کد خبر: ۳۰۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۹ 23 September 2016
تابناک / مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان گفت: گیلان بالغ بر هزار و ۶۰۰ بیمار کلیوی دارد که ۳۳۰ نفر آنها در انتظار پیوند کلیه هستند.

هوشنگ رضوان پناه صبح امروز در جمع اصحاب رسانه گیلان با اشاره به اینکه انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در سال 1362 در ایران تشکیل شده است، اظهار داشت: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در سال 1372 در استان گیلان تاسیس شد.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان با اشاره به اینکه انجمن مذکور 147 شعبه در سراسر کشور دارد، افزود: بر اساس آمار 8 تا 10 میلیون نفر در کشور از مشکلات کلیوی و دیالیزی رنج می‌برند.

وی بیماران کلیوی استان گیلان را هزار و 600 نفر عنوان کرد و افزود: از زمان تاسیس این انجمن خیریه، حمایت از بیماران کلیوی در گیلان بالغ بر هزار و 500  پیوند کلیه در گیلان انجام شده است.

رضوان پناه با اشاره به اینکه 330 نفر در گیلان در انتظار پیوند کلیه هستند، خاطرنشان کرد: اقدامات خوب و موثری در حوزه حمایت از بیماران کلیوی در گیلان از سوی انجمن مذکور انجام شده است.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر این انجمن با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده است، افزود: در چندسال گذشته بالغ بر 200 میلیون تومان از بدهی‌های این انجمن پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه این انجمن در شناسایی بیماران کلیوی در استان اقدامات گسترده‌ای انجام داده است، تصریح کرد: بالغ بر 90 میلیون تومان سبد کالا به بیماران کلیوی گیلان ارائه شده است.

رضوان پناه با اشاره به اینکه تلاش است انجمن حمایت از بیماران کلیوی در تمامی شهرستان‌ها در استان تشکیل شود، افزود: در هفته آینده انجمن مذکور در شهرستان‌های صومعه سرا، آستانه اشرفیه و املش آغاز به‌کار می‌کند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان خاطرنشان کرد: انجمن مذکور اقدامات ویژه‌ای در راستای شناسایی و حمایت از خانواده بیماران در راستای تهیه جهیزیه و کمک هزینه تحصیلی در استان انجام داده است.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه‌های درمان در بیماری‌های کلیوی تصریح کرد: گیلان به نسبت جمعیت، آمار قابل توجهی در حوزه بیماران کلیوی در کشور دارد.

رضوان پناه خرید یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودرو ون مخصوص جابه‌جایی بیماران را در دستور کار این انجمن عنوان کرد و افزود: انجمن خیریه بیماران کلیوی گیلان نیازمند حمایت‌های معنوی و مادی خیرین و دولت است.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان تصریح کرد: مهمترین عامل در راستای ایجاد یک جامعه سالم و کاهش هزینه‌های ناشی از بیماری‌ها، اطلاع رسانی و پیشگیری است.

رضوان پناه با تاکید بر گسترش فرهنگ‌سازی در حوزه اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در استان  بیان کرد: جامعه بیماران کلیوی نیازمند افزایش سطح فرهنگ عمومی دراقدام خداپسندانه اهدای عضو هستند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
سلامo-سالم باداشتن کارت مسمراز اهداخون 80میلیون کلیه ام را میدم
09227190831
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
سلام گرو خونیم A+ کلیه سالم دارم بدون هیچگونه مشکلی ورزشکارم مبلغ27میلیون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار