کد خبر: ۳۰۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۱ 23 September 2016
تابناک / فرماندار بندرانزلی با اشاره به اینکه در بندرانزلی آمار باسوادی از تمام شهرستان های استان بالاتر است، افزود: در بخش کتابخوانی نیز سال گذشته نسبت به جمعیت شهرستان آمار بسیار خوبی داشتیم که اینها نشانه فرهنگ بالای مردم این منطقه است.

مهندس عبدالصمد صفرنژاد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه گیلان، با اشاره به سخنان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با مطالعه و اهمیت آن اظهار کرد: اهمیت کتاب و کتابخوانی بر همگان روشن است و باید به این مسئله توجه ویژه شود.

وی ابتدا بر ضرورت کارفرهنگی جهت بالابردن سطح رفتارهای اجتماعی و ایجاد وحدت در شهروندان تاکید کرد و گفت:بی شک مطالعه و کارفرهنگی جامعه و شهروندان یک نظام اجتماعی را به تعالی روحی و بلوغ اجتماعی رهنمون می کند و این خود عاملی است که در پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر است.

فرماندار بندرانزلی ادامه داد: یکی از ضعف های ما عدم اطلاع رسانی صحیح دستگاه هاست و مردم ما نمی دانند دستگاه های اجرایی چه وعده هایی داده اند و چه اندازه از آنها اجرایی شده است و به سرانجام نرسیدن پروژه ها چه دلایلی دارد؛ هنوز میان روسای ادارات و اصحاب رسانه آن ارتباط قوی که انتظار می رود شکل نگرفته است .

صفرنژاد تصریح کرد: در بندرانزلی فعالیتهای بسیار مثبتی در زمینه های مختلف شکل میگیرد، اما متاسفانه روابط عمومی ها که پل ارتباطی ادارات و مردم هستند گاهی ضعیف عمل می کنند و این باعث می شود مردم از بسیاری از اتفاقات مطلع نشوند و در نهایت دلسردی شهروندان از نهادهای مختلف به وجود می آید.

وی با اشاره به اینکه در بندرانزلی آمار باسوادی از تمام شهرستان های استان بالاتر است، افزود: در بخش کتابخوانی نیز سال گذشته نسبت به جمعیت شهرستان آمار بسیار خوبی داشتیم که اینها نشانه فرهنگ بالای مردم این منطقه است.

فرماندار بندرانزلی خاطرنشان کرد: معتقدیم شهرستانی مانند انزلی با چنین ظرفیت های بالای فرهنگی نیازمند تلاشی بسیار بیشتر در زمینه کتابخوانی می باشد تا این شهرستان به جایگاه واقعی خود در زمینه فرهنگی دست یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار