کد خبر: ۳۰۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰ 23 September 2016
تابناک / همزمان با دومین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس، نوزدهمین همایش آیه های ایثار با حضور همسران، مادران و فرزندان شهدا در سالن رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و اله ) رشت برگزار شد.

 

محمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت در این مراسم با تاکید بر پاسداشت فرهنگ دفاع مقدس در تمامی ایام اظهار کرد: فرهنگ دفاع مقدس از جنبه اهمیت موضوع، نقطه ای حاد و از نظر جنس افرادی که به نوعی ما را با خودشان در این مسیر همراه می کنند، خاص است.

 

وی با بیان اینکه مقوله ایثار مقوله ایی صرفا احساسی نیست افزود: ایثار مقوله ایی منطقی است، منطق فکری افراد و شخصیت های حقیقی که به مرور زمان توانستند برای مردم و کشور دارای ارزش های فراوان و عمیق شوند.

 

شهردار رشت تاکید کرد: دفاع مقدس جلوه و تبلور عینی فرهنگ و منطق ایثار و شهادت است.

 

وی اذعان کرد: شهدا نه تنها هویت فردی بلکه حیثیت عمومی هستند که این حیثیت عمومی تفاوتش با یک فرهنگ غربی در حوزه دفاع و جنگ این است که مبتنی بر محتوا و بن مایه معنوی و دینی است که بر اساس اعتقاداتی است که از آفرینش آدم شروع شده و به عروج انسان ختم می شود.

 

ثابت قدم در ادامه به اجرای نمایش فصل شیدایی در رشت اشاره کرد و گفت: اگر به اجزای این کار هنری نگریسته شود می توان دیدی در محتواسازی فرهنگ معنوی و ارتباط با اسلام و شیعه و موضوعات روز جامعه ارتباط ذهنی بین مقوله ها ایجاد شده که آن را برای ما قابل درک خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه اعتقادات ملت ایران بر مبنای دین و نگاه انقلابی در حال تبدیل شدن به فرهنگ عمومی برای جهانیان است افزود: باید در توسعه شهری فرهنگ ایثار و جهاد را نهادینه کنیم.

 

شهردار رشت تصریح کرد: این ایثار و جهاد مختص جبهه های جنگ نیست و در زندگی روزمره باید هوشمندانه از فرصت های فرهنگ ایثار و شهادت در توسعه کشور بهره گیریم.

 

در این مراسم همسر شهید غلامرضا ادبی مذهب و مادر شهید علی شریفی مهنا به بیان خاطراتی از شهدا پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار