در بخش مسکن نوع ملک، متراژ، مصالح و زیربنا پرسیده خواهد شد.

این مقام مسئول به مشوق‌های استفاده از شیوه تکمیل اطلاعات اینترنتی پرداخت و گفت: برای هزار نفر جایزه یک میلیون تومانی و جوایزی برای مدارسی که بیشترین مشارکت را در بحث ثبت اطلاعات داشته باشند در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار