دومین گزارش تابناک ؛
تابناک / رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن، اعضای شورای عالی آمار کشور و مدیران مرکز آمار ایران، «آمار و اطلاعات دقیق، متمرکز و علمی» را پایه اصلی در تصمیم‌گیری کارآمد برای کشور خواندند و با تأکید بر اهمیت طرح سرشماری عمومی، خطاب به مردم خاطرنشان کردند: همه‌ی مردم عزیز باید به‌طور جدی در این طرح مهم مشارکت کنند.
کد خبر: ۳۰۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴ 23 September 2016
تابناک / رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن، اعضای شورای عالی آمار کشور و مدیران مرکز آمار ایران، «آمار و اطلاعات دقیق، متمرکز و علمی» را پایه اصلی در تصمیم‌گیری کارآمد برای کشور خواندند و با تأکید بر اهمیت طرح سرشماری عمومی، خطاب به مردم خاطرنشان کردند: همه‌ی مردم عزیز باید به‌طور جدی در این طرح مهم مشارکت کنند.

ایشان همچنین آمار را ضرورتی قطعی و اصلی برای برنامه‌ریزی درخصوص منابع و نیازهای متنوع و گسترده کشور دانستند و افزودند: آحاد مردم عزیز برای آنکه تصمیم‌گیری‌ها در کشور، «درست، به‌جا و کارآمد» باشد، هم در این طرح مهم شرکت کنند و هم آمار و اطلاعات مورد نیاز را به‌صورت دقیق در اختیار دستگاه‌های آماری قرار دهند و آمارها نیز همچنان‌که مسئولان گفته‌اند جنبه محرمانه دارد. 
 
 
آنچه تا به امروز درباره سرشماری نفوس و مسکن در گیلان گذشت را در قالب چندین بسته خبری با هم مرور خواهیم کرد.
 
 
مقدمات برگزاری مناسب سرشماری نفوس و مسکن در گیلان فراهم شده است

 
تابناک / رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی گیلان با تاکید بر ضرورت اجرای صحیح سرشماری در استان، از فراهم بودن مقدمات برگزاری مناسب سرشماری نفوس و مسکن در گیلان خبر داد.

کیوان محمدی ظهر چهارشنبه در نشست ستاد سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ در استان گیلان با بیان اینکه سرشماری امسال از مسائل مهم کشور در ماه های آینده است اظهار کرد: مقدمات اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ در استان مهیا شده است و انتظار می رود که با همکاری مردم با موفقیت انجام شود.

وی به ثبت نام پنج هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان مامور سرشماری در سایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد، سه هزار و ۳۳۳ نفر زن و مابقی مرد هستند.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان، از تعداد ثبت نام کنندگان، ۵۸ درصد دارای مدرک لیسانس، ۱۲.۵ درصد مدرک فوق لیسانس و دو درصد دارای مدرک دکترا هستند.

محمدی با بیان اینکه گزینش افراد ثبت نامی بر اساس شاخص های اعتماد به نفس، سواد و روابط عمومی بالا در حال انجام است گفت: دوره آموزشی ماموران سرشماری از ۱۲ تا ۱۸ مهر ماه در شهرستان ها برگزار می شود.

وی تصریح کرد: سرشماری اینترنتی در گیلان همزمان با سایر استان ها از سوم مهر آغاز می شود و تا ۲۴ این ماه ادامه دارد و سرشماری میدانی نیز تا آبان ماه ادامه دارد.

 
 
سامانه اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ قابل مشاهده شد 
 
 
کیوان محمدی، رییس سازمان برنامه بودجه استان گیلان گفت:سامانه اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ به نشانی https://www.sarshomari95.ir از هم اکنون قابل مشاهده است.

رییس سازمان برنامه بودجه استان گیلان افزود: از تاریخ سوم مهرماه ۹۵ هم امکان ورود اطلاعات در آن میسر است و دسترسی به سامانه مذکور صرفا تحت پروتکل https در بستر امن و معتبر فراهم شده است.

وی تصریح کرد: هرگونه نشانی اینترنتی دیگر فاقد اعتبار بوده و به مرکز آمار ایران و سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ تعلق ندارد.
 
 
 
گیلان آماده برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن


بیش از هزار و 500 نفر در گیلان مسئول برگزاری هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن هستند

هزار و500 نفر مسئول برگزاری سرشماری عمومی نفوس ومسکن در گیلان هستند.
 
استاندار گیلان امروز در نشست هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن با بیان اینکه همه امکانات استان برای برگزاری مطلوب این سرشماری بسیج شده است  گفت : بیش از هزار و 500 نفر در گیلان مسئول برگزاری هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن هستند که 58 درصد آنان مدرک لیسانس دارند.
 
محمد علی نجفی در با اشاره به اهمیت سرشماری و نقش آن در برنامه ریزی های کلان کشور افزود : داشتن آمار و اطلاعات صحیح به دولت  برای تصمیم گیری ها کمک       می کند.
 
وی با بیان اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال متفاوت تر از سرشماری های گذشته است گفت : ثبت نام اینترنتی ازمهمترین ویژگی های سرشماری امسال است.
استاندار گیلان با بیان اینکه اطلاعات سرشماری عمومی نفوس ومسکن فقط برای کسب اطلاعات است به مردم اطمینان داد همه اطلاعات شان محرمانه خواهد ماند.

 
 
 ثبت‌نام اینترنتی شاخص سرشماری عمومی نفوس و مسکن گیلان


استاندار گیلان گفت: ثبت‌نام اینترنتی می‌تواند شاخص سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان فرهنگی گیلان باشد.

محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در دومین جلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن گیلان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اطمینان دارم سرشماری عمومی نفوس و مسکن به‌خوبی در استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تجربه سه سال گذشته نشان داده فعالیت‌هایی که به فرمانداران سپرده شده از بهترین اقدام‌ها در کشور بوده اما در برخی از موارد به آنها بی‌مهری شده است.

استاندار گیلان به شرایط مطلوب کشور در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و افزود: امروز رئیس جمهور در سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کند.

نجفی با تأکید براینکه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های گیلان حق تعلل در سرشماری عمومی نفوس و مسکن را ندارند، بیان کرد: شرایطی برای مردم فراهم شود تا احساس کنند آمارها محرمانه باقی می‌ماند و تنها به عنوان آمار از آن استفاده می‌شود.

وی، دقت در مسائل امنیتی برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن را مهم خواند و تصریح کرد: برگزاری گردهمایی‌ها به‌ویژه با همکاری امامان مساجد در هدایت مردم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن حائز اهمیت است.

استاندار گیلان بر توجیه دهیاران در برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن تأکید کرد و گفت: گیلان به عنوان استانی فرهنگی محسوب می‌شود و می‌تواند در زمینه سرشماری عمومی نفوس و مسکن حرف نخست را در کشور داشته باشد.

نجفی با اشاره به اینکه سرشماری اینترنتی عمومی نفوس و مسکن در گیلان باید به عنوان شاخص مطرح شود، خاطرنشان کرد: کشور در زمینه‌های مختلف نیازمند داده‌های آماری است.

وی، خواستار ارسال پیام‌های رادیویی برای سرشماری عمومی نفوس و مسکن در گیلان شد و اظهار کرد: به آمار و سرشماری عمومی نفوس و مسکن به‌ویژه ثبت‌نام اینترنتی در مدارس پرداخته شود.

*آمادگی پلیس در برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن

جانشین فرمانده انتظامی گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: آمادگی کامل برای برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان وجود دارد.

مهرداد مهرگان، مشخص کردن ماموران سرشماری عمومی نفوس و مسکن گیلان را مهم دانست و بیان کرد: صدور کارت شناسایی و معرفی ماموران سرشماری عمومی نفوس و مسکن به پلیس برای همراهی آنها حائز اهمیت است.
 
 
 
ثبت نام بیش از ۵ هزار آمارگیر در طرح سرشماری نفوس و مسکن گیلان


رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه توسعه جامعه با داشتن اطلاعات دقیق فراهم خواهد شد گفت: بیش از پنج هزار نفر جهت همکاری در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان ثبت نام کرده اند.

کیوان محمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان امروز(۳۱ شهریور)در نشست سناد هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن گیلان اظهار کرد: داشتن اطلاعات کامل از  جامعه توسعه کشور را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه رسانه ها نقش تاثیرگذاری در اطلاع رسانی سرشماری نفوس و مسکن دارند گفت: تاکنون رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب استان در اطلاع رسانی این طرح مطلوب عمل کرده اند که جای تشکر و قدردانی دارد.

محمدی با اشاره به برگزاری این طرح به دو صورت اینترنتی و حضوری اذعان کرد: طرح اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن از 3مهر آغاز شده و تا 24مهر ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با فراخوان عمومی جهت ثبت نام در همکاری سرشماری، تا کنون پنج هزار و 500نفر در استان ثبت نام کرده اند.

محمدی اضافه کرد: از این تعداد سه هزار و 333 نفر زن و بیش از 2 هزار نفر مرد هستند که به عنوان پرسش‌گر طرح در مناطق مختلف استان حضور خواهند یافت.

ررئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان خاطرنشان کرد: تحصیلات این پرسشگران از مقطع دیپلم تا دکترا است.

وی گفت: سرشماری نفوس و مسکن یکی از مقوله های مهم جهت دریافت اطلاعات برای برنامه ریزی دقیق در جامعه است.

محمدی با بیان اینکه سوم مهر استاندار و نماینده ولی فقیه گیلان به صورت نمادین سرشماری نفوس و مسکن را انجام خواهند داد اظهار کرد: کارشناسان و پرسشگران سرشماری عمومی نفوس و مسکن آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت.

وحید طیفوری، قائم مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن گیلان اذعان کرد: یکصدو چهار فعالیت اجرایی از طرف ستاد سرشماری کشور جهت اجرای این طرح تدوین شد که تا کنون 54فعالیت درگیلان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه تبلیغات سرشماری در استان مطلوب است گفت: از ظرفیت مدارس برای افزایش فرهنگ آماری در جامعه استفاده می شود.

طیفوری اضافه کرد:برگزاری مسابقات نقاشی و عکس در مدارس با موضوع سرشماری نفوس مسکن انجام خواهد شد.

قائم مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن گیلان تصریح کرد: تهیه فیلم، عکس، فایل جغرافیایی و .....از جمله فعالیت های است که تا کنون صورت گرفته است.

طیفوری اظهار کرد: توجه به تبلیغات سرشماری محیطی در شهرها و روستاها ازجمله مهمترین مقوله هایی است که جهت پیشبرد اهداف و همکاری صورت گرفته است. 
 
 
 
طرح «همیاران سرشماری» در صومعه سرا اجرا می شود
 
 
مسئول کمیته تبلیغات واطلاع‌رسانی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن صومعه‌سرا گفت:طرح «همیاران سرشماری» با استفاده از دانش آموزان برای تبلیغ سرشماری اینترنتی در جامعه هدف اجرا می شود.

علیرضا آقاجانی در نشست با اصحاب رسانه که عصر شنبه در دفتر فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد با اشاره به در پیش بودن هشتمین سرشماری سراسری نفوس و مسکن، اظهار کرد: سرشماری نفوس و مسکن یکی از کامل ترین و موثرترین راه های جمع آوری اطلاعات و آمار مورد نیاز برای برنامه ریزی در هر کشوری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه اداره هر کشور منوط به وجود برنامه ریزی مناسب است، گفت: برنامه ریزی بدون وجود اطلاعات و آمار دقیق و درست غیر ممکن است.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن صومعه‌سرا افزود: وجود چنین اطلاعاتی برای مسئولان هر حکومتی حائز اهمیت بوده و از ارکان اساسی  برنامه ریزی است.

وی آمارهای جمع آوری شده در سرشماری را در برنامه ریزی برای توسعه  کشور، تعیین بودجه های ملی و استانی، رشد حوزه ها آموزشی، بهداشتی و... ضروری و تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: سرشماری یکی از قدیمی ترین روش های جمع آوری اطلاعات برای تصمیم گیری است.

به گفته این مسئول سابقه اجرایی سرشماری در جهان نیز به حدود شش هزار سال پیش برمی گردد.

آقاجانی در ادامه با بیان اینکه بعداز سال ۸۵ در ایران هر پنج سال یکبار سرشماری برگزار می شود، اظهار کرد: امسال هشتمین مرحله سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شیوه نوین الکترونیکی برگزار می شود که این مهمترین تفاوت مرحله هشتم با مراحل پیشین است.

وی با اشاره به برگزاری دو مرحله ای این سرشماری به صورت اینترنتی و حضوری، گفت: مرحله اینترنتی آن از تاریخ سوم تا ۲۴ مهرماه برگزار شده که خانواده ها می توانند برای ثبت اطلاعات به صورت اینترنتی به سامانه www.sarshomari۹۵.ir وارد شده و بعداز ثبت اطلاعات «کدآماری» خود را دریافت کنند.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن صومعه‌سرا  با بیان اینکه شرکت در روش اینترنتی سرشماری موجب ارتقای جایگاه کشور در سطح بین المللی می شود از همه شهروندان صومعه سرایی درخواست کرد تا مشارکت بیشتری در ثبت اطلاعات به صورت اینترنتی انجام دهند.

وی با اشاره به ابلاغیه ریاست جمهوری به همه دستگاه های اجرایی برای حضور فعال در هشتمین مرحله از سرشماری، افزود: تمامی دستگاه های اجرایی مکلف هستند امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی خود را در اختیار ستاد سرشماری قرار دهند.

آقاجانی در ادامه به نقش تأثیرگذار برخی دستگاه های اجرایی در برگزاری این سرشماری اشاره و خاطرنشان کرد: در این میان آموزش و پرورش با توجه به گستره جامعه هدف خود نقش مهمی را ایفا می کنند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان، عضوهای تأثیرگذار جمعیت تقریبا ۸۰ میلیونی کشور بوده که در این طرح به عنوان «همیاران سرشماری» با تشویق خانواده، دوستان، خویشاوندان به شرکت در سرشماری به صورت اینترنتی و تکمیل فرم سرشماری، ستاد را در اجرای بهتر سرشماری و کاهش هزینه های اجرایی آن کمک کنند.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن صومعه‌سرا ادامه داد: در همین راستا برنامه های آموزشی برای روسای ادارات، دهیاران، فرهنگیان و دانش آموزان در شهرستان صومعه سرا برگزار می شود.

 
 
برگزاری کلاس‌های آموزشی سرشماری نفوس و مسکن در گیلان


12 تا 18 مهر ماه کلاس‌های آموزشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

کیوان محمدی در دومین جلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن گیلان با قدردانی از رسانه‌ها در راستای اطلاع‌رسانی مناسب سرشماری گفت: 23 مرداد ماه امسال سایت سرشماری عمومی نفوس و مسکن گیلان راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه 421 نفر از ثبت‌نام کنندگان شاغل هستند، تصریح کرد: تعداد یک‌هزار و 148 نفر از ثبت‌نام کنندگان دانشجو و 3 هزار و 119 نفر بیکار هستند.

محمدی به آموزش 180 نفر از معاونان فنی، کارشناسان و مدرسان سرشماری عمومی نفوس و مسکن گیلان از سوم تا هشتم مهر ماه امسال اشاره کرد و افزود: 12 تا 18 مهر ماه کلاس‌های آموزشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی به ثبت‌نام 5 هزار و 500 نفر برای آمارگیری در سایت سرشماری عمومی و نفوس مسکن گیلان اشاره کرد و افزود: 19 درصد از ثبت‌نام کنندگان دارای مدرک دیپلم، 10 درصد فوق‌دیپلم، 58 درصد کارشناس، 12.5 درصد کارشناس ارشد و 2 درصد دارای مدرک دکترا و ... هستند.

این مسئول از گزینش پرسش‌گران سرشماری عمومی نفوس و مسکن گیلان خبر داد و تصریح کرد: آموزش پرسش‌گران برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان به تقارن آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن با بازگشایی مدارس اشاره کرد و یادآور شد: بازگشایی مدارس نباید سرشماری را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها طبق برنامه زمانبندی تاکنون انجام شده است، افزود: نیروهای انسانی  سرشماری مشخص شده است.

 
 
خانوارها ثبت اطلاعات در سرشماری اینترنتی را اولویت قرار دهند
    

معاون فرماندار صومعه‌سرا گفت: مشارکت در سرشماری اینترنتی کاهش هزینه و حجم کاری مامورین سرشماری را در پی دارد.

دکتر سجاد کریمی پاشاکی در نشست با خبرنگاران به مناسبت در پیش بودن هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن اظهار کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکنِ سال جاری از تاریخ سوم مهر لغایت 24 مهرماه به صورت اینترنتی و از تاریخ 25 مهر لغایت 25 آبان ماه به صورت میدانی همزمان با سراسر کشور در شهرستان صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن جمع‌آوری و گردآوری اطلاعات به صورت اینترنتی و حضوری با استفاده از اینترنت و تبلت به جای فرم‌های کاغذی است، افزود: با توجه به ابلاغ ریاست جمهوری عوامل اجرایی ستاد سرشماری هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن در فرمانداری شهرستان‌ها مستقر شده است.

کریمی پاشاکی با بیان اینکه مشارکت در سرشماری اینترنتی کاهش هزینه و حجم کاری مامورین سرشماری را در پی دارد، خاطرنشان کرد: از مردم فهیم شهرستان صومعه‌سرا درخواست می‌شود در صورت دسترسی با مراجعه به سامانه www.sarshomari95.ir نسبت به تکمیل و ثبت اطلاعات خود اقدام نمایند. ثبت‌نام اینترنتی متقاضیان با دریافت«کد آماری» به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه اطلاعات خانوارهایی که به صورت اینترنتی نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کرده‌اند با ارائه« کد آماری» به مامورین سرشماری که به در منازل مراجعه می‌کنند ثبت نهایی می‌شود، گفت: خانوارهایی که نسبت به ثبت اطلاعات خود به صورت اینترنتی اقدام نکرده‌اند می‌توانند اطلاعات خود را با مراجعه مامورین در مرحله دوم سرشماری ثبت کنند.

کریمی پاشاکی نقش آموزش و پرورش و دانش‌آموزان را در اجرای هر چه بهتر سرشماری عمومی عمومی نفوس و مسکن مهم دانست و عنوان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی زنگ آغاز سرشماری نفوس و مسکن در مدارس شهرستان نواخته می‌شود.

وی بر اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی کلیه دستگا‌ه‌های اجرایی شهرستان در راستای فرهنگ‌سازی مشارکت و ثبت دقیق اطلاعات در سرشماری تاکید کرد و گفت: با توجه به برگزاری‌های دوره‌های آموزشی، دفاترِ پیشخوان، ICT روستایی و دهیاران موظفند در جهت تبلیغ و ترغیب مردم به سرشماری اینترنتی اقدام کنند تا شاهد استقبال هر چه بیشتر مردم از سرشماری اینترنتی در شهرستان باشیم.

کریمی پاشاکی با بیان اینکه امیدست پالایش مطلوبی از آمایش شهرستان در سرشماری عمومی نفوس و مسکن حاصل شود، ابراز کرد: با توجه به اهمیت سرشماری بنا است جلسه‌ای نیز در راستای تبلیغات ثبت اطلاعات به صورت اینترنتی با مدیران مدارس، روحانیون مساجد و ائمه جماعات شهرستان برگزار شود.

معاون فرماندار صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه شایسته است خانوارها سرشماری اینترنتی را در اولویت قرار دهند، متذکر شد: تحقق سرشماری اینترنتی از روش‌هایی آسانی نظیر اتصال به سامانه از طریق تلفن همراه، تبلت و... نیز امکان‌پذیر خواهد بود.
 
 
 
 صدور کارت همیار سرشماری اینترنتی برای کلیه دانش آموزان گیلان


قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 گیلان از صدور کارت همیار سرشماری برای کلیه دانش آموزان خبر داد و گفت: دانش آموزان باید خانواده های خود را در سرشماری اینترنتی ترغیب کنند.

وحید طیفوری در دومین جلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 استان گیلان، با بیان اینکه هشتمین سرشماری عمومی نفوس مسکن از تاریخ 3 مهرماه آغاز می شود و تا 25 آبان ماه ادامه خواهد یافت، گفت: سرشماری امسال در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله اول به صورت اینترتی بوده و از سوم لغایت 24 مهر ادامه دارد.

قائم مقام ستاد سرشماری گیلان با بیان اینکه حدود یک هزار و 500 نفر عوامل ستادی، اجرایی و میدانی اجرای سرشماری در استان را عهده دار هستند، افزود: امسال در واقع از روش ترکیبی و مدرن برای انجام سرشماری استفاده می کنیم.

وی کاهش هزینه‌های اجرای سرشماری را یکی از مزایای بسیار مهم سرشماری اینترنتی برشمرد و تصریح کرد: در عملیات میدانی هزینه های بسیار بالایی داریم. علاوه بر این بحث سرعت و کیفیت در اطلاعات بسیار حائز اهمیت است. در سرشماری اینترنتی اطلاعات بصورت برخط قابلیت کنترل و اصلاح و ویرایش دارد، چرا که همان لحظه خانوار می‌تواند توسط سیستم، خطاهای اطلاعات وارد شده را مشاهده کند و همان لحظه نسبت به اصلاح و ویرایش اطلاعات خودش اقدام کند.

طیفوری با اشاره به هدف گذاری 104 برنامه در ستاد مرکزی سرشماری، عنوان کرد: تاکنون 54 فعالیت به طول کامل و طبق برنامه در استان اجرا شده است. آغاز اطلاع رسانی سرشماری نفوس و مسکن 95 از اردیبهشت ماه امسال، تطبیق محدوده جغرافیایی و بازسازی اطلاعات سرشماری در سطح بلوک و آبادی و اجرای هملیات اتصال کدپستی به نقشه های آماری شهری از جمله این اقدامات است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه از صدور کارت همیار سرشماری برای کلیه دانش آموزان خبر داد و گفت: آموزش و پرورش یکی از هدفگذاری های ستاد مرکزی است، زیرا آشنایی دانش آموزان با آمار و اهمیت آن در ارتقای امر سرشماری در کشور موثر است لذا دانش آموزانی که خانواده های خود را به استفاده از روش اینترنتی ترغیب کنند، در قرعه کشی شرکت داده می شوند.

وی از دستگاه های اجرایی خواست امکانات لازم جهت سرشماری اینترنتی کارمندان را فراهم کنند و متذکر شد: کارکنان دولت باید بیشترین سهم را در سرشماری اینترنتی داشته باشند. شهرداری ها و دهیاری ها نیز تا پایان سرشماری نسبت به اطلاع رسانی اقدام کنند.

طیفوری در ادامه خاطرنشان کرد: سایتی برای سرشماری اینترنتی به نشانی www.sarshomari95.ir طراحی شده است که از تاریخ 3 مهرماه بازگشایی می شود و تا 24 مهرماه ادامه دارد. قاعدتا انتظار داریم سرپرست خانوار قبل از ورود به سایت مدارکی مثل کارت ملی یا شناسنامه که مربوط به همه اعضای خانوار که مشخصات فردی و شماره ملی افراد در آن درج شده است را در دسترس داشته باشد، که بتوانند اطلاعات دقیق را به سیستم وارد کنند.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
سلام وقتتون به خیر. من برای آمارگیری ثبت نام کرده بودم و تا مرحله آخر برام پیامک امده بود ولی 10 مهر پیامی دریافت نکردم . از کجا باید بفهمم که میتونم به عنوان آمارگیر در سرشماری شرکت کنم یا نه؟ لطفا راهنماییم کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار